Timișoara vrea să aibă cea mai frumoasă gară din vestul României, complet modernizată. Deocamdată s-a depus o singură ofertă, dar fondurile sunt limitate

    de Special Arad | 20 septembrie 2020, 11:25 AM | Regional

    0

    În anul 2015, Gara CFR din Arad a fost catalogată în presa națională drept „Cea mai modernă gară din România”. Timișoara, desigur, nu vrea să se lase mai prejos, dar lucrurile nu se mișcă în ritmul dorit.

    Acum 3 ani, reprezentanții Ministerului Transporturilor promiteau la Timișoara cea mai frumoasă gară din vestul României, complet modernizată, cu peroane schimbate, scări rulante, lifturi, bandă transportoare pentru bagaje și o „super pasarelă” care să asigure accesul de la tren direct către o parcare supraetajată, potrivit opiniatimisoarei.ro.

    Toate se regăsesc într-un studiu de fezabilitate dintr-un program național de reabilitare a aproape 50 de stații de cale ferată cu bani europeni. Deocamdată, însă, sunt bani doar pentru un proiect din fonduri proprii al Regionalei Timișoara, care prevede câteva lucrări care să schimbe întrucâtva fața Gării de Nord.

    După mai multe licitații eșuate, CFR SA a relansat în 2 iulie licitația pentru proiectul „Reabilitare fațadă, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1 + acces tunel pietonal (proiectare și execuție)”. De astă data, la termenul limită de depunere a ofertelor, s-a înscris o asociere de firme, formată din Constructim SA, Bauerhof Agrobanat, Lastun SRL și Longhersin.

    Banii puși la dispoziție nu sunt însă foarte mulți, sub 4 milioane și jumatate de euro, astfel că lucrările vor viza în principal fațada și amenajarea piatetei din fața stației, unde se va amenaja și o fântână arteziană.

    Se vor realiza, totodată, lucrări de pregătire pentru construirea unei pasarele metalice (platformă pietonală) prevăzută în viitor în sală caselor de bilete, ce va fi susținută de 6 stâlpi metalici, și montarea a două scări rulante de acces la mezanin. Aceasta, însă, în perspectiva reabilitării culoarului Aradul Nou – Drobeta Turnu Severin (Magistrala 900), nu va fi realizată prea curând, scrie opiniatimisoarei.ro.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.