Proiect: Direcția antifraudă, organele cu atribuții de control și administrare a veniturilor din ANAF vor putea aplica amenzi prevăzute de Legea contabilității
Dreptul de a constata contravenţiile şi de a aplica amenzile din Legea contabilității va fi acordat atât organelor cu atribuții de control fiscal, cât și organelor cu atribuții de administrare a veniturilor statului, precum și funcționarilor publici din cadrul Direcției generale antifraudă fiscală, din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui proiect de ordin al instituției. Practic este vorba despre sancțiunile prevăzute în Legea contabilității, mai exact a modificărilor apărute prin Ordonanța de Urgență 13/2021.
Conform referatului de aprobare, constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor se va putea face și de către personalul din cadrul structurilor Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, nu doar de persoanele cu atribuţii de inspecţie fiscală şi control financiar sau de personalul altor direcţii din cadrul Ministerului Finanţelor, stabilit prin ordin al ministrului finanţelor publice, cum era prevăzut anterior.
Având în vedere este vorba despre Legea contabilității, așa cum am menționat, contravențiile sunt, printre altele, pentru nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanțelor Publice, respectiv de instituțiile cu atribuții de reglementare în domeniul contabilității precum:
• aprobarea politicilor și procedurilor contabile prevăzute de legislație;
• utilizarea și ținerea registrelor de contabilitate;
• întocmirea și utilizarea documentelor justificative și contabile pentru toate operațiunile efectuate, înregistrarea în contabilitate a acestora în perioada la care se referă, păstrarea și arhivarea acestora, precum și reconstituirea documentelor pierdute, sustrase sau distruse;
• efectuarea inventarierii;
• întocmirea, semnarea și depunerea în termenul legal la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice a situațiilor financiare anuale și, după caz, a situațiilor financiare anuale consolidate, precum și a raportărilor contabile;
• întocmirea, semnarea și depunerea în termenul legal la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor a situațiilor financiare anuale și, după caz, a situațiilor financiare anuale consolidate, a situațiilor financiare interimare, precum și a raportărilor contabile (asta a fost introdusă recent prin OUG 13.2021)
Citește mai mult pe Hotnews.ro.
Comentariile portalului
Sunteți o comentatoare de bază și de elită a publicației noastre, vă răspund la ceea ce ne privește direct: avem o politică de moderare a comentariilor (...)
Cunosc cel puțin trei ninja din poza. Simplu! Greață efectiv! Aveam eu bănuieli mele, ei se jurau ca usturoi nu mănâncă dar gura le miroase. Halal (...)
A mai ramas asa…o mica reduta aceasta publicatie online pe care n-au reusit s-o anihileze politicienii a caror singura doctrina e puterea si inavutirea. Ne-a “durut” cenzura cand o (...)