sâmbãtã, 20 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Se vor impune reguli utilizatorilor și firmelor de închiriat trotinete electrice din Arad

    de Raluca Medeleanu | 12 ianuarie 2023, 2:55 PM | Administraţie | Recomandările editorilor

    3

    imagine cu rol ilustrativ (arhivă)

    Primăria a pus la transparență decizională un proiect de hotărâre ce vizează un Regulament de utilizare a trotinetelor electrice închiriate pe raza municipiului Arad.

    Circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice va fi permisă, potrivit O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, doar pe pistele de biciclete, iar în cazul lipsei acestora pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h. În cadrul parcurilor, circulația trotinetelor electrice va fi interzisă, cu excepția deplasării acestora pe pistele de biciclete. Tot interzisă va fi și circulația cu acestea în zonele exclusiv pietonale şi de promenadă, cu excepția zonelor special delimitate şi semnalizate.

    La ora actuală, în municipiul Arad există două firme (Bolt și Lime) care prestează astfel de servicii de închiriere a trotinetelor electrice pe bază de aplicație online, iar acestea vor fi nevoite să se supună și ele unor reguli. Mai exact, amplasarea trotinetelor electrice le va fi permisă doar în spațiile special create. Stațiile pentru trotinete vor fi marcate corespunzător, după caz, cu respectarea prevederilor legale în vigoare, cu avizul Inspectoratului de Poliție Județean Arad – Serviciul Rutier, cât și cu avizul Comisiei de Sistematizare a Circulației. Aceste spații special amenajate vor putea fi folosite de operatorii economici în urma câștigării unei licitații publice. Numărul maxim de trotinete în aceste stații va fi de 4 trotinete/mp.

    „Pe trotuarele cu lățimea de minim 2,0 m, staționarea trotinetelor electrice se face în dispunere paralelă cu bordura, înspre carosabil, pe aliniamentul copacilor și stâlpilor de pe trotuar, acolo unde aceștia există, cu condiția ocupării lățimii maxime de 0,5 m din lățimea trotuarului și a lungimii maxime de 5,0 m. Proiecția trotinetei electrice va fi exclusiv pe trotuar. În situații precum: condiții meteo nefavorabile, organizarea evenimentelor publice, situații de urgență, demararea unor lucrări la infrastructura publică, precum și în alte situații asemenea, autoritățile locale pot dispune ridicarea trotinetelor electrice de către operatorul de trotinete electrice pe o suprafață și durată determinată prin notificare către acesta, fără dreptul de a solicita despăgubiri în acest sens”, se mai menționează în document.

    O altă obligație pe care o vor avea operatorii economici va fi luarea de măsuri pentru împiedicarea invalidării performanțelor tehnice
    ale trotinetelor electrice (exemplu: modificarea limitatoarelor de viteză), precum și să dispună de toate accesoriile necesare pentru circulația în siguranță pe drumurile publice, inclusiv să doteze trotinetele cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizante fluorescente.

    Sancțiuni

    Operatorii vor fi amendați cu o amendă de la 1.000 lei la 2.500 lei pentru neridicarea trotinetelor electrice staționate neregulamentar după o perioadă de maxim 180 minute, ori în cazul unei solicitări a Poliției Locale, maxim 60 minute. În cazul în care operatorii vor închiria trotinetele fără a întocmi actele necesare la Primărie, pentru amplasarea lor pe domeniul public, sau dacă nu vor respecta numărul permis de trotinete în stații, vor primi amendă între 1.000 – 2.500 lei.

    Utilizatorii de trotinete electrice nu primesc specificații în acest document cu privire la sancțiuni, însă dat fiind faptul că circulația se realizează după regulile  O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, cei care încalcă regulile vor fi sancționați în baza prevederilor din acel act normativ.

    Momentan, proiectul este încă la faza de „draft”, astfel că persoanele care doresc să aducă anumite completări sau modificări, o pot face la Registratura Primăriei, până la data de 25 ianuarie.

    Întregul proiect de hotărâre poate fi studiat AICI.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. foarte bine, lasa trotinetele in mijlocul trotuarelor, sa se ia masuri sa nu mai lase sa parcheze trotineta oriunde dupa ce a ajuns la destinatie, clientul lasa trotineta unde il apucă, fară sa vadă că trotineta incurcă circulatia pe trotuar, alte ori o lasă si pe banda 1 a șoselei, mai mare atentie cand fac poze ca sa ii se deblocheze comanda avută….pozele se fac foarte de aproape si nu se vede unde a fosl lasată parcată

      +1 voturi
      +1
      -1
      • Este foarte corectă observație, dar cu unele amendamente:
        .

        1. Modul și locul în care sunt parcate trotinetele ține mai mult de gradul de „(NE) CIVILIZAȚIE AL CELOR CARE LE
        UTILIZEAZĂ și, surprinzător, bucureștenii, cât sunt ei de mitici și de mulți, am observat că, în general, (poate cu unele mici excepții), le parchează întotdeauna în așa fel încât să nu încurce, iar dacă se adună mai multe într-un loc, le grupează. Și, apropape deloc, nu am văzut trotinete trântite pe jos…🤔
        .
        2. Daca bunul-simț și gradul de civilizatie al arădenilor, nu sunt suficiente pt utilizarea decentă a trotinetelor, acesta ar trebui „stimulat” plin aplicarea de amenzi UTILIZATORULUI care nu a parcat corect, cât și CELOR CARE MIȘCĂ TROTINETA FĂRA A FI UTILIZATOR (fără deblocarea ei prealabilă), din joacă sau din vandalism.
        Știu că aceasta masură e ceva mai greu de aplicat, dar se poate încerca și, după câteva exemple usturătoare și MEDIATIZATE, poate, alții se vor gândii de două ori înainte, dacă să facă la fel …😉

        0 voturi
        +1
        -1

    Scrie un comentariu

    5 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.