„Și eu ce să-ți fac? Hai, dă-te jos și plătește amenda!”. CTP continuă batjocorirea călătorilor și a angajaților

    de Mihai Todoca | 6 iulie 2016, 4:52 PM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    4

    Facem un joc al imaginației și ne închipuim un tânăr care se grăbește la școală, nu a primit încă banii pentru abonament, ajunge în stație, dar „aparatul funcționează doar cu monede”. Se uită la ceas și la cei 5 lei primiți… își dă seama că nu are ce face și se urcă în tramvai fără bilet. La a doua stație este prins de un controlor căruia i se face milă de el, dar îi spune: „Nu am ce face, nu îți dau amendă dar trebuie să te dau jos, în Imperio sunt camere de filmat… ”.

    În multe stații de tramvai, automatele de bilete deseori dau chix în a-și face treaba pentru care au fost montate: aceea de a da bilete. În unele cazuri, au lipite pe ele diferite anunțuri: „Aparatul nu dă rest” , „Aparatul funcționează doar cu monede” sau, simplu, „Aparatul nu funcționează”.

    Ne întrebăm dacă este în regulă ca ele să funcționeze DOAR în aceste condiții. Aceste automate au costat totuși niște bani, indiferent dacă ele mai sunt în garanție sau nu, acestea fiind puse la dispoziția cetățenilor, trebuie să își facă treaba. Înțelegem că se mai strică și că durează o zi, două, până când se repară. Dar un afiș lipit pe el nu este o rezolvare.

    Călătorii sunt puși în situații inconfortabile atunci când doresc să călătorească legal cu tramvaiul, dar nu au această posibilitate. Unii se enervează pe bună dreptate și decid, totuși, să călătorească ilegal, iar alții se duc pe jos o stație pentru a-și cumpăra un bilet.

    Cei care se riscă să călătorească fără bilet, ajung deseori în postura de a fi dați jos de către controlori. Nici controlorii nu știu ce să le zică acelor călători care le spun: „Bine, domnule, dar ce vină am eu că nu merge aparatul?”. Treaba controlorului este să verifice prezența și valabilitatea biletelor, nicidecum cea a funcționării aparatelor care eliberează biletele. Dar cum cel prins fără bilet are în față singurul reprezentant al CTP-ului la acel moment dat, toată nemulțumirea se îndreaptă asupra lui.

    Astfel, Compania de Transport Public își pune angajații și călătorii în situații inconfortabile prin indiferența și incompetența (?) cu care tratează problema aparatelor.

    Există totuși un număr de telefon la care se poate suna și înștiința de problemele apărute… doar că aceste probleme nu mai sunt rezolvate, ci doar subliniate de CTP prin lipirea unor afișe.

    A cui este vina? Cine dă dovadă de incompetență și delăsare?

     

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Nesimtiti! Nu le pasa, vor doar bani, dar conditiile din tramvaie sunt jalnice! Nu se mai pune si problema achizitionarii biletelor! De exemplu de la statia teatru- primarie daca nu functioneaza aparatele de bilete(si se intampla asta vesnic) nu ai de unde sa cumperi bilete! Este greu pentru aradeni, dar daca mai apare si un turist care vrea bilet, ala ce sa faca sa umble tot orasul in cautarea gheretelor? Penibil ,jenant si usturator la buzunare pentru jegurile de tramvaie mai platesti si 2 lei pe bilet!!!

      +16 voturi
      +1
      -1
    2. Am primit si eu amenda pe motiv ca mi-am permis sa urc in tramvai din statia aradul nou, unde aparatul de bilete nu functiona, la ghereta de ziare nu mai aveau bilete iar vatmanul a spus ca pot sa urc linistita ca el va confirma controlorilor ca nu am avut de unde sa iau bilet in caz ca va fi nevoie. Deci am incercat sa cumpar bilet din 3 surse si nu am avut “noroc” dar amenda, rusinea si umilirea le-am primit cu varf si indesat de la stilatii controlori. Raspunsul lor la intrebarea mea : ” cum ar fi trebuit sa procedez?” a fost: “suni din statie, de langa aparat si anunti ca aparatul nu functioneaza, le dai prin telefon informatii despre locatie si numarul aparatului, ti se da prin telefon un numar de sesizare, apoi iei apoi tramvaiul si te cobori la prima statie de unde iti poti furniza un bilet si iei alt tramvai, mai apoi. Numarul de sesizare il prezinti controlorilor in caz ca esti prins fara bilet intre statiile care nu au ghereta sau aparat de bilete”. Bun si in cazul elevului sau al unui om care se bazeaza pe un anumit tramvai ca il duce la scoala sau la servici la o anumita ora cum procedeaza? Are timp sa stea la telefon apoi sa se dea jos din tramvai ca mai apoi sa constate ca nici in acea statie nu functioneaza paratul si sa reia procedura de la inceput? Pai cand mai ajunge acel om la scoala/servici? Iar daca intre timp se intalneste cu controlorii va fi umilit si batjocorit ba chiar si bruscat asa cum am fost eu, ca s-au pus 3 barbati in fata mea si strigau la mine sa ma intimideze si ma trageau de maini ca sa nu plec pana nu le dau un act de identitate.

      +10 voturi
      +1
      -1
    3. In principiu, mai toata lumea azi, poarta un telefon la el. Asa cum parcarea se poate plati si prin sms, asa si biletul de la CTP ar putea fi platit via un sms.

      Dar este greu sa fi “bine voitor”! Asiguri un serviciu public dintr-o pozitie totalitara lipsita de concurenta.
      De fapt miroase a incompetenta si o indolenta cat casa.

      Demisia actualei conduceri ar fi un prim pas.
      Nu o fac de buna voie, ar trebui dati afara. Ori de asta ar trebui sa se ocupe Administratia Locala. Insa ei nu au timp. Au probleme mult mai importante de rezolvat. Trebuie atribuite contracte si asigurat PARANDARATUL!

      +5 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    9 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.