Update După nebunia din Vama Nădlac I, autoritățile au decis să deschidă și Vama Nădlac II pentru trecerea autoturismelor

    de Andrei Fuliaș | 16 mai 2020, 10:23 AM | Știri Arad | Topic special

    3

    Punctul de trecere a frontierei Nădlac I este absolut sufocat pe sensul de intrare în România. Chiar în momentele în care redactăm aceste rânduri, mii de români așteaptă să intre în țară.

    Trebuie menționat încă din start faptul că trecerea frontierei, dinspre Ungaria, prin județul Arad, se face doar prin punctul de trecere Nădlac I, PTF Nădlac II fiind deschis doar pentru camioane.

    Astfel, am primit de la cititori o mulțime de imagini surprinse în această dimineață la PTF Nădlac I, oamenii fiind disperați de timpii de așteptare pentru a intra în țară. Aceiași cititori ne transmit că timpii de așteptare depășesc cinci ore și că autoturismele sunt blocate în cozi de peste 7 kilometri.

    Am luat legătura și cu prefectul Gheorghe Stoian, pentru a vedea de ce se formează astfel de cozi și care sunt cauzele pentru care trecerea frontierei se desfășoară atât de greu, dar și de ce se trece doar prin Nădlac I, iar prin Nădlac II doar camioanele.

    „Tocmai mă pregăteam să plec spre Nădlac I. Am fost și ieri acolo, merg și acum, fiindcă se pare că problemele încă persistă. Din păcate, totul depinde de statul maghiar, care nu are suficienți lucrători la frontieră. Sau cel puțin aceasta este informația pe care am primit-o și eu. Din informațiile mele, noi avem în jur de 60 de lucrători. În ceea ce privește punctul de trecere Nădlac II, pe acolo trec doar camioanele, pentru a nu fi ținute în loc”, ne-a declarat prefectul Gheorghe Stoian.

     

    Între timp vom încerca să luăm legătura și cu cei din conducerea Poliției de Frontieră și vom încerca să stăm din nou de vorbă cu prefectul Stoian, după ce acesta va ajunge în PTF Nădlac 1.

    UPDATE

    Am reușit să stăm de vorbă din nou cu prefectul Gheorghe Stoian, acesta ajungând între timp în PTF Nădlac 1, pentru a vedea de la fața locului care este situația.

    „Ce pot să vă spun, desigur, din ce am discutat cu lucrătorii de aici, este faptul că situația are la bază, în principal, două cauze. Vorbim în primul rând despre faptul că a crescut traficul, iar o altă cauză este deficitul de personal al colegilor maghiari. Din informațiile mele, partea maghiară lucrează cu doar trei persoane, pe când noi avem mult mai multe”, ne-a explicat prefectul Gheorghe Stoian.

    În același timp, am reușit să discutăm și cu un reprezentant al Poliției de Frontieră despre situația din punctele de trecere de pe raza județului Arad.

    „Ce vă pot spune este că a crescut substanțial numărul de persoane care trec frontiera, atât pe sensul de intrare, cât și pe cel de ieșire. O altă problemă care cauzează aceste cozi este lipsa de personal a părții maghiare. La noi nu este o problemă cu personalul. Totodată, la acești timpi ridicați de așteptare contribuie și formalitățile care se fac acum, iar aici ne referim la completarea unui formular, la luarea temperaturii etc. Vă mai pot spune că, până la problema pandemiei, timpul de așteptare pentru o persoană era de aproximativ un minut, în vreme ce acum este de aproximativ zece minute”, ne explicat agent-șef adjunct Claudia Ardelean, din cadrul Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Arad.

    Totodată, reprezentantul Poliției de Frontieră ne-a dat și câteva date care arată exact care sunt cauzele ce au dus la asemenea timpi de așteptare.

