Cum să preiei autostrada așa? Decizia CNAIR-ului, susținută de Asociația Construim România

    de - | 29 august 2019, 11:51 AM | Naţional

    0

    Asociaţia Construim România susţine decizia Companiei Naţionale de Drumuri, care a refuzat recepţia lotului 3 din Autostrada Lugoj-Deva, pe motiv de proastă calitate a execuţiei.

    Asociaţia Construim România a urmărit îndeaproape evoluţia din jurul lotului 3 al autostrăzii A1, secţiunea Lugoj-Deva. Pe această cale ne arătăm susţinerea faţă de surprinzătoarea determinare a CNAIR, care, în sfârşit, acţionează corect şi refuză recepţia unui lot de autostrada pe motiv de proastă calitate a execuţiei. Considerăm că decizia de reziliere a contractului este justificată în acest caz şi sperăm că este un prim pas în trecerea la construcţia unor autostrăzi conforme, aşa cum România merită şi are mare nevoie”, arată Asociaţia, într-un comunicat.

    În acelaşi timp, însă, reprezentanţii Asociaţiei susţin că nu înţelege insistenţa cu care ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a impus celor două companii (CNAIR şi COMSA) termenul de 12 august în vederea recepţiei în condiţiile în care problemele de pe acest lot de autostradă erau foarte bine cunoscute de către dânsul. Calitatea de construcţie a autostrăzilor din România este între proastă şi extrem de proastă, subliniază Asociaţia, care aminteşte că, practic, din întreaga reţea de 828 km, doar puţin peste 60 km sunt construiţi la o calitate acceptabilă pentru o autostradă europeană. „Construcţia proastă a terasamentelor şi rambleelor a devenit normă în România. Aproape că nu există tronson de autostradă care să nu prezinte denivelări în carosabil ori acces pe poduri sau viaducte fără «scară» la intrarea pe pod. Proasta calitate este atât de generalizată încât a ajuns sa fie considerată normală. Nu, nu este normală”, susţine Asociaţia.

    Potrivit ei, niciuna dintre problemele de calitate vizibile ale lotului 3 Lugoj-Deva, atent documentate de membri ai comunităţii, nu sunt minore. „Toate sunt probleme de calitate pentru care în Occident, acolo de unde provin mare parte din constructori, lucrările ar fi închise pe termen nedefinit până la reconstrucţia totală şi conformă pe cheltuiala constructorului. Pentru că altfel, la vitezele de circulaţie specifice autostrăzii, fiecare defect reprezentă un pericol care poate duce la accidente. Ori pe autostrăzi este foarte uşor ca o simplă tamponare să escaladeze rapid la zeci de vehicule implicate şi să rezulte în răniţi grav şi morţi. Este un lucru pe care autorităţile occidentale îl iau extrem de serios atunci când vine vorba de infrastructură. Şi, de aceea, de exemplu COMSA, nu şi-ar permite niciodată sa comită în ţara ei de origine (Spania) bătaia de joc pe care a comis-o în România la construcţia autostrăzii Lugoj – Deva Lot 3, tronson pe care nimic nu e sigur, de la versanţii care curg, la terasamentul care conţine mâl şi vegetaţie putrezită”, explică Asociaţia.

    Citeste mai multe pe Adevărul

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    8 + 9 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.