joi, 18 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Vremuri grele și de jale pentru transportul în comun: IMPERIO are Alzheimer

    de Tomck@t | 23 ianuarie 2015, 3:04 PM | Pamflet | Recomandările editorilor

    3

    Nu prea circulăm cu tramvaiul, dar când da, o facem lată – vorba aia. Fără să intrăm în alte povești cu peripeții, ideea e că este aproape imposibil să nu dai de un subiect pe un tramvai. Cu Imperio e o treabă distinctă. Faza e că ne place… și ne-ar plăcea ca toate tramvaiele comuniste și cele second-hand din anii ’90 să fie înlocuite de aceste noi modele verzi, dar – totuși – ar fi o pretenție prea mare să funcționeze la capacitate maximă?

    L-am „vânat” de când s-a pus pe șine, dar spre marea noastră decepție, tot timpul era (sau erau – că-s două, ne-am lămurit… după ample și complexe cercetări) cu vreo 30 de minute în fața noastră. Nu ne mai miră decalajul temporal și orientativ.

    L-am prins – într-un final fericit (mega-fericit) – la stația „Făt-Frumos”. Până aici, totul fain și frumos. Modern, minimalist, deocamdată curat – atât cât se poate cu vremea asta murdară – și, în plus, șmecher, în special cu acel LED Scroll Display care ne anunță ce stație urmează. Aici îi problema.

    La Făt-Frumos ne anunța duios că urmează stația UTA, după care Electrometal (care ar fi fost în direcția opusă atunci), apoi, după ce am trecut de P-ța UTA, conform Imperio urmase „Galleria”… Era s-o nimerească, doar că am ajuns la celălalt mall, la Atrium. De aici putem spune că a ghicit ordinea normală a stațiilor, doar că trecusem deja și de Gara CFR: Fortuna, Electrometal din nou.

    „Electrometal” o dată, „Electrometal” de două ori – pe ruta Făt-Frumos – Podgoria. Sau ăsta e genul muzical ce preferă Imperio? …Și stațiile – ca niște piese mp3 – sunt puse pe shuffle ?

    1-20150123_134102 2-20150123_134231

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Aspectul exterior e tonic. În interior spațiul e strâmt deși vagonul e lung. Nu ai loc să stai în picioare. Unele scaune sunt joase, altele ridicate. Spațiul dintre cele față în față – aproape inexistent. Îți bagi pioarele în călătorul de vizavi. Imperio cu verde în interior iți bălăngăne picioarele din cauză că șezutul scaunelor are o deviere în sus. Cine naiba a putut să proiecteze prostia asta? După câteva stații îți amorțesc picioarele iar când cobori șchiopătezi. Ești amorțit și obosit de parcă ai scăpat de la cazne. Frumos pe dinafară și nefuncțional pe dinăuntru. Scaunele sunt tari, acoperite cu o simplă catifea verde fără nimic care să atenueze tăria materialului din care sunt făcute. Mult mai comode sunt scaunele din tramvaiele vechi. Înainte de a intra în stație ”Imperio” zbiară în urechile călătorilor utilizând un semnal sonor puternic și enervant. Apoi se anunță stația. Una corectă, trei greșite așa cum s-a specificat aici. Stația ”Romanilor” nu se anunță decât în scris. Anunțarea stațiilor după clopotul ăla sonor de-ți vine să te ridici să dai în lume – se face cu aceeași stridență. Luminile sunt orbitoare. Mi-am făcut un selfie tip nălucă. Ce să mai caut în cimitir?! Imperio se cere imperios reanalizat priviror la confortul fizic și psihic al călătorilor executați silit și imperios. N-am văzut nici controlori pe balaurul ăsta verde. Am făcut o tură completă și am văzut călătorii stând ca pe ace; nimeni nu poate vorbi la telefon, nici cunoscuții nu-și vorbesc, ba cred că încep să se urască din tramvaiul ăsta, controlorii nu-l urcă știind că dau de nervi întinși iar vatmanii de pe 3 îs cei mai pedepsiți și expuși la boli nervoase. Toți am luat-o razna cu trei-ul verde imperio. Un tâmpit de proiectant bolânzește și schilodește atâta lume. Și să mai ai și bilet pt ospiciul ăsta sonor!

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    4 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.