Contractul Retim se apropie de final la Arad. Primăria pregătește documentele, în vederea unei noi licitații

    de Raluca Medeleanu | 18 iunie 2022, 11:02 AM | Administraţie | Recomandările editorilor

    1

    Operatorul de salubritate Retim Ecologic Service SA a câștigat licitația și a semnat contractul, prin ADI SIGD, cu Municipiul Arad, în anul 2017, intrând „în pâine” după o serie de scandaluri și o criză majoră a ridicării gunoiului. De atunci, lucrurile s-au mai calmat însă acum ne apropiem încet de perioada limită prevăzută în contract. Mai exact, serviciile Retim au fost contractate până în aprilie 2023, așadar Primăria trebuie să se asigure că pregătește toți pașii necesari pentru semnarea unui nou contract cu o firmă înainte de expirarea termenului. În acest sens, a fost realizat un proiect de hotărâre care va fi supus la vot în următoarea ședință de Consiliu Local Municipal, din 21 iunie.

    Practic, contractul de Delegare prin Concesiune nr. 1.603/24.10.2017 a fost încheiat între S.C. Retim Ecologic Service S.A. și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Sistem Integrat de Gestionare a Deșeurilor Județul Arad (ADI SIGD), în numele unităților administrativ-teritoriale din Zona 1 – Arad, zonă din care face parte și Municipiul Arad, iar acesta încetează în perioada anului următor. În acest sens, ADI SIGD a trimis Primăriei Arad o adresă nr. 2.118/10.06.2022, în care solicită analizarea și supunerea spre aprobare a documentației necesare pentru demararea procedurii de atribuire pentru delegarea gestiunii serviciului de salubrizare în județul Arad din zona menționată. Proiectul de hotărâre vizează avizarea Strategiei de contractare, a Studiului de fundamentare și a Documentației de atribuire pentru delegarea gestiunii unor activități componente ale serviciului de salubrizare.

    Documentația de atribuire cuprinde: fișa de date, fișa privind stabilirea factorilor de evaluare și a ponderii alocate acesteia, caietul de sarcini pentru procedura de atribuire, fluxul deșeurilor pentru procedura de atribuire a contractului de delegare (colectare și transport), formularele pentru procedura de atribuire a contractului, respectiv modelul contractului de delegare.

    Cantitatea estimată pentru primul an de operare de deșeuri menajere care urmează a fi colectată din zona delegată este de circa 105.785 tone/an, dintre care 89.411 tone/an în mediul urban și 16/374 tone/an în mediul rural.

    Printre condițiile specificate în caietul de sarcini putem observa și anumite activități care nu au fost întru totul respectate anii anteriori de către actualul operator de salubrizare. Cităm din caietul de sarcini din noul proiect de hotărâre:

    „Se va asigura colectarea separată pentru cel puțin deșeurile de hârtie, metal, plastic și sticlă din deșeurile municipale; se va asigura colectarea separată a deșeurilor biodegradabile destinate compostării/digestiei anaerobe din deșeurile municipale; se va asigura colectarea separată a Deșeurilor periculoase provenite din gospodării de la utilizatorii casnici prin campanii de colectare periodice. Se vor colecta in sistem „la cerere”, de la utilizatorii care solicita acest serviciu, următoarele tipuri de deșeuri: deșeurile provenite din locuințe, generate de activități de reamenajare și reabilitare interioară și/sau exterioară a acestora; deșeurile verzi provenite din parcuri și grădini (iarba, frunze, crengi, resturi vegetale etc); deșeuri voluminoase, inclusiv saltele și mobilă de la toți utilizatorii
    Se vor colecta in sistem de aport voluntar în urma campaniilor de informare si conștientizare următoarelor tipuri de deșeuri: deșeurile periculoase provenite din gospodării (exemplificate in Regulamentul serviciului de salubrizare) – Campanii semestriale în mediul urban și anuale în mediul rural, deșeuri voluminoase, inclusiv saltele și mobilă – Semestrial in mediul urban si anual in mediul rural, Deșeuri textile de la utilizatorii casnici (exemplificate in Regulamentul serviciului de salubrizare)- Campanii semestriale în mediul urban și anuale în mediul rural. Se vor colecta deșeurile abandonate pe domeniul public al UAT-urilor din zona de colectare deservită, inclusiv anvelopele uzate, in conformitate cu prevederile Art. 4 alin 5 din Legea 101/2006. Continuitatea prestării serviciului de colectare și transport, indiferent de anotimp și condițiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale”, se specifică în caietul de sarcini.

    Conform legii, la noua licitație care va trebui demarată în curând există posibilitatea ca atât alte firme interesate, cât în continuarea chiar și firma Retim să se înscrie în competiție, urmând ca oferta cea mai avantajoasă și care se mulează cel mai bine pe cerințele specificate în caietul de sarcini să fie desemnată câștigătoare.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    9 + 0 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.