Sumă uriașă câștigată de jurnalistul Dragoș Pătraru după ce judecătorii au pronunțat decizia în procesul intentat TVR-ului

    de Special Arad | 5 octombrie 2019, 9:32 AM | Naţional | Recomandările editorilor

    0

    Dragoş Pătraru a câştigat în primă instanţă procesul cu Televiziunea Română, care este obligată să-i plătească daune consistente pentru că a reziliat în mod abuziv contractul cu echipa emisiunii „Starea Naţiei“.

    Tribunalul Bucureşti a catalogat drept abuzivă rezilierea contractului cu „Starea Naţiei“ de către conducerea TVR, potrivit Paginademedia.ro.

    Totodată, instanţa a decis că postul public trebuie să-i plătească lui Dragoş Pătraru penalităţi de reziliere de 29.850 de euro, echivalentul a 140.000 de lei. Decizia nu este însă definitivă şi poate fi atacată cu apel.

    Amintim că, la sfârşitul lunii iunie 2018, emisiunea „Starea Naţiei“ a fost scoasă din grila TVR 1. La momentul respectiv, conducerea TVR şi-a motivat decizia prin faptul că realizatorul Dragoş Pătraru nu a respectat clauzele contractului şi „a prejudiciat bunul renume al SRTv“.

    Pe de altă parte, Dragoş Pătraru a declarat pentru „Adevărul“ că a respectat toate clauzele contractului cu SRTv şi că această decizie este rezultatul presiunilor exercitate de PSD şi executate de preşedintele-director general al instituţiei, Doina Gradea.

    Decizia TVR a venit după ce Dragoş Pătraru a făcut public o serie de înregistrări audio scandaloase. În ele preşedintele-director general al TVR, Doina Gradea, este surprinsă în timp ce afirmă despre o reporteriţă a postului public că are „un cap de porc“, pentru că i-a adresat insistent o întrebare primarului Capitalei, Gabrielei Firea, iar despre jurnaliştii de la Ştiri spune că sunt „hateri de profesie“ pentru că sunt critici la adresa Guvernului. De asemenea, şefa TVR se arată indignată că un reporter a trimis o solicitare Consiliului Europei privind legile Justiţiei din România. În înregistrări poate fi auzit şi directorul TVR 1 şi producătorul Eduard Dârvariu care, printre altele, afirmă că în instituţie „se fură ca-n codru“.

    Ulterior, şi alţi jurnalişti din TVR au semnalat neregulile din instituţie, printre aceştia numărându-se Mihai Rădulescu, fost realizator al emisiunii „Ora de ştiri“, scoasă de pe TVR 1 în luna martie, şi producătorul Septimiu Sărăţeanu, care la rândul lui a fost înlăturat de la postul public după o serie de discuţii în contradictoriu cu şefa instituţiei, susţine el.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    7 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.