luni, 24 martie, 2025

Special Arad Logo

    Pola Zilei: Dragii noștri, nu vă lipsesc bicicletele de închiriat?

    de E. Nola | 21 septembrie 2024, 9:43 AM | Pola Zilei | Recomandările editorilor

    4

    Punem întrebarea gândindu-ne înainte de toate că, în mod tradițional, Aradul a fost un oraș al bicicletelor.

    Mai precis al bicicliștilor. Pe urmă am observat un articol apărut în presa centrală în aceste zile despre tergiversarea instalării sistemului de închiriere a bicicletelor în Arad. Apărut în G4media, articolul ne prezintă o situație cu care s-a ocupat și Special Arad. Încă în februarie 2024.

    Este vorba de o investiție de peste un milion de euro a primăriei arădene, câștigată de o firmă din Brașov încă în 2021, prin care se proiectează și în orașul nostru biciclist un sistem de închiriere. O parte a stațiilor a și fost montată, cele 330 de biciclete însă zac într-un depozit la Recons. Situația este cu atât mai penibilă cu cât primăria, întrebată în februarie de Special, a dat asigurări că lucrările se află în faza de finalizare, altfel spus se putea presupune că, având în vedere și campania electorală care se apropia, până în vară sistemul va începe să funcționeze.

    Suntem însă mâine-poimâine în octombrie și rastelele ruginesc goale, termenul probabil de apariție a bicicletelor de închiriat în ele fiind, ca de obicei, la anul. Asta în situația în care lucrarea trebuia finalizată în 2022.

    Așadar, vă întrebăm, stimații noștri, mult mai cicliști decât ai lor, nu vă lipsesc aceste biciclete care zac în depozitul Recons-ului?

    Mai ales acum când în centru nici nu mai ai unde parca din cauza revopsirii locurilor de parcare.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Sondaj: Dragii noștri, nu vă lipsesc bicicletele de închiriat?

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Problema este diferită față de cum ați menționat, și anume că nu avem piste de biciclete reale în Arad, cu excepția celei de pe malul Mureșului (care este adesea aglomerată de pietoni) sau a celor aflate departe de centru, în zone precum Gai sau Aradu Nou. Practic, în 2024, „pistele” acelea vopsite pe jos pe multe străzi din Arad nu pot fi considerate piste de biciclete. Atât timp cât nu există nicio formă de separare și protecție față de traficul auto, nu vorbim de piste de biciclete reale. Din cauza lipsei de siguranță pe aceste „piste”, bicicliștii, în special cei mai în vârstă, aleg să circule pe trotuar.

      Pe Iuliu Maniu, pe Radnei și pe Petru Rareș,…… avem așa-zise piste de biciclete unde te afli între traficul de mare viteză (cu 70 la ora sau mai mult, pentru că limitele de viteză nu sunt respectate) și mașinile parcate, uneori chiar pe „pistă”. Pe Vlaicu, „pistele” sunt trasate pe trotuar, forțând bicicliștii și pietonii să împartă un spațiu foarte mic, în timp ce șoferii au la dispoziție 6 benzi, iar în zona Atrium chiar 8 benzi, dar pistele de biciclete sunt tot pe trotuar.

      Dacă ne uităm la infrastructura dezvoltată de țările din vestul și nordul Europei în ultimii ani, concluzia este clară: nu avem piste de biciclete în Arad. Dacă o pistă nu oferă siguranță pentru bicicliști, nu este o pistă în adevăratul sens al cuvântului. Este păcat că administrația locală este total dezinteresată de acest subiect și de siguranța arădenilor. În unele zone, problema ar putea fi rezolvată destul de ușor, de exemplu prin instalarea de stâlpișori, cum s-a făcut în Timișoara, este o soluție ieftină care ar ajuta la prevenirea parcării ilegale și ar crește siguranța bicicliștilor…….

      +15 voturi
      +1
      -1
    2. Mai întâi, cred ca mulți biciclisti/trotinetisti ar trebui să învețe codul rutier și ce ține de circulație pt. că foarte mulți circulă hotic.
      La chestiune, faptul că ai trasat o linie pe carosabil luând din banda pt. mașini dar în același timp având spațiu între șosea și trotuar care îți permite să construiești o pistă normală pt. bicicliști, arata doar improvizație.
      Da, pe vremuri Aradul era un oraș al bicicliștilor, îmi reamintesc de halele imense cu mii de bicicletele ale muncitorilor de la UTA, Vagoane, Strungul, etc…

      +5 voturi
      +1
      -1
    3. Cristina Bibescu #pentruAradeni

      Cand doamna Cristina Bibescu va dori să circule cu bicicleta se va rezolva și problema cu bikesharing-ul arădean.
      La fel; când doamna Crsitina va circula cu tramvaiul la serviciu se va rezolva și problema transportului în comun din Arad, și tot așa, etc,etc
      Până atunci avem noul sistem de parcare din Arad, total neprietenos cu arădenii, ca să nu mai vormim de vizitatori și turiști, dar care poate satisface nevoile financiare ale doamnei Cristina.

      +8 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    2 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.