Lucrarea “Vânătoarea de iepuri”, semnată de artistul german Johann Elias Ridinger (1698-1767), este expusă la Muzeul de Artă a Complexului Muzeal Arad

    de Special Arad | 16 iunie 2021, 12:09 PM | Cultură

    0

    Proiectul Exponatul lunii organizat de Complexul Muzeal Arad propune pentru luna iunie întâlnirea și familiarizarea publicului larg cu domeniul vast al gravurii, drept parte importantă a artelor vizuale.
    Dacă în anii precedenți am prezentat publicului lucrări din sfera gravurii contemporane japoneze, cu această ocazie ne-am propus să continuăm această practică supunând atenției și admirației vizitatorilor un important artist german: Johann Elias Ridinger (1698-1767).
    Johann Elias Ridinger se află în colecția Muzeului de Artă Arad cu un număr de 36 de gravuri, executate în atelierul său din Augsburg. Lucrările sunt executate în tehnica acvaforte și acvatinta pe plăci de cupru cu dimensiuni ce variază între 37×30 și 54×39 cm, imprimate pe hârtie cu dimensiunea cuprinsă între 54×42 și 63×44 cm.
    Stampele redau scene grupate în serii cum ar fi: Prezentarea și descrierea cailor de școală și campanie – Mica școală de echitație, Prezentarea cerbilor cât și a altor animale deosebite, care au fost vânate de marii domni, prinse de vii sau ținute, Prezentarea metodelor de prindere a întregului vânat, Reprezentări exacte și corecte ale exemplarelor deosebite de cerbi goniți și împușcați de marii domni , Anotimpurile.

    În ceea ce privește lucrarea pe care am propus-o drept exponatul lunii, aceasta se intitulează Vânătoarea de iepuri.
    Executată în tehnica acvaforte pe placă de cupru cu dimensiunea plăcii de 36×28,5 cm și imprimată pe hârtie manuală de bună calitate cu dimensiunea de 63×44 cm, lucrarea de față se încadrează în școala germană de gravură, subiectul și compoziția aparținând barocului central-european.
    Compoziția ne înfățișează momentul imediat de după vânătoarea propriu-zisă, în care personajul principal (vânătorul) spintecă vânatul înconjurat de câinii săi, care veghează obosiți dar vigilenți la acest ritual. Tot în prim-plan în partea stângă se află flinta rezemată de o stâncă, cât și restul prăzii.
    Scena este plasată într-un decor natural format dintr-o bătrână pădure de stejar, iar la orizont în partea dreaptă se distinge silueta unei biserici dintr-o așezare rurală”.

    Lucrarea este semnată stânga jos și poartă însemnele specifice gravurii din acea perioadă:
    Joh. El. Ridinger inv[enit]. del[ineavit]. sc[ulpsit]. et exc[udebat]. Aug[ustae]. Vind[elicorum], 
    în traducere însemnând creat, desenat, gravat, executat de Johann Elias Ridinger. 
    Text: Dr. Adrian Sandu, artist vizual, muzeograf (Complexul Muzeal Arad)
    Fotografii: Nelu Scripciuc, artist fotograf (Complexul Muzeal Arad)

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    6 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.