Retim reacționează la acuzațiile aduse de ULAL Arad: „Am asigurat toate premisele colectării separate şi am dotat spaţiile de colectare cu recipiente adecvate”

    de Special Arad | 24 septembrie 2020, 1:37 PM | Administraţie | Știri Arad

    0

    Operatorul de salubrizare a municipiului Arad, Retim, reacționează la acuzațiile care i-au fost aduse de președintele Uniunii Locale a Asociațiilor Locative (ULAL) Arad. Redăm în întregime poziția companiei Retim, în rândurile ce urmează:

    Comunicat. Am luat la cunoştinţă de conţinutul comunicatului de presă emis de către Uniunea Locală a Asociaţiilor Locative (ULAL) Arad şi preluat de câteva publicaţii online în care ULAL reclamă problemele legate de colectarea selectivă şi modul cum arată spaţiile destinate colectării deşeurilor, şi prin urmare compania RETIM Ecologic Service SA doreşte să aducă următoarele precizări:

    În realitate, pe tot parcursul comunicatului, preşedintele ULAL, doamna Dorina Lupşe, deşi încearcă să acuze compania RETIM, arată de fapt că problemele semnalate sunt rezultatele unui comportament inadecvat al utilizatorilor serviciului de salubrizare , comportament care ar trebui sancţionat

    Pentru o corectă informare a publicului, RETIM Ecologic Service SA subliniază că obligaţia societăţii este de a opera platformele puse la dispoziţie de către autorităţi şi nu are nici obligaţia legală şi nici capacitatea financiară de a investi în infrastructura spaţiilor de colectare.

    Soluţia este, într-adevăr, reamenajarea tuturor platformelor de colectare la un standard modern, european, un model fiind propus si implementat deja de către compania RETIM în colaborare cu Primăria municipiului Arad şi ADI SIGD. Dar şi până atunci există soluţii de îmbunătăţire a situaţiei actuale. Afirmaţiile preşedintelui ULAL lasă impresia că mizeria lăsată de acel mic procent de cetăţeni poate fi preîntâmpinată de către operatorul de salubrizare, lucru care nu este real. “Noi credem că majoritatea cetăţenilor din Arad respectă regulile de colectare separată, dar există un anumit procent care nu întelege importanţa acestei operaţiuni simple. Acest segment trebuie izolat cu ajutorul Poliţiei Locale, al tuturor cetăţenilor, pentru a nu mai afecta întreaga populaţie şi întregul sistem” a declarat Dan Pascu, Director General Marketing-Economic RETIM.

    În cele ce urmează vom analiza afirmaţiile preşedintelui ULAL din comunicatul respectiv pe fiecare temă, fata de care dorim să facem punctual corecturile sau clarificarile necesare:

    Colectarea separată a deşeurilor

    ULAL: „Problemele legate de colectarea selectivă a deșeurilor în Arad, în special în zonele rezidențiale de condominii, sunt din ce în ce mai multe și mai mari”

    RETIM: Compania RETIM a asigurat toate premisele colectării separate şi a dotat spaţiile de colectare cu recipiente adecvate, separate pentru fiecare categorie de deşeuri în parte:

    • Container negru – pentru deşeuri reziduale

    • Container galben – pentru plastic şi metal

    • Container albastru – pentru hârtie şi carton

    • Container verde – pentru deşeuri din sticlă

    ULAL: “Locatarii din asociațiile de proprietari sunt nemulțumiți […] de modul în care operatorul își desfășoară activitatea.”

    RETIM:

    În fapt, nemulţumirile asocaţiilor sunt faţă de modul în care sunt folosite platformele de către utilizatori şi a abandonării deşeurile lângă containere sau chiar în afara platformei.

    Amenajarea platformelor de colectare

    ULAL: Locatarii din asociațiile de proprietari sunt nemulțumiți de cum arată spațiile destinate colectării selective a deșeurilor”.

    Nu au fost puse în practică metode adecvate de colectare și de igienizare a spațiilor destinate colectării selective a deșeurilor menajere, spațiile sunt deschise astfel încât oricine poate avea acces la ele, tomberoanele fiind pe roți se pot deplasa liber, în bătaia vântului, pe carosabil și în parcări, iar aspectul cu grămezile de gunoaie care înconjoară tomberoanele este deplorabil” şi

    “….organizarea, selectarea și asigurarea unui spațiu potrivit pentru depozitarea deșeurilor nu sunt realizate corespunzător”

    RETIM:, RETIM Ecologic Service SA a preluat iniţiativa şi a realizat un proiect pilot concret de modernizare a două platforme gospodăreşti de colectare a deşeurilor situate în municipiul Arad. Acestea sunt utilizate deja exclusiv de către mai multe asociaţii de proprietari care însumează 184 de apartamente. După o perioadă de timp corespunzătoare, se va realiza evaluarea beneficiilor aduse de acest proiect, urmând ca, în funcţie de rezultate, Primăria Arad să decidă extinderea sistemului propus la toate platformele de colectare din municipiu.

    Lucrările de modernizare realizate la punctele de colectare a deşeurilor din proiectul pilot:

    • Refacerea structurii betonate

    • Zidărie reabilitată

    • Zugrăvit exterior şi interior platformă

    • Confecţionare pereţi metalici, uşi metalice rezistente şi acoperiş din tablă

    • Conectare la reţeaua publică de alimentare cu energie electrică şi dotarea cu panouri solare pentru asigurarea unui consum standard din surse ecologice

    • Dotare cu instalaţie de iluminat cu leduri

    • Instalarea de camere video care sunt supravegheate continuu de către Poliţia Locală a municipiului Arad, dar şi de către compania RETIM.

    • Asigurarea unui acces restricţionat în incinta platformei doar pentru locatarii din asociaţii pe baza aceleiaşi cartele magnetice cu care se intră în scara blocului

    • Alocarea de către RETIM a unor recipiente de colectare noi

    Găsiţi imagini sugestive în galeria foto pusă ataşată acestui comunicat.

    ULAL: “ operatorul are obligația contractuală de a spăla spațiile de colectare a deșeurilor și de a menține spațiul cât mai igienic cu putință“

    RETIM: Compania RETIM Ecologic Service SA respectă programele de colectare asumate pentru fiecare săptămână şi realizează igienizarea periodică a spaţiilor de colectare.

    ULAL: “Sunt necesare schimbări radicale în ceea ce privește amenajarea acestor spații destinate colectării selective a deșeurilor. Una dintre ele ar fi permiterea accesului la aceste spații strict la asociațiile de  proprietari din zona respectivă.”

    RETIM: După cum am precizat anterior, proiectul pilot de reamenajare a platformelor de colectare prevede un acces restricţionat, acesta fiind posibil doar pentru locatarii blocurilor arondate pe baza cartelei de acces în scara de locuinţe.

    Operatorul RETIM Ecologic Service SA îşi reafirmă deschiderea, flexibilitatea şi disponibilitatea de colaborare deplină cu orice instituţii, asociaţii, uniuni profesionale în interesul final al utilizatorilor serviciului de salubrizare, astfel încât calitatea serviciilor prestate să rămână la cel mai înalt nivel.

    Pentru orice informaţii legate de serviciile de salubrizare prestate de către RETIM, vă rugăm să folosiţi canalele de comunicare online – website www.retim.ro, email [email protected] si pagina oficială de Facebook. De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 692, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

    Cu stimă,

    Conducerea RETIM Ecologic Service SA”.

    Citește și:

    Dorina Lupșe (ULAL) acuză Retim: „Are obligația de a menține spațiul cât mai igienic cu putință!”

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    8 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.