marþi, 23 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Ceartă pe deszăpezire în județul Arad: Inteco Holding acuză Consiliul Județean că nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale

    de Lucian Dănilă | 16 martie 2018, 3:33 PM | Știri Arad

    0

    În Arad nu a fost iarnă… sau nu din aceea cum eram obișnuiți cu mulți ani în urmă, atunci când zăpada se punea la sfârșitul lui noiembrie și se topea la finalul lui februarie. Acum am avut practic câteva zile de ninsoare, destul cât să aprindă spiritele între compania care se ocupă cu deszăpezirea pe drumurile județene din județ și Consiliul Județean.

    Cearta se poartă atât pe numărul de mașini cât și pe, evident, bani.

    Inteco Holding, compania responsabilă cu deszăpezirea pe drumurile județene din Arad, explică de ce nu a putut acționa cu promtitudine, dar chiar și așa nu s–au înregistrat probleme majore.

    „Referitor la desfășurarea activității de deszăpezire a drumurilor județene pe raza județului Arad, sarcina care ne revine nouă, SC Inteco Holding SRL, prin contractele semnate cu administratorul drumurilor județene Consiliul Județean Arad, este următoarea:

    Din punct de vedere tehnic anul acesta, și ma refer aici la iarna 2017-2018, a fost imposibil să ne desfășurăm activitatea în condiții optime și să acționăm cu promtitudinea pe care o aștepta fiecare localitate sau comună, sau în final, pe care fiecare cetățean al județului o așteaptă și o si merită. Motivul principal este, sau cel puțin eu ca și director tehnic al societății, îl consider lipsa suportului, și practic lipsa de colaborare din partea beneficiarului, Consiliul Județean Arad.

    Consider că se impunea ca în urma informărilor meteorologice care anunțau pentru perioada 26.02.2018-02.03.2018 ninsori abundente, beneficiarul să emita ordin de echipare pentru toate utilajele de deszăpezire pe care avem contract, însa acest lucru nu s-a intamplat fiind nevoiti sa acționam cu 19 utilaje cu lamă și sărăriță din cele 30 care sunt prevazute în documentele contractului. Astfel am fost pusi în situatia de a prioritiza acționarea pe anumite drumuri sau sectoare de drum în detrimentul altora. Bineînteles că acest lucru este mai puțin cunoscut despre autoritățile locale afectate (mă refer aici la anumite primării) sau despre toate secțiile de poliție locale.

    Țin să precizez că datorită faptului că am primit acceptul/ordinul de echipare pentru doar 63% din utilajele pe care le-am fi putut, practic un utilaj ar fi trebuit să asigure actionarea pe două sau trei drumuri diferite în același timp, în direcții diferite și cu lungimi care depășesc lungimea normata prin caietele de sarcini. Chiar și în aceste condiții nu s-au înregistrat evenimente nefericite care sa se soldeze cu avarii ale autovehicolelor majore sau, mai important, cu victime.

    Sunt inregistrate la sediul societatii pana la data de 09.03.2018 patru procese verbale pentru amenzi emise de poliția rutieră Chișineu Criș, Zădăreni și Peregu Mare pentru neasigurarea circulației în conditii optime, un număr mic raportat la numărul mare de kilometri de drum ce a trebuit sa îi menținem practicabili aproximativ 1.000 km cu doar 19 utilaje. Bineînțeles că în cazul în care am fi primit ordine de echipare pentru toate utilaje cu siguranță și aceste evenimente ar fi fost evitate”, spune Director Tehnic SC Inteco Holding SRL, Ing. Drob Olivian-Constantin.

    L-am contactat în această problemă pe președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, iar pentru mai multe lămuriri ne-a sugerat să vorbim cu administratorul public al instituției, Gheorghe Stoian.

    În ceea ce privește numărul de mașini care au fost echipate, Gheorghe Stoian ne spune: „Dacă compania Inteco Holding nu făcea față cu cele 19 mașini echipate în ritm de lucru 24 de ore din 24, atunci se impunea echiparea altor utilaje, dar firma trebuia să facă dovada că nu face față.”

    De asemenea, Stoian vorbește și despre cifre. „Această firmă a încasat suma de 1,8 milioane de lei pe lunile decembrie și ianuarie în care nu a fost zăpadă. Ca să vă spun și despre echiparea utilajelor, Consiliul Județean plătește cu 35 de lei pe oră, plus TVA, cele 20 de ore de staționare, și cu 70 de lei pe oră plus TVA, acționarea. Noi am primit mai multe semnale din județ, de la primarii de la Secusigiu, Iratoșu, Petriș, Zădăreni, Peregu Mare și alte localități, că nu s-a acționat corespunzător. Chiar am fost noi în control și am văzut și noi că în unele zone nu s-a acționat corespunzător. Au fost sectoare în care utilajele nu au folosit nici material antiderapant și nici lama, plus că nu s-a făcut deloc muncă de prevenție”, spune Gheorghe Stoian.

    Tot în cifre ne-a explicat Gheorghe Stoian cam în cât timp ar fi fost deszăpeziți cei 1197 de kilometri de drum județean: „Cu cele 19 utilaje echipate, la o viteză de 20 de kilometri la oră, cei 1197 de kilometri de drum județean trebuiau să fie deszăpeziți în aproximativ cinci ore”

    Directorul tehnic de la Inteco Holding, Olivian Drob, explică și el că munca în teren nu este numai matematică: „Pe teren nu este numai matematică. Uneori trebuia deszăpezit un drum de unde utilajul trebuia să se întoarcă ca să poată intra pe un alt drum, astfel că acea distanță de 1197 de kilometri nu este tocmai reală, pentru că pe mai multe drumuri distanțele s-au dublat”.

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    9 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.