joi, 25 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Nesimțire sau nepăsare? Drumul Arad-Horia ar putea pierde garanția din cauza transportatorilor de mare tonaj

    La nivelul județului Arad, avem câteva drumuri în lucru care pe o parte provoacă bucurie, pe alta tristețe sau nervi. Lăsând la o parte tot ce se întâmplă pe interminabilul drum către Șiria, ne rezumăm de această dată la tronsonul de drum Arad-Horia, aflat la această oră încă în lucru. În ultima perioadă, tocmai pentru a nu periclita calitatea lucrărilor, în acea zonă au avut loc mai multe razii. Polițiștii împreună cu reprezentanți ai Consiliului Județean au oprit camioanele de mare tonaj și le-au pus pe cântar. Unele dintre acestea, aproximativ 700, au primit și amenzi pentru că depășeau greutatea maximă acceptată pe acel drum.

    Desigur, acest lucru nu i-a oprit pe transportatori, sau pe angajatorii acestora, și numeroase camioane încă trec pe acolo zilnic, își fac cursa și nu prea dau importanță regulilor. Ba mai mult, ei au încercat să ajungă la o înțelegere cu Consiliul Județean prin care plăteau o taxă suplimentară pentru greutatea încărcăturii, însă aceasta nu a fost o variantă pentru că astfel de taxe nu se pot plica pe drumurile județene, doar pe cele naționale, din câte spune președintele Consiliului Județean, Iustin Cionca.

    Din păcate, după finalizarea lucrărilor, arădenii probabil vor începe din nou să se plângă de calitatea slabă a acestora și de faptul să drumul se strică, apar gropile și banii au fost investiți fără un să se ajungă la un rezultat satisfăcător. În plus, conform celor declarate de Iustin Cionca, dacă utilajele de mare tonaj vor continua să circule nestingherite pe drumul Arad-Horia, șansele ca garanția să se piardă sunt destul de mari, iar eventualele reparații vor trebui făcute din banii Consiliului.

    „Noi am avut întâlniri cu toți factorii (n.r. dăunători lucrării de asfaltare) și știți că noi am declarat război de ani de zile. Din păcate, o vreme, poliția nu ne-a ajutat la nivelul la care am avut noi așteptări. Acum, în ultima perioadă, am avut ceva sprijin și am și reușit să aplicăm 700 de amenzi. Trebuie să știe toată lumea că, din păcate, Consiliul Județean nu are dreptul să oprească aceste camioane. Trebuie să fie un polițist cu noi și atunci, desigur, dacă cineva din poliție vrea să te sprijine găsește posibilitatea să o facă, iar dacă nu vrea să te sprijine spune că nu are personal și că nu pot să stea toată ziua să ne păzească nouă drumurile că au și alte atribuții. Sper să fim sprijiniți în continuare la nivelul la care s-a întâmplat în ultima perioadă. Nu putem să cumpărăm sute de cântare și să angajăm mii de oameni așa cum ar fi nevoie. Oamenii sunt foarte orientați. Noi dacă ieșim în control pe un drum, prindem două-trei mașini, apoi ei comunică între ei și trebuie să ne mutăm noi în altă parte să îi prindem. Avem șapte ani garanție la lucrările mari, dar șapte ani dacă respectăm tonajul. În cazul în care nu îl respectăm, ne poate câștiga în instanță și o să fim într-o situație imposibilă. Pe perioada de garanție, Uniunea Europeană ne condiționează în așa fel încât să nu putem interveni cu bani publici ca să reparăm drumurile și o să ne trezim că avem un drum spart pe care nu îl putem repara. Au venit să îmi plătească taxă pe supratonaj. Dacă nu rezistă drumul, degeaba îți iau banii. Probabil fundația drumurilor naționale permite un supratonaj, dar la noi nu este cazul”, a spus președintele CJ, Iustin Cionca.

    Reamintim că drumul Arad-Şiria-Pâncota, în lungime de 30 km, este modernizat din fonduri europene nerambursabile, câștigate de Consiliul Județean Arad, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, iar valoarea lucrării este de 72 de milioane de lei.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Si astia pe unde ar trebui sa mearga, totusi? Ca doar nu sunt pe drumul ala de distractie…

      Pai CJA ce ma-sa pazeste, face drumuri cum viseaza careva de acolo ca trebuie sau se uita inainte si la traficul care chiar trebuie sa circule pe acolo? Face careva cea mai mica analiza, sau se decide totul la o cafea pe terasa..

      --1 voturi
      +1
      -1
    2. Stati sa vedeti cand o sa inceapa drumul arad oradea,va imaginati cata piatra si balastru trebuie acolo.Osa curga bani garla pentru cei care exploateaza balastierele de la horea si pt.transportatori.Drumul nu mai conteaza .Pe asa portiune merita investitia de a pune un cantar permanent.D-le Cionca politia nu vrea sa ajute ca sunt toticu interese la marii transportatori,sa vazut acum la actiunea celor de la Bucuresti

      0 voturi
      +1
      -1
    3. Pe lângă ca sunteți prosti , mai sunteți și dobitoci … faceți dracu drumul sa reziste la tonajul care se circula și puneți taxa … dar pun pariu ca și atuncea drumul tot se strica și nu mai aveți pe cine da vina ca este supratonaj…

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.