Un nou serviciu social la Arad, fără angajați, dar cu atribuții grele în cazul azilelor de bătrâni
O solicitare la nivel național va împovăra activitatea și așa intensă a asistenților sociali din cadrul Direcției de Asistență Socială, care în această perioadă lucrează la foc continuu prelucrând miile de cereri pentru ajutorul de încălzire. Este vorba de înființarea unui nou serviciu, numit „Management de caz și asistență socială integrată”, menit să inspecteze modul de funcționare a tuturor azilelor de bătrâni, publice și private, din municipiu, pentru care însă la ora actuală nu se pot face angajări.
Măsura are ca scop prevenirea întâmplărilor sinistre care au fost scoase la iveală anul trecut în „azilele groazei” din țară, unde vârstnicii erau ținuți în condiții inumane. Dar proiectul pare însă întocmit „pe genunchi”, cu iz electoral, întrucât deși acest organism de control se înființează pe foaie pare imposibil să funcționeze la parametrii optimi în condițiile date, neexistând resursa umană necesară disponibilă care să poată face verificări atât de ample.
Secretarul general al Municipiului Arad, Lilioara Stepănescu, ne-a explicat mai multe despre funcționarea noului Serviciu de Management de caz și asistență socială integrată, după ce consilierii au aprobat în unanimitate Hotărârea prin care se înființează acesta, la ședința CLM de vineri, 25 octombrie.
„Posturile deocamdată nu știm cum vor fi ocupate, pentru că, așa cum este acum ordonanța, se vor putea ocupa doar prin transfer, prin mutări definitive. Trebuie să fie angajați asistenți sociali, e o funcție specifică. Poate fi prin concurs, dar în măsura în care vor fi atribuții de posturi unice și cele vacantate anul acesta. Deci foarte curând probabil nu se vor ocupa. Dar a trebuit obligatoriu înființat acest serviciu, pentru că ar trebui monitorizați toți vârstnicii care sunt în așezământe, indiferent dacă sunt în zona publică sau privată, apropo de tot ce s-a întâmplat în anul precedent cu căminele de vârstnici din România.
Acum se cere să fie numit câte un manager pe caz care trebuie să aibă un număr limitat de vârstnici pe care să-i monitorizeze, pe tot teritoriul unității administrativ teritoriale. Să le facă dosare, să le stabilească măsurile sociale și de integrare, de îngrijire și să-i monitorizeze în permanență pentru a se preveni situațiile neplăcute care au mai fost. E o încercare a statului de a întări controlul. Am încercat într-o primă fază să sugerăm suplimentarea atribuțiilor funcționarilor existenți. Dar e complicat că nici la ei nu s-au mai făcut angajări, că sunt blocate posturile și acum li s-a suplimentat și activitatea cu ajutoarele de încălzire. Știți câte centre deschidem în fiecare an și tot acești funcționari fac aceste lucruri. Au de făcut mii de anchete sociale și mereu posturile se vacantează pentru că nimeni nu face față”, ne-a explicat secretarul general.
Este evident astfel că pentru serviciul nou ar trebui să se scoată posturi suplimentare la concurs, însă momentan legea oprește acest lucru, toate posturile fiind blocate de Guvern la nivel național, din dorința de a realiza economii la bugetul țării. Cu toate acestea, funcționarii speră ca începând cu noul an să fie ridicate aceste restricții, astfel ca serviciul înființat astăzi să poată funcționa la parametrii optimi, fără să împovăreze suplimentar asistenții sociali care deja au alte atribuții.
Comentariile portalului
Inedit si de foarte bun gust. Respect!
Condoleante! A fost o doamna prin excelenta! Un om extraordinar!
Continuați cu cititul și căutatul. Și apropo de Werner:https://specialarad.ro/iedersehen-klausi-du-bist-eine-kleine-nachtmusik/. Mergeți înainte, poate găsiți până la urmă ce căutați. (...)