sâmbãtã, 20 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Gheorghe Falcă: „Am convingerea, toată convingerea, că regimul Putin poate fi și va fi învins”

    de - | 24 februarie 2022, 6:23 PM | Comunicate contra cost

    1

    Aș fi vrut să vă vorbesc astăzi despre lucruri pozitive, și o voi face, despre ce se întâmplă bun în Uniunea Europeană, despre munca și dosarele la lucrez acum în Parlamentul European.

    –       Desigur, actualitatea imediată nu poate fi ignorată și vreau să îmi exprim regretul pentru pierderile umane care,  au inceput sa apară din păcate în Ucraina, dar și pentru eșecul democrației globale în fața agresivității regimului Putin.

    –       Așa cum am mai scris recent și într-un editorial publicat în ziarul Adevărul, am convingerea, toată convingerea, că regimul Putin poate fi și va fi învins.

    –       Mai cred faptul că dacă Occidentul, UE, SUA, chiar și NATO, ar fi dat, de ani de zile, un răspuns mai robust, ar fi impus sancțiuni reale, Putin nu și-ar fi permis să facă lucrurile pe care, iată, le face. Și care vor costa vieți omenești.

    –       Sunt însă în contact cu colegele și colegii mei parlamentari atât din delegația PNL cât și din grupul nostru politic, EPP, și condamnăm acest act monstruos, prin care o țară agresoare vrea să-i impună alteia parcursul pe care și-l poate alege și, în definitiv, viitorul.

    –       Este, desigur, o situație dramatică, o situație gravă, la granițele noastre. Este, practic, război!

    –       În același timp, nu cred că Putin va fi atât de nebun încât să extindă conflictul la scară largă și, mai ales, să atace state membre ale UE și NATO.

    –       În acest context, cred, desigur, că trebuie să fim pregătiți și vigilenți, alături de alianța din care facem parte, dar mai cred că, între timp, trebuie să facem tot ce ține de noi pentru a nu rămâne blocați în ideea și, acum, în realitatea conflictului din Ucraina.

    –       Trebuie să continuăm cu forță dezvoltarea țării, trebuie – și asta încerc să fac la Bruxelles, să ne concentrăm pe a ne aduce contribuția în marile dosare la care lucrăm și care, chiar dacă acum, în acest moment, pot părea oarecum pe plan secund, ne duc totuși către un viitor mai bun.

    –       Despre ce se întâmplă la granițele noastre voi mai reveni cu precizări în curând, după discuțiile pe care le voi avea în Parlamentul European, însă acum, vă rog să îmi permiteți să aduc și câteva vești bune pentru România, legate de munca mea de europarlamentar și de ceea ce urmează să se întâmple benefic pentru noi.

    Dosare în lucru Gheorghe Falcă

    Comisia pentru transporturi și tursim (TRAN)

    1. Fondul Social pentru climă – Am fost desemenat raportor PPE pentru întocmirea Raportului de Aviz al comisiei TRAN privind stabilirea acestui Fund.

    – noi oportunități de finanțare

    – acest Fond va finanța sprijin temporar direct pentru venituri pentru gospodăriile vulnerabile;

    – și va sprijini măsurile și investițiilor care reduc emisiile în sectorul transportului rutier și al construcțiilor și, ca rezultat, reduc costurile pentru gospodăriile vulnerabile, microîntreprinderile și utilizatorii de transport.

    Prin amendamentele mele propun:

    • definirea termenului: SĂRĂCIE DE TRANSPORT complementar la conceptul privind sărăcia energetică; nu există nicio definiție în legislația europeană, așadar împreună cu echipa mea am avut mai multe discuții cu cercetători, profesori universitari și companii mici sau foarte mari, pentru a încerca să propunem recomandări pentru definirea acestui concept;
    • În ceea ce privește co-finanțaarea am propus să luăm în considerare introducerea unui sistem de praguri de PIB pe cap de locuitor/stat membru, ca și în cazul Fondului pentru Tranziție Justă. În acest caz, Comisia a propus inițial un sistem de co-finanțare de 50% din partea Comisiei și 50% din partea statelor membre, fără o categorizare a celor care sunt mai dezvoltate sau mai puțin dezvoltate;
    • Creșterea perioadei de implemnatre până în 2034, pentru a acoperi întregul cadru financiar multianual CFM 2028-2034;
    • României i s-ar cuveni 6 682 901 998 – fonduri care reprezintă noi oportunități de dezvoltare a comunităților și de transformare a noastră a tuturor, astfel contribuind la combaterea schimbărilor climatice.
    • Amendamentele mele au fost apreciate în mod deosebit și de colegii mei, trebuie să vă mărturisesc că inlclusiv ieri am primit un email de raportorul principal din comisia pentru muncă, care mi-a transmis că aceste amendamente au valoare adăugată și vor fi extrem de utile în conturarea poziției Grupului PPE. Acum urmează negocierile cu restul Grupurilor politice.
    1. O nouă Strategie industrială – Tot din partea TRAN am fost desemnat Raportor pentru întocmirea Raportului de Aviz privind stabiliarea noii Strategii Industriale a Europei. – Aici urmează să începem consultările cu industria și ulterior să depunem amendamente.
    • Europa se angajează într-o tranziție către neutralitatea climatică și leadership digital. Strategia industrială europeană urmărește să se asigure că industria europeană poate deschide calea pe măsură ce intrăm în această nouă eră;
    • Pentru a susține poziția de lider a Europei în sectorul industrial, o nouă Strategie industrială va contribui la îndeplinirea a trei priorități-cheie: menținerea competitivității industriei europene la nivel mondialși a unor condiții de concurență echitabile, atât la nivel intern, cât și la nivel mondial, asigurarea neutralității climatice a Europei până în 2050 și conturarea viitorului digital al Europei;
    1. Măsuri împotriva operatorilor de transport care facilitează sau se angajează în traficul de persoane sau introducerea ilegală de migranți în legătură cu intrarea ilegală pe teritoriul Uniunii Europene – Raportor PPE în TRAN

