joi, 18 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Problema gunoiului. Ce s-a stabilit la ședința comună ULAL, Retim, ADI SIGD și Primăria Municipiului Arad

    de Special Arad | 3 martie 2021, 12:17 PM | Administraţie

    2

    imagine cu rol ilustrativ

    Ședința comună pe tema operării deșeurilor din municipiu a avut ca participanți pe Dan Pascu, directorul de marketing al Retim Ecologic Service SA, Ovidiu Petoi, directorul operațional al Retim Service SA, Simona Stan, directorul adjunct ADI SIGD Arad, Bogdan Boca, administratorul public al Municipiului Arad, Liliana Florea, de la Direcția Edilitară a Primăriei municipiului Arad, respectiv Dorina Lupșe, președintele ULAL Arad. Redăm în rândurile următoare declarația comună a celor menționați:

    „În urma întâlnirii din data de 26.02.2021, convocată de către ADI SIGD la sediul Primăriei Arad, dorim să aducem la cunoștință publicului conținutul real al discuțiilor purtate.

    Imediat ce reprezentanții ADI SIGD au confirmat că pot prezenta dovezi privind spălarea recipientelor și a platormelor de colectare, practic întreaga discuție s-a mutat la subiecte care țin de o eventuală îmbunătățire a serviciului de salubrizare. Au fost puse în discuție diverse propuneri ale participanților cu privire la:
    -Situația blocurilor care sunt în continuare dotate cu tobogan pentru deșeuri,
    -Amenajarea și supravegherea platformelor de colectare,
    -Punctele de colectare a deșeurilor prin aport propriu din Muncipiul Arad,
    -Alte aspect operaționale.

    Astfel, venim în fața dumneavoastră cu următoarele concluzii scrise, rezultate din discuțiile constructive care au avut loc în cadrul întâlnirii:

    1. În cadrul ședinței nu s-a discutat despre instituirea unei taxe speciale de 30 de lei/persoană/lună în cazul în care utilizatorii individuali din condominii refuză să încheie contracte individuale cu operatorul.

    În cazul în care contractele de salubrizare încheiate între unele asociații de proprietari și Retim ar ajunge să fie reziliate, respectivele asociații de proprietari ar urma să plătească către Primărie o taxă de salubrizare, la un nivel care ar urma să fie stabilit de către municipalitate; Legea 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor specifică în mod cât se poate de clar faptul că cheltuielile cu salubrizarea sunt cheltuieli comune– „Cheltuielile repartizate după numărul de persoane reprezintă cheltuielile asociației pentru: apă rece, caldă și canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde de consum; energia electrică utilizată pentru funcționarea instalațiilor comune, inclusiv a ascensoarelor; colectarea deșeurilor menajere, vidanjare. ”Retim nu va proceda la încheierea de contracte individuale cu utilizatorii care locuiesc în condominii, întrucât Regulamentul de salubrizare valabil pentru județul Arad prevede faptul că se încheie contract de salubrizare la nivelul asociației.

    2. ADI SIGD nu numai că a susținut faptul că este în posesia unor dovezi în ceea ce privește prestarea serviciilor de spălare și curățare menționate, ci le avea la dispoziție în cadrul întâlnirii; participanții au luat la cunoștință, urmând a primi un exemplar în format electronic al acestor dovezi. ADI SIGD și Retim doresc să clarifice un lucru extrem de important: prin contractul semnat între părți, nu există vreo obligație contractuală de a dovedi sau – după caz –de a verifica prestarea serviciului prin documentarea cu poze sau filmări. Cum ar fi dacă ar trebui, de exemplu, să fie fotografiate toate colectările de deșeuri (milioane!) de la fiecare utilizator?
    A fost agreat de comun acord ca programul de spălare a recipientelor de colectare să fie comunicat public, pe site-ul Retim, pentru a putea fi verificat oricând de către beneficiari.

    3. În cadrul ședinței solicitarea pentru realizarea unei spălări suplimentare a venit din partea ULAL Arad, Retim nu a promis și nu s-a “oferit să spele de 4 ori pe an, în loc de 3 ori pe an, containerele și recipientele de colectare a deșeurilor menajere pe domeniul public, începând cu anul 2021”, fiind de acord doar să analizeze solicitarea până la o următoare întâlnire.
    În contract sunt prevăzute 2 spălări pe an pentru containerele aferente deșeurilor reziduale și spălarea și curățarea cu această ocazie a punctului de colectare.

    4. În ceea ce privește propunerile prezentate de către ULAL în adresa înaintată Primăriei Arad ca fiind “soluții atât la problemele de funcționare și administrare cauzate asociațiilor de proprietari de către Retim” vă informăm că RETIM și-a expus punctul de vedere, inclusiv în scris, prin adresele RETIM cu nr de înregistrare 6334/15.07.2020, 9917/19.10.2020, 10583/02.11.2020 și 11012 din 09.11.2020.

    Reiterăm faptul că ședința din 26.02.2021 s-a desfășurat într-o manieră constructivă, părtile agreând constituirea unui grup de lucru care să aibe ca principale obiective analizarea problemelor identificate în desfășurarea serviciului de colectare a deșeurilor menajere și identificarea soluțiilor de rezolvare a acestora. Reprezentanții Primăriei Arad au precizat că intenționează să înființeze până la sfârșitul anului 4 centre de colectare prin aport voluntar a deșeurilor din construcții (rezultate din amenajări interioare), vegetale, voluminoase. De asemenea, s-au făcut demersuri pentru identificarea celor mai bune soluții de amenajare a punctelor de colectare la asociații, amenajare estimată a se derula gradual până în anul 2022.

    Considerăm că pe calea dialogului, toate părțile pot contribui în mod real la îmbunătățirea funcționării sistemului de colectare a deșeurilor din Municipiul Arad”, semnează reprezentanții Retim, ADI SIGD, Primăriei Arad și ULAL.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Acest contract incheist de administratia locala cu Retim este cea mai jecmanire a Aradenilor. Este un act de aservire a populatiei catre cea mai nesimtita firma csre piate sa exists. Ne trateaza cu cel mai mare dispret, servicii slabe dar mai ales discretionare ( dupa voia angajatilor). Oamenii din teren ( cinste exceptiei) niste babuini care urla si injura tot timpul, iar daca le faci observatie iti umple frigideruk cu carne instant. Daca reclami ceva nu ti se radpunde. De ka o vreme primim tot felul de somatii ca daca nu facem si dregem asa cum vor muschii lor suntem amenintati cu politia locala. Pe bune?! Sa intelegem ca dupa administratia locala si Politia Locala este in subordinea lor? Am contracte cu ei ( au exclusivitate !!!) pe doua adrese. De mai bine de un an nu au sa-mi dea pubela maro. Am adunat resturile vegetale in saci maro. Nu le ridica daca nu sunt in pubela maro!!?? Am reclamat la sediu, mi sa spus sa reclam consiliul judetesn care de doi ani nu le asigura. Nosptea mintii. Intrebatea e pana cand ii mai suportam? Atat pe ei cat si pe cei care au semnat contractul si nu vor sa-l rezilieze!!! Ar fi interesnt de aflat CAT a fost ( pentru ca nu se pune problema existentei) MITA?

      +2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    1 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.