    „În ceea ce privește PTF Nădlac I, avem deschise 4 artere pe sensul de intrare în România. Pe trei dintre acestea se face accesul cu autoturisme, iar pe unul pe jos. Pe sensul de ieșire avem tot 4 artere deschise, dar aici nu este cazul să vorbim despre trecerea frontierei pe jos. În ceea ce privește PTF Nădlac 2, avem deschise 7 artere pe sensul de intrare și 5 artere pe sensul de ieșire. Reamintim că prin PTF Nădlac 2 trecerea se face doar pentru camioane. Timpul de așteptare este într-adevăr mare. Coada, în ceea ce privește PTF Nădlac 1, se întinde pe aproximativ 10 km. Sunt foarte multe autoturisme, inclusive camioane. Timpul de așteptare pentru camioane este undeva la 50 de minute, în vreme ce pentru autoturisme și pietoni este mult mai mare. Cum v-am spus, cauzele principale constau în triajul epidemiologic, completarea formularelor și restul formalităților necesare de când a fost instituită Starea de urgență, iar mai apoi cea de alertă. În același timp vorbim despre faptul că partea maghiară a redus personalul. Astfel, deși noi avem suficient personal cât să deschidem absolut toate arterele, nu putem face asta, fiindcă partea maghiară nu are suficient personal”, ne-a mai explicat agent-șef adjunct Claudia Ardelean.

    În ceea ce privește traficul prin punctele de trecere a frontierei, am primit următoarele informații:

    • Prin PTF Nădlac 1, de la ora 08:00 (15 mai) și până la ora 08:00 (16 mai), au intrat în România 2.660 de persoane, cu 715 autoturisme.
    • Tot prin PTF Nădlac 1, în același interval orar, au ieșit din România 3.640 de persoane, cu 1.050 autoturisme.
    • Prin PTF Nădlac 2, în același interval orar, au intrat în țară 3.100 persoane, cu 2.730 camioane.
    • Tot prin PTF Nădlac 2, tot între orele 08:00 și 08:00, din 15 mai și până în 16 mai, au ieșit din țară 2.090 persoane, cu 1.720 camioane.
    • În ceea ce privește PTF Turnu, acest punct de trecere este folosit doar de către muncitorii transfrontalieri, adică de cei care locuiesc într-una din cele două țări și care lucrează în cealaltă.

    UPDATE

    După nebunia care s-a petrecut în ultimele două zile în Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac I, de altfel singurul punct prin care se putea trece pe jos sau cu autoturisme, autoritățile au decis în această seară să ia măsuri. Astfel, Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II (pe Autostradă) va fi deschis și trecerii autoturismelor, după ce până acum era deschis doar trecerii camioanelor.

    În continuare vă prezentăm punctul de vedere al Poliției de Frontieră, punct de vedere exprimat pe pagina de Facebook a instituției:

    “Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac II – Autostrada, deschis pentru efectuarea fomalitaților de frontiera dintre Romania si Ungaria si pentru turisme

    In continuarea masurilor de fluidizare a traficului la granița dintre Romania si Ungaria, autoritatile de frontiera din cele doua state permit cetățenilor romani care calatoresc cu turisme intrarea in Romania si prin PTF Nadlac II – judetul Arad, pe cinci artere de control.

    Ca si in cazul celorlalte doua puncte de frontiera deschise traficului, PTF Nadlac I si Bors, la intrarea in țară se fac verificări pentru toate persoanele care se prezintă la control şi sosesc dintr-o călătorie internaţională, conform listei actualizate de Institutul de Naţional de Sănătate Publică (http://www.cnscbt.ro/index.php/liste-zone-afectate-covid-19/1730-lista-zone-afectate-15-05-2020/file). În această perioadă, formalitățile de frontieră urmează aceeași procedură în sensul că, pe lângă controlul specific la intrarea în țară, persoanele sunt preluate de către reprezentanții Direcției de Sănătate Publica pentru completarea declaraţiei pe proprie răspundere și efectuarea triajului epidemiologic în vederea stabilirii măsurilor obligatorii de izolare/carantină la locuinţă sau carantină instituţionalizată.
    Începând cu data de 15.05.2020, pentru toate persoanele care vin în România din străinătate, se instituie măsura carantinării/izolării la locuinţă împreună cu familia/aparţinătorii cu care locuiesc împreună, iar pentru cele care nu au posibilitatea îndeplinirii condiţiilor pentru măsura mai sus menţionată sau solicită acest lucru pentru a nu îşi expune familia, se poate opta pentru măsura carantinei instituţionalizate, în spaţii special destinate puse la dispoziţie de autorităţi.”

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    5 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.