luni, 11 noiembrie, 2024

Special Arad Logo

    Ranga rămâne „sfântă” în transportul cu tramvaiul din Arad

    de Dan Lazăr | 5 ianuarie 2024, 10:27 AM | Recomandările editorilor | Știri Arad | Strada

    9

    Mai mereu ne ajung la urechi știri și declarații despre modernizarea sistemului de transport public cu tramvaiul în municipiul Arad. Probabil de la atâta modernizare am ajuns ca în anul de grație 2024 schimbarea macazelor să fie făcută tot manual, de către vatmani, precum la introducerea transportului public în Arad…

    Fie că e vorba de Podgoria, Piața UTA sau Polivalentă, macazele din zonă sunt schimbate cu ranga de vatmanul care coboară din vehicul deși – o altă idee „excelentă” a autorităților din trecut – tramvaiul nu este în stație. Bineînțeles, faptul că nu mai funcționează schimbarea automată a macazelor nu poate duce la fluidizarea traficului. Unde mai pui că vatmanul își pune de multe ori viața în pericol atunci când schimbă macazul, ca să nu mai vorbim de călătorii care văzând ușa deschisă coboară direct pe carosabil sau pe spațiul verde.

    Alte hibe constatate pentru o eventuală agendă a CTP Arad:

    * nerespectarea programului de circulație (sunt nemumărate situații în care efectiv tramvaiul programat nu apare, deși pe mirificele panouri electrice acesta este „bifat” că ar fi în stație);

    * distanța mult prea mare dintre curse în weekend, în cazul de mai sus (dacă un tramvai se transformă în „fantomă”) trebuind ca un călător să stea în stație chiar și o oră!!!

    * numărul redus de linii față de acum câțiva ani. În fapt, au rămas doar 7 linii, dacă le excludem pe cele care deservesc (și) zonele suburbane. Mai mult, linia 1 are doar două plecări pe zi de la stația Făt Frumos!?

    * defectarea prea des a autonomatelor de bilete din stații – acolo unde sunt! – și chiar a aparatelor care „citesc” biletele în tramvai. Ce să mai spui de sunetul pe care îl fac acestea din urmă, unul care „te scoală din morți”.

    Din păcate, aceste destule neajunsuri ne fac să concluzionăm că viața călătorilor cu tramvaiul din Arad nu este deloc ușoară, nefiind încurajat transportul public în orașul nostru, chiar din contră…

    Citește și: Câte tramvaie fantomă are CTP Arad? Noi am descoperit două. Dumneavoastră?

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Trimiteti materialul si intrebarile la CTP relatii cu publicul si la Primaria Arad sa primim un raspuns oficial de ce dupa 20 de ani Aradul e singurul oras din tara cu transport in comun cu tramvai functional (teoretic) care nu are macaz automat functional (Timisoara are din anii 80) si de ce totul functioneaza amatoreste si heirupist. Existe baliverne inca de la ultimul mandat al lui Falca cu schimbarea la fata a CTP-ulu (proiect care a inghitit bani atunci) cu tot ce inseamna uniforme, site, logo, aplicatie, statii etc, nimic din ce s-a spus acum aproape 8 ani nu este implementat astazi sau e functional in proportie majora. A existat chiar si un proiect facut de un student din Arad si donat gratis primariei cu tot ce inseamna design grafic peste care probabil pilele si repetentii angajati pe criteriu de partid la CTP de catre PNLul local si aparatul lor nici macar nu s-au uitat.

      +6 voturi
      +1
      -1
    2. Modernizarea tip Falca!!
      dar nu iti este rusine olteanule de la brad ca ai distrus un oras simbol al Marii Uniri.
      in campanie cu ce o sa vii, cu deregenerarea urbana, sau cu cuciorba reincalzita cetatea??
      dar nu mai ai pic de rusine, tot orasul este praf, botoxatule!!

