miercuri, 28 februarie, 2024

Special Arad Logo

    Concedierile Primăriei Arad: cea mai lovită va fi Direcția Venituri, urmată de Poliția Locală și Direcția de Asistență Socială

    de Raluca Medeleanu | 25 iunie 2021, 12:50 PM | Administraţie | Recomandările editorilor

    3

    În total, 81 de persoane vor fi concediate

    Vestea unei restructurări în cadrul direcțiilor și instituțiilor subordonate Primăriei Arad a venit ca un topor încă din martie, însă de atunci, când primarul spunea că sunt vizate aproximativ 200 de posturi, s-a lăsat mult timp tăcerea. Vocile din oraș spuneau că municipalitatea a trecut pe modul „precauție” după ce concedierile similare de la Oradea s-au lăsat cu procese câștigate și cu persoane care trebuie reangajate. Iată însă că astăzi găsim pe ordinea de zi a viitoarei ședințe de Consiliu Local modificarea organigramei, iar pentru acest subiect primarul Călin Bibarț a susținut și o conferință de presă pentru a da mai multe detalii.

    Se pare că după multe dezbateri, în total s-a ajuns la strategia de a păstra 51 de posturi de conducere din cele 75 existente, ceea ce ar urma să genereze economii în bugetul orașului doar prin tăierea sporului de conducere, căci persoanele respective nu sunt concediate, ci doar „retrogradate”. Apoi, evident, s-au tăiat și posturile vacante, 95 la număr, dar acelea nu produc niciun impact de fapt la buget, deoarece oricum erau neocupate.

    Un lucru ce a „ușurat” bugetul a fost că din totalul de 123 posturi care erau prevăzute să fie complet tăiate, au mai fost între timp eliberate locuri, pentru că au plecat între timp oameni incomodați de vestea restructurărilor, după cum explică primarul Bibarț: ba prin transfer la alte instituții de stat, ba au intrat la pensie anticipată, astfel că municipalitatea a rămas pe lista neagră a concedierilor cu un număr total de 81 de posturi desființate.

    Călin Bibarț a explicat că pe un calcul mediu la salariul brut, iese o economie de 10 milioane de lei pe un an din bugetul orașului, prin aceste tăieri și reorganizări. Cei care rămân și cei care pleacă vor fi stabiliți printr-un concurs compus din probă scrisă (cu subiecte trase la sorți) și probă orală (interviu), pentru fiecare birou/serviciu/direcție. Acest lucru se va întâmpla, dacă proiectul va trece de votul consilierilor în ședința de miercurea viitoare, cel mai probabil prin luna august.

    Dar să vedem care sunt direcțiile cele mai afectate.

    Prima direcție din „topul concedierilor” este Direcția Venituri, care va „pune pe liber” 22 de persoane. Din informațiile pe care le avem, nu e neapărat ceva neașteptat, întrucât direcția respectivă avea până acum, în afară de vecinii timișoreni, cei mai mulți angajați din Vest, depășind chiar și Cluj Napoca.

    Următoarea direcție este Poliția Locală, unde vor urma să fie concediate 21 de persoane. Pe surse, vă spunem că sunt vizați inclusiv paznicii agenți de poliție locală care păzesc Palatul Administrativ, ai căror salarii – după calcule – ar scoate din buget sume mai mari de bani pe an decât ar costa ca paza să fie externalizată, oferită de o firmă privată, așa cum e în cazul sălilor de sport, de exemplu.

    După aceste direcții, apare pe listă Direcția de Asistență Socială care, în total, va avea 28 de posturi desființate, însă dintre acestea, 12 figurează ca posturi eliberate înainte de reorganizare, rămânând cu 16 posturi cele care vor fi eliberate prin concurs.

    Alte restructurări notabile se vor resimți la Cantina Municipală, unde rămân 16 posturi din cele 24 și la Centrul Municipal de Cultură, unde rămân 29 de posturi din cele 40 (aici trebuie menționat că modificările se fac și prin desființarea biroului de cinematografe, care va fi „absorbit” la nivel de compartiment, astfel că va rămâne și fără director).

    Astfel, din totalul de 1150 posturi existente acum în Primărie și instituții subordonate, ar urma să rămână 790 (*plus medicii de la cabinete, care sunt plătăți de Minister). Despre Filarmonică și Teatru, Bibarț a spus că încă nu s-au efectuat modificări, întrucât acolo situația e mai complicată din punct de vedere juridic, existând și consilii de administrație care trebuie să aprobe schimbările etc.

    „Este un moment necesar și dificil, pentru că… să nu credeți că nu ne gândim la colegii noștri care rămân fără serviciu, dar în acest moment trebuie să ne gândim la realitatea financiară(…). E evident că investițiile sunt pe primul plan”, a explicat viceprimarul Lazăr Faur.

    Acesta a ținut să sublinieze că toate procedurile legate de reorganizare care vor urma se vor face strict în respectarea legii și cu transparență maximă ca să nu existe nicio suspiciune față de selecția care va urma.

    De menționat că primarul Bibarț a sugerat că banii economisiți astfel anul acesta vor fi folosiți pentru cheltuielile necesare documentației și realizării viitorului parc anunțat la periferia cartierului Vlaicu și că, în timp, vor amortiza împrumuturi de genul celui de 100 milioane lei pe care trebuie să îl ia Primăria Arad pentru realizarea proiectului de transport public UTA – str.Andrei Șaguna – Aradul Nou (cu noul pod peste Mureș). Mai mult, a menționat că municipalitatea se va așeza din nou la masă pentru o nouă restructurare, după ce va analiza impactul proiectului digitalizării care va fi implementat în primăvara anului viitor (care va reduce costuri și resurse umane prin, de exemplu, începerea folosirii semnăturii digitale și diferite servicii care vor putea fi folosite strict online).

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Cam multe dezacorduri :
      „Pe surse, vă spunem că sunt vizați inclusiv paznicii agenți de poliție locală care păzesc Palatul Administrativ, a căror salarii ”
      „Alte restructurări notabile se vor resimți la Cantina Municipală, care rămân 16 posturi din cele 24 ”

      Site-ul asta nu are un editor sef?
      Autorul nu-si citeste articolul dupa redactare?

      Nici virgulele nu prea sunt puse cum trebuie.
      Rusinica.

      --2 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    1 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.