sâmbãtã, 22 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Update 2Traseul furtului de motorină din Regionala CFR Timișoara… 25 de ceferiști au fost reținuți!

    de Special Arad | 15 aprilie 2016, 7:55 AM | Regional

    2

    Știri Arad. Operațiune de amploare în dimineața de joi, a procurorilor DIICOT Timișoara și a polițiștilor de Direcția Generală Anticorupție, respectiv de la Poliția de Frontieră, Direcția Poliției Transporturi și Jandarmerie.

    Este vizată o grupare infracțională ce cuprinde zeci de angajați care golesc depozitele de motorină din depoul Regionalei Timișoara și rezervoarele de combustibil ale locomotivelor, din anul 2010 încoace – susține opiniatimisoarei.ro.

    Anchetatorii vorbesc de un prejudiciu de aproape 1 milion de euro.

    Descinderile au loc în 44 de locații, la Depoul de locomotive, la Regionala de Transport Călători Timișoara, la biroul Poliției Transporturi Feroviare din Gara de Nord, la locuințele mai multor angajați CFR, dar și la o firmă privată.

    Din filieră făceau parte, susțin anchetatorii, întreaga conducere a Depoului de Locomotive și liderul de sindicat, peste 20 de mecanici de locomotivă, angajați ai Laboratorului de Determinări fizico-chimice, un polițist de la Transporturi Feroviare și un om de afaceri.

    Potrivit oamenilor legii, angajații de la depou „aveau grijă” să majoreze în documente consumul de motorină destinată alimentării locomotivelor.

    Printre suspecții care vor ajunge în fața procurorilor DIICOT Timișoara se numără: Ioan Boloș – liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotiva, gestionarul șef al Depoului – Gheorghe Borza, șeful Depoului – Cristian Jigoria, adjunctul Depoului – Alina Apostol și contabila șefă – Silaghi Florina.

    UPDATE 1: 

    În biroul șefului Depoului, Ion Borza au fost găsiți 85.000 lei, 2.000 euro, forinți, dolari, precum și mai multe sticle de whisky.

    UPDATE 2:

    COMUNICAT DIICOT: „In cauza, exista suspiciunea rezonabila ca incepand cu anul 2010 şi pana in prezent, la nivelul Depoului de Locomotive Timisoara, s-a constituit si a actionat un grup infractional organizat, avand ca scop insusirea si sustragerea combustibilului din gestiune, in baza unui plan infractional foarte bine conceput, cu roluri clar definite pentru fiecare dintre membrii gruparii.

    Grupul infractional organizat s-a constituit in jurul persoanelor cu atributii de conducere, organizare si control din cadrul Depoului de Locomotive Timisoara, respectiv  seful unitatii, adjunctul sefului de unitate, contabila sefa, gestionarul sef, si liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timisoara,  suspectii avand sarcini si roluri clar definite in cadrul gruparii.

    Suspectii mai sus-mentionati, cu prilejul exercitarii atributiilor de serviciu, coordonau activitatea de sustragere a unor cantitati uriase de motorina din gestiunea unitatii, prin diferite manopere dolosive, acoperite scriptic prin evidentierea in documentele unitatii a unor consumuri de combustibil mai mari decat cele reale, manopere care permiteau insusirea si sustragerea  surplusului ramas in gestiune.

    In aceasta activitate, au fost atrasi de-a lungul timpului marea majoritate a angajatilor Depoului de Locomotive Timisoara care isi aduceau aportul la activitatea infractionala in functie de pozitia ocupata in cadrul unitatii.

    La grupul infractional constituit piramidal, au aderat administratorul unei societati comerciale ce functioneaza ”clandestin” langa rezervoarele principale ale Depoului de Locomotive Timisoara precum şi alte doua persoane care aveau rolul de a valorifica combustibilul sustras.

    Activitatea infractionala era gandita foarte laborios si pusa la punct in cel mai mic detaliu, membrii grupului evidentiind in documentele unitatii consumuri de combustibil mai mari decat cele reale, facand astfel posibila, insusirea si sustragerea  surplusului ramas in gestiune.

    Totodata, in activitatea infractionala au fost atrasi si au contribuit si angajatii laboratorului de determinari fizico-chimice din cadrul Depoul de Locomotive Timisoara, prin utilizarea unor formule de calcul fictive in buletinele de analiza care permiteau  producerea surplusurilor in gestiune.

    Ulterior, pentru corelarea acestor cifre cu cantitatile alimentate si cele mentionate in documentele justificative, gestionarul sef al Depoului de Locomotive Timisoara consemna  in registrele aferente cifre nereale ale cantitatilor de motorina alimentate in timp ce primitor-distribuitorii din subordinea sa foloseau pentru consemnarea cantitatilor alimentate foi volante, astfel incat sa poata fi reglate ulterior cifrele in registrul inseriat, asa cum prevede procedura de alimentare.