      +5 voturi
      +1
      -1
    3. Foarte bun articolul, reflectă exact situația de pe teren! Felicitări!
      Un pretext des folosit pentru menținerea frecvenței reduse a garniturilor a fost numărul insuficient de călători.
      În realitate interesesul călătorilor a scăzut pentru simplul fapt ca aceștia știu că nu se pot baza pe transportul public
      și aleg alte variante; taxi, bolt, etc sau mersul pe jos când starea vremii permite.

      +4 voturi
      +1
      -1
    4. D-nei Chiș, sint posesorul minunatului card-abonament,pe care îl plătesc lunar.Pastrez chitanța sau bonul fiscal,care fac dovada plății IN AVANS,pt.luna în curs.Nu mi-am validat niciodată card-abonament,și la controlorii care au verificat dacă este încărcat (valabil) le-am pus aceeași întrebare la care nu au avut un răspuns. L-am rugat să-mi spună legea și articolul care prevede lucrul acesta. Răspunsul a fost că a plecat.Apropo pt.luna martie 2020 când am plătit abonamentul (cel pe rit vechi,adică hârtie),și au oprit circulația tramvaielor nu am merita restituirea banilor pt. Un bun de care nu am beneficiat.

      +5 voturi
      +1
      -1
    5. Nici acum nu merg tramvaiele la Ghioroc?de 2 saptamani bune nu gasiti materiale pt stalpul doborat de soferul smecher de la Glogovat,pe bune?nota de plata a primit neghiobul?arestat e?din cauza lui nu merg oameni cu tramvaiele in Vladi,Loc-mandru,Cicir,Sobotel si la balta la Ghioroc!l-as linsa in sat de toti vecinii ce folosesc tramvaiul.

      +6 voturi
      +1
      -1
    6. Schimbarea stațiilor din intersecția Calea Radnei cu Str. Renașterii a fost o foarte mare greșeală. Nu știu care este explicația, justificatea tehnică, dar pentru călătorii localnici este total neadecvată. Eliminarea de pe Calea Radnei a stației dinspre Strada Prutului (sensul spre oraș) a adus un mare disconfort locuitorilor care trebuie să traverseze intersecția și liniile de tramvai spre strada Prutului și zona adiacentă. Se impune refacerea acestei stații și a unui marcaj pentru traversarea în siguranță din stație pe trotuar. Acum este o adevărată aventură să ajungi din tramvaiul 18 (dinspre oraș) pe strada Prutului și în zona învecinată. Cei care vin din oraș cu tramvaiul 18 sunt nevoiți să coboare în stația de pe Renașterii (lângă intersecție), stație care la rândul ei are ieșirea total contra firii și a fluxului de călători. Din toți cei care coboară acolo din tramvai, 99% sunt nevoiți să încalce legea și să coboare/iasă din stație pe la capătul dinspre intersecție. Este contra firii ca majoritatea călătorilor veniți dinspre Voinicilor să se întoarcă înapoi zeci și zeci de metri pentru a ocoli atât de mult doar pentru că cineva nu a studiat suficient zona și nu a ținut cont de necesitatea concretă și de fluxul de călători din acel loc de debarcare. Inclusiv cei care merg la Biserica Penticostală traversează prin loc nepermis. Și ei ar trebui să facă un ocol la fel de mare și absurd. Probabil pentru ei s-a făcut această stație. Nu e problemă că s-a făcut, problema e că e făcută cu acces/ieșire/traversare gândite fără a studia care este fluxul real și sensul majoritar concret de circulație al călătorilor. Din păcate, aceasta este doar o parte din neregulile din această intersecție „modernizată”…

      +6 voturi
      +1
      -1
    7. Aflăm cu neasemănată bucurie si mândrie că in curând vom avea senzori de parcare care vor semnaliza dacă parcarea e neplătită chiar și după un minut. Primăria nu ne iartă, dar nici transport alternativ fiabil nu ne pune la dispoziție. Nu toți putem parca jiiipu` in curtea institutiei. Mulțumim pt grijă!

      +8 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    6 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.