    Comisia pentru industrie, energie și cercetare (ITRE):

    1. Revizuirea Directivei privind Taxarea Energiei – Raportor PPE în ITRE 

    Comisia pentru muncă (EMPL): 

    1. Raportul de implementare al Mecanismului de redresare și reziliență la nivel european (la un an de la implementare) – Raportor PPE în EMPL

    Mesaje Fit for 55: -> Pachetul „Fit for 55” (Pregătiți pentru 55) – Propunerile legislative (14 la număr) din acest Pachet, acoperă o gamă largă de domenii de politică, inclusiv clima, energia, transporturile și impozitarea, stabilind modalitățile prin care Comisia își va atinge obiectivul actualizat pentru 2030 în termeni reali.

    • Spunem da propunerii „Pregătiți pentru 55” și, în același timp, credem că putem chiar să o îmbunătățim. Dorim să decarbonizăm Europa, nu să o dezindustrializăm. Din acest motiv, este esențial să existe mecanisme adecvate și eficace, cum ar fi mecanismul de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon (CBAM) la frontierele externe ale UE, care va asigura condiții de concurență echitabile pentru industria europeană și va proteja locurile de muncă. De exemplu, nu putem permite ca o întreprindere siderurgică europeană să fie dezavantajată în Europa în comparație cu o întreprindere rusă capabilă să producă mai ieftin din cauza normelor mai laxe privind emisiile de CO2 din Rusia.

    La nivelul Parlamentului European, Grupul PPE se angajează la următoarele obiective:

    • Dorim să ne asigurăm că banii din Fondul pentru atenuarea impactului social al acțiunilor climatice ajung la cei care au cea mai mare nevoie de ele – nu ar trebui să fie un simplu transfer pentru a acoperi bugetele statelor membre;
    • Dorim să reducem taxele și impozitele pentru cei care contribuie în mod activ la tranziția verde. Recompensează efortul. În mod concret, persoanele care investesc în achiziționarea de autovehicule electrice costisitoare pentru a proteja mediul nu trebuie să fie împovărate și mai mult cu taxe și impozite administrative ridicate;
    • Trebuie să asigurăm infrastructura necesară pentru hidrogen în Europa. În lipsa unei infrastructuri adecvate la nivelul UE, chiar și țări precum Suedia, Danemarca și Finlanda, unde există o bună infrastructură locală, nu vor reuși să înlocuiască combustibilii fosili;
    • Lupta împotriva schimbărilor climatice nu trebuie să submineze mobilitatea persoanelor și a mărfurilor pe continentul nostru. Dorim o reducere a emisiilor, dar nu o reducere a mobilității;
    • Propunem un drum european al mătăsii pentru extinderea energiilor regenerabile. Prin urmare, solicităm o strategie globală pentru achiziționarea de hidrogen ecologic și de energie verde, care să includă transferuri de tehnologie către țările în curs de dezvoltare;
    • Pentru a reduce emisiile de CO2 ale Europei, avem nevoie și de gaze. Nu pentru totdeauna și pretutindeni, ci pentru o perioadă de tranziție și în anumite situații. Gazul este cea mai curată sursă de energie fosilă, iar infrastructura de gaze poate fi utilizată în viitor pentru transportul hidrogenului curat – produs din surse regenerabile de energie – care are un potențial imens ca vector energetic în transporturi și industrie.

    Comunicatul de față a fost publicat contra cost. Conținutul acestuia reprezintă în mod exclusiv punctul de vedere al partidului / organizației mai sus amintit/e, pentru care Redacția Special Arad nu-și asumă nicio responsabilitate.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    1 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.