joi, 28 martie, 2024

Special Arad Logo

    După insuccesul „Plus”, Google încearcă să țină pasul cu Facebook printr-o nouă aplicație

    de - | 23 martie 2016, 4:42 PM | Social Media

    0

    În fiecare zi se efectuează 5,7 miliarde de căutări pe Google. Fiecare dintre noi caută să găsească rezultatul optim la o problemă de interes, însă o facem pe cont propriu. Gospik își propune să schimbe acest lucru și să „socializeze” căutările pe Google. 

    Gospik va permite utilizatorilor să răspândească informații despre ceva sau cineva direct în cel mai vizitat website din lume: Google.

    Se anunță a fi în același timp o posibilitate prin care unii utilizatori pot pune intrebari, alti utilizatori persoane sau companii pot raspunde și o alternativa la partea de socializare pe care o oferă Facebook sau Google+, mai ales că discuțiile se vor purta pe zone de interes commune. Pe Gospik nu trebuie sa inventezi subiecte de discutie, pe Gospik discuti despre ce te intereseaza si despre ce cauti pe Google.

    Poate sună complicat, ca orice lucru nou, însă în realitate este foarte simplu și totul se rezolvă în doi pași simpli. Care sunt aceștia și cum anume funcționează Gospik vă explicăm în rândurile de mai jos.

    Cum folosiți Gospik?

    Gospik este o extensie care poate fi instalată pe Google Chrome, Mozilla Firefox sau Safari. Ea permite fiecărei persoane din lume, fizică sau juridică, să posteze întrebări, mesaje, linkuri, păreri, instant, pe partea dreaptă a paginii de căutare din Google, la fiecare căutare pe care o face în Google.

    Primul pas este, așadar, instalarea acestei extensii pe care o găsiți în librăriile disponibile pe Chrome, Firefox sau Safari.

    gospik-aplicatia-cu-care-socializezi-si-iti-poti-promova-gratuit-afacerea-in-topul-cautarilor-pe-369199

    Apoi, următorul pas este reprezentat de faptul că în partea dreaptă a Google search veți descoperi un panou de discuții, foarte asemănător cu wall-ul (peretele) de pe Facebook, unde oamenii pot socializa pe marginea acelui lucru căutat în Google, prin simpla postare a unui mesaj, la fel cum o faceți în orice altă rețea de socializare. Fiecare poate începe o nouă discuție sau participa la una deja existentă. Astfel, cu ajutorul Gospik, cei peste 1,3 miliarde de utilizatori lunari de pe Google search devin conectați într-o uriașă rețea de socializare.

    Vedeți în acest video un tutorial de folosire a Gospik:

    La ce folosește Gospik?

    Proiectul este încă la început, însă ne putem da deja seama că în cazul unor afaceri această extenise devine foarte utilă. Spre exemplu, la o căutare pe Google pentru „Dacia Sandero”, reprezentanții uzinei din Mioveni ar putea să adauge o postare de genul „Tocmai am lansat noul model Dacia Sandero, vizitați site-ul nostru pentru mai multe detalii” și un link. Iar o persoană fizică ar putea posta un mesaj de genul „Am probleme la directie la Dacia Sandero …” etc. Ambele vor fi prezente pentru orice utilizator care caută fix aceeași sintagmă pe Google sau doar “Dacia “ pentru ca Gospik utilizeaza un algoritm complex care intelege ce anume cauta utilizatorii: „Dacia Sandero”. Și ambele mesaje vin să completeze, cu informații ce pot fi de interes, căutările din Google,fără a fi contabilizate din punct de vedere SEO (cel puțin așa pare), precum sunt articolele din site-urile de știri, bloguri sau site-uri ale unor companii.

    gospik-aplicatia-cu-care-socializezi-si-iti-poti-promova-gratuit-afacerea-in-topul-cautarilor-pe-369198

    Partea de socializare este extinsă și în alte rețele, prin faptul că puteți alege să distribuiți comentariile care vă plac pe Facebook, Twitter sau Google+. Mai mult, puteti chiar sa va selectati anumite cuvinte cheie pe care sa le urmariti si de fiecare data cand o intrebare, mesaj, comentariu sunt postate pe cuvantul cheie respective sa fiti notificati. Spre exemplu, cand un utilizator ar pune un mesaj pe cuavntul cheie “Dacia Sandero directie defecta”, angajatii companiei sau alte companii din domeniul Auto, care au dat follow la cuvant cheie “Dacia” vor fi notificati si vor putea sa intre in legatura cu persoana cu probleme la directie la Dacia Sandero.

    Extensia Gospik face astfel căutarea pe Google să fie interactivă, dinamică, mai utilă și, mai ales, fără să schimbe rezultatele native ale unei căutări pe Google, din partea stângă a ecranului.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    7 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.