miercuri, 24 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Protecția consumatorilor a propus închiderea Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image pentru nereguli grave. Inspectorii au verificat supermarketurile din Mangalia

    de Special Arad | 14 august 2022, 8:52 AM | Naţional | Recomandările editorilor

    0

    Agenția Națională pentru Protecția Consumatorilor a anunţat, aseară, că au fost verificate, în această perioadă, în Mangalia, magazinele Carrefour, Lidl, Kaufland şi Mega Image, precum şi magazinul Lidl din Eforie Nord. Comisarii au verificat modul în care este respectată legislaţia în domeniu în marile magazine de tip supermarket din sudul litoralului Mării Negre. S-au aplicat 4 avertismente şi 9 amenzi contravenţionale în valoare de 235.000 de lei, anunță news.ro.

    „Interesant este că, până la finalizarea acţiunilor de control, parte dintre consumatorii aflaţi la cumpărături erau mai tare intrigaţi de acţiunea noastră decât de deficienţele găsite acolo. Suntem pe teren pentru a le proteja sănătatea şi pentru a transmite operatorilor economici că trebuie să respecte consumatorii. Din nou vitrine murdare, din nou legume şi fructe cu deprecieri. Va trebui să trecem la măsuri mult mai dure şi săptămâna aceasta o vom dedica discuţiilor cu structurile centrale ale marilor lanţuri de magazine”, a declarat Horia Constantrinescu, preşedintele ANPC.

    De asemenea, comisarii au oprit temporar de la comercializare produse alimentare în valoare de peste 4.600 lei şi au dispus oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare în valoare de peste 10.000 lei.

    S-a mai dispus:

    • oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor a tuturor magazinelor controlate;
    • a fost propusă închiderea temporară pe o perioadă de până la 6 luni a tuturor magazinelor controlate;
    • a fost propusă încetarea practicilor comerciale incorecte pentru 3 dintre magazine;

    Cele mai importante nereguli constatate de către comisarii ANPC:

    • comercializarea de legume şi fructe depreciate sau cu calibre diferite, având o categorie de calitate inferioară faţă de cea declarată;
    • depozitarea neconformă a produselor alimentare;
    • comercializarea unor produse reprezentând un mix cu acid acetic;
    • comercializarea unor produse congelate cu gheaţă în exces pe produs;
    • comercializarea de produse cu etichete Nutrisore, pe care era menţionată o anumită categorie fără a fi justificată;
    • diverse erori de informare pe eticheta de produs;
    • nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea unor produse tip ”7+1” fără a avea produsul de referinţă la vânzare, nespecificarea perioadei de desfăşurare a promoţiilor, produse aflate în promoţie deşi perioada era depăşită);
    • lipsa condiţiilor de igienă corespunzătoare în spaţiul de comercializare, de depozitare şi de producţie a pâinii;
    • folosirea unor vitrine frigorifice cu acumulare masivă de gheaţă, cu rafturile neigenizate, cu urme de lichide alimentare, praf, rugină, mucegai şi insecte;
    • folosirea unor spaţii de depozitare neigenizate;
    • comercializarea unor produse cu ambalaj deteriorat;
    • practici comerciale incorecte – nerespectarea denumirii corecte a produsului în conformitate cu ingredientele conţinute;
    • neconcordanţă între preţului produsului la raft şi cel perceput la casa de marcat;
    • semnalizare incorectă a produselor aflate în ultimele zile de valabilitate.

    Sursa foto: Economica.net

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    3 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.