marþi, 23 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Falcă reacționează impulsiv ca să apere firma care a realizat, în schimbul a 28.000 de euro, „Planul de Mobilitate Urbană”

    de Raluca Medeleanu | 27 iulie 2016, 9:46 AM | Administraţie | Topic special

    7

    Primăria Arad a lăsat soarta transportului orașului, un subiect deloc neglijabil ținând cont de rata accidentelor, în mâinile unei firme din Pitești care mai deține în portofoliu elaborarea planurilor de mobilitate durabilă pentru orașe precum Brad, Focșani, Bocșa sau Mioveni.

    Deși la nivel european este un instrument de lucru folositor, în România „Planul de Mobilitate Urbană” are legătură doar cu proiectele finanțate din banii europeni. Existenţa acestui document face parte din cerințele obligatorii pentru Autoritățile Publice Locale care doresc să acceseze fonduri europene prin intermediul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axele 3.2. şi 4.1 „Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor“.

    Până aici nu pare a fi nicio problemă, dacă documentul există și îl avem. Problema se ridică în momentul în care căutăm mai multe informații despre firma care a elaborat planul și aflăm că mai multe portaluri de știri afirmă că elaboratorul acestui plan costisitor pentru municipiul Arad nu este nimic mai mult decât…

    O firmă de apartament, fără nici un salariat

    „Primăria Brad a investit  44.700 lei pentru a beneficia de un plan de mobilitate urbană durabilă. A încredințat întocmirea acestuia unei firme de profil din Pitești,  Sigma Mobility Engineering, o firmă fără angajați, dar cu un administrator și doi asociați.”, scrie hunedoaraplus.ro

    „Primăria Focșani va plăti aproximativ 72.000 de lei unei firme de apartament din Pitești pentru realiza Planul de Mobilitate Urbană a municipiului. Deși nu are nici un salariat, Sigma Mobility Engineering SRL a înregistrat profituri frumoase”, scrie vrancea.comisarul.ro

    Sigma Mobility Engineering SRL câștigă bani frumoși oferind consultanță și întocmind diverse studii și documentații pentru autorități publice locale. Practic, societatea piteșteană produce hârtii pe care funcționarii le depozitează în arhive sau le ascund prin sertare și încasează în schimb sume de ordinul zecilor de mii de euro. Sigma Mobility Engineering SRL, cu sediul social într-un bloc situat pe Bulevardul Republicii din Pitești, a fost înființată în aprilie 2014 de doi asociați, Gabriela Mitran și Sorin Ilie. Ambii sunt cadre universitare la Facultatea de Mecanică şi Tehnologie a Universității din Pitești.

    Aradul plătește cel mai mult pentru planul de mobilitate

    Chiar dacă firma din Ploiești este obișnuită să obțină contracte prin încredințare directă, asta nu i-a oprit să obțină contractul și în orașul nostru. În urma licitației, au obținut cel mai mare contract dintre cele pe care le-au avut până acum. Purtătorul de Cuvânt al Primăriei Arad ne-a declarat că valoarea contractului se ridică la suma de 120.000 lei, deși în presa națională este menționată suma de 127.950 de lei (adică echivalentul a cca. 28.000 de euro).

    „Contractul a fost încheiat cu Primăria din Arad, în urma unei licitații publice (singura la care au participat) la care firma celor doi piteșteni i-a avut drept concurenți pe cei de la MKBT Habitat SRL din București”, scrie puterea.ro

    Ieri după-masă, în cadrul dezbaterii publice, o persoană din sală a întrebat despre experiența pe care o are compania. Reacția primarului Falcă a fost impulsivă. Acesta l-a întrerupt categoric și i-a spus că nu este cazul să se pună întrebări despre așa ceva, ci în cadrul dezbaterii se acceptă doar întrebări cu privire la conținutul planului. În momentul în care persoana a insistat, primarul i-a sugerat să-și redacteze întrebarea într-o scrisoare pe care să o trimită Primăriei.

    Același portal de știri menționează că în anul 2015, cifra de afaceri a Sigma Mobility Engineering SRL a explodat practic, ajungând la 214.782 lei, mai bine de zece ori mai mult, comparativ cu perioada precedentă. Conform datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe cheltuielile efectuate pentru buna desfășurare a activității s-au cifrat la puțin peste 40.000 de lei.  Așa se face că, într-un final, cei doi asociați și-au împărțit un profit net de 168.273 lei, mai mult de jumătate din cifra de afaceri pe care au declarat-o.

    Se pare că trendul ascendent al afacerii va continua și în acest an, având în vedere că Sigma Mobility Engineering SRL are încheiate contracte cu primăriile din Focșani (71.990 de lei), Bocșa (14.000 de lei) și Râmnicu Sărat (12.000 de lei).

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. „Promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor“

      Este corect să pui asemenea ”guidlines” pentru un Plan de Mobilitate Urbană. Dar VICLEȘUGUL de doi lei al lui falcă, de a REBRENDUI cu participarea directă și complicitatea acestei firme piteștene, același ”Plan” de Investiții în Infrastructură, care ne-au dat trotuare și străzile prospăt asfaltate cu gropi, un trafic aiuristic și îngreunat, ticluit doar să poată sifona banii publici către propriile buzunare și ale prietenilor, nu este decât o Mârșăvie și o nouă Flegmă în obrazul arădenilor.

      Scuzați, la modul general, vorbele grele pe care le folosesc. După aproape 13 ani de ”demonstrații” care mai de care mai pompoase, dar cu rezultate devastatoare pentru orașul nostru, NU MAI POT FI POLITICOS ȘI PASIV ÎN FAȚA TICĂLOȘIEI PRIMARULUI. falcă a demonstrat ce știe să facă cel mai bine:

      SĂ-ȘI ALIMENTEZE CONTURILE DIN PROMOVAREA MĂREȚELOR PROIECTE PENTRU ARAD!!!

      În același timp, cochetul oraș Arad, de odinioară, a devenit un perpetu șantier de Proiecte Costisitoare a ”Lucrurilor Prost Făcute”!
      Și tot în acelși timp falcă a devenit un milionar, din salariul de primar.

      Ori actualul ”Proiect Măreț” al numitului falcă, nu este altceva decât o nouă ȚEAPĂ, după același MODEL ca și cele din trecut.

      +16 voturi
      +1
      -1
    2. @cititor:…probabil pentru că in spatele acestor firme sunt tot felul de fosti sau actuali parlamentari,fosti sau actuali ministri, secretari de stat sau şefi de partide (vezi cazul fostului secretar de stat de la transporturi cu firma sa de „studii geo” care a obținut licitația pt.autostrada SiPi)!

      +3 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    5 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.