    S-a retinut totodata ca un alt suspect, in calitate de sef  depou, avea obligatia de a verifica zilnic inscrisurile existente in registrele de activitate, de a organiza inventarierile decadale, de a verifica integral inregistrarile instalatiilor ICL, CEL IVSM, Deuta si benzile de vitezometru si de a participa in comisiile tehnice de constatare si tratare a deficientelor de material rulant. Contrar acestor indatoriri, suspectul, cu scopul de a facilita activitatea infractionala, in mod voit nu şi-a  indeplinit aceste atributii.

    De asemenea, o alta suspecta, adjunct al sefului de depou, responsabila de exploatarea si intretinerea locomotivelor,  viza foile de parcurs intocmite in fals de catre mecanicii de locomotiva, in care erau mentionate cantitatile de motorina livrate si consumate, fara sa ia masuri de eficientizare a consumului si de reducere a pierderilor. Totodata, suspecta avea un rol determinant in planificarea in ture a mecanicilor implicati in activitatea infractionala.

    In raport de aceasta faza a activitatii infractionale, un rol marcant in interiorul grupului infractional organizat l-a avut liderul Sindicatului Mecanicilor de Locomotive Timisoara. Suspectul a sprijinit sustragerile de combustibil, prin exercitarea de constrangeri si intimidari la adresa organelor de control din cadrul Regionalei CFR Timisoara  in cazurile in care acestia constatau nereguli cu privire la consumurile nejustificate de motorina.

    Totodata, in schimbul sprijinirii activitatii infractionale, suspectul  primea lunar de la fiecare mecanic de locomotiva inscris in sindicat, sume cuprinse intre 50-100 euro, provenite din valorificarea combustibilului sustras. in functie de persoanele agreate, liderul sindical, prin intermediul sefului de tura si a revizorului, a coordonat si planificat programul mecanicilor de locomotive, in vederea savarsiri sustragerilor.

    Prin natura functiei, suspectul lasa sa se inteleaga atat mecanicilor de locomotive cat si membrilor din conducerea depoului ca are influenta asupra unor functionari publici din cadrul Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori Bucuresti.

    De asemenea, activitatea grupului infractional a fost sprijinita de catre un agent de politie din cadrul Politiei Transporturi Feroviare Timisoara.

    In cauza, exista suspiciunea rezonabila ca  incepand cu anul 2014 suspectul a facilitat activitatea de sustragere de combustibil din incinta Depoului si a ingreunat cercetarile efectuate in legatura cu sustragerile, oferind informati membrilor grupului infractional despre modul de desfasurare a investigatiilor.

    In urma cercetarilor efectuate in cauza s-a constatat ca surplusul de combustibil ramas in urma operatiunilor mentionate la dispozitia gestionarului sef era valorificat de catre acesta si de catre subordonatii sai prin vanzarea sub pretul pietei, catre mai multe persoane fizice si juridice. De asemenea, in activitatea de valorificare au fost implicati alti doi suspecti, electricieni in cadrul Depoului.

    Valorificarea combustibilului se realiza in urmatoarele moduri:

    Astfel, cu ajutorul  reprezentantului unei societati comerciale ce functiona ”clandestin” langa rezervoarele principale ale Depoului de Locomotive Timisoara, cantitatea de motorina era livrata direct din rezervoarele Depoului printr-un furtun tip ”pompieri”, cat si prin intermediul unor conducte subterane ce fac legatura intre rezervoarele depoului si o pompa de alimentare tip PECO aflata in spatiul apartinand CFR.

    O alta modalitate de valorificare a surplusului de motorina se desfasura prin intermediul angajatilor depoului care scoteau motorina cu autoturismele personale, in acest sens fiind elocvente prinderile in flagrant realizate pe parcursul cercetarilor.

    Prejudiciul cauzat prin activitatea infractionala este estimat pana la acest moment al cercetarilor la suma de 3.997.068 lei lei.

    Cu ocazia perchezitiilor au fost gasite şi ridicate importante sume de bani fiind totodata identificate şi  conductele  artizanale mentionate mai sus„, se arata intr-un comunicat al DIICOT.

    CITEȘTE ȘI 

    Depoul CFR Arad – cuibul celor mai șocante furturi de la inventarea locomotivei încoace!

    Avem fotografii cu locomotivele jefuite de groparul-șef al Depoului CFR Arad!

     

    Sursa foto: opiniatimisoarei.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. REFUGIATUL DIRECTOR NU ARE NICI O IMPLICARE…ATUNCI DE UNDE A STIUT DE ANCHETA SI S-A REFUGIAT LA DEPOUL ARAD D-NILOR ANCHETATORI?EL ESTE CEL MAI MARE HOT SI CU SLEAHTA LUI DIN REGIONALA TIMISOARA.FACETI ANCHETA SI IN REGIONALA CA O SA RAMANETI UIMITI D-NILOR.

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.