Conducerea CTP, într-o situație delicată. Pentru a-și salva bugetul, se vede nevoită să taie temporar din bonurile de masă ale angajaților

    de Raluca Medeleanu | 16 octombrie 2020, 2:50 PM | Administraţie | Știri Arad | Topic special

    4

    Pandemia a lovit în toate domeniile de activitate, iar Compania de Transport Public (CTP) Arad nu e o excepție de la regulă. Restricțiile de circulație din decursul anului au redus considerabil banii care au intrat în buget, iar recent nici Primăria nu a mai putut vira toată suma necesară pentru costurile companiei. Ca o „soluție de moment”, pentru a rămâne pe linia de plutire din punct de vedere financiar, directorul Claudiu Godja a fost nevoit să anunțe angajații că vor primi doar jumătate din bonurile de masă, pentru lunile care au mai rămas din 2020.

    Contactat de Special Arad, directorul Godja ne-a specificat însă că măsura este una strict temporară și că se aplică tuturor angajaților, ca să nu apară discuții despre discriminare. Acesta a subliniat că nu e vorba de tăiere, ci de o amânare, urmând să li se restituie diferența tichetelor anul viitor, după aprobarea noului buget al Primăriei (probabil în martie). În mod normal, Primăria ar fi trebuit să acopere această diferență dintre veniturile directe (obținute din bilete și abonamente) și costul total de exploatare (motorină, anvelope, salarii etc.), dar la rândul ei, municipalitatea a trebuit să facă rectificări bugetare pentru a vira bani către școli, de exemplu, sau către sistemul sanitar, în aceste vremuri de cumpănă.

    Pandemia a avariat grav veniturile CTP Arad

    Față de alți ani, banii care au intrat în bugetul Companiei sunt considerabil mai puțini.

    „Primăria a diminuat din bugetul alocat subvenționării Companiei de Transport și cu suma rămasă pe ultimele trei luni, dacă nu facem reduceri, nu ne putem încadra, nemaiputând fi suplimentată, întrucât nici la Primărie nu sunt disponibilități financiare în acest sens”, ne-a spus directorul CTP Arad.

    Potrivit acestuia, s-ar fi economisit și pe alte planuri în cadrul CTP, dar 70% din costurile companiei sunt cele salariale.

    „Noi am mai luat anul acesta diferite alte măsuri, de exemplu am redus persoalul de la 700 de angajați la începutul anului, acum am ajuns la 510, au fost diminuate la maximum posibil și celelalte cheltuieli, dar totuși a mai trebuit strânsă cureaua pentru a ne încadra în banii până la sfârșitul anului. Ideea e că noi am făcut o estimare a bugetului la începutul anului, dar veniturile directe nu s-au încadrat nicicum în estimările noastre. Începând cu perioada Covid, școlile s-au închis, firmele au fost și ele multe închise, încasările noastre au fost foarte mici și atunci noi am trimis pe unii oameni în șomaj tehnic, dar pe alții a trebuit să-i ținem la serviciu. A apărut atunci un dezechilbru. Și costurile au scăzut, dar au scăzut mult mai mult și încasările directe, ceea ce s-a reflectat într-o creștere ce trebuia reflecată de Primărie”, ne-a explicat Claudiu Godja.

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Chiar pe pilosul ala trebuia pozat Imperio?nu va e rusine,cat e un salar de vatman in tara-2000 in mana?si juma de bonuri,nesimporcilor.primaria,o televiziune nationala,tot internetul,site-uri va asteapta pe langa Itm din nou si greva spontana intr-o zi,fosti mei colegi sa blocheze depoul si garajul,sa paralizeze orasul.in ziua aia SE VA REZOLVA totul.

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.