Metrorex, operatorul reţelei de transport subteran din Bucureşti, a primit cinci oferte pentru achiziţia a 51 de trenuri de metrou pentru viitoarea magistrală 5 Drumul Taberei – Pantelimon, pe care va plăti circa 440 de milioane de euro (TVA inclusă), potrivit companiei de consultanţă în domeniul feroviar Club Feroviar, relatează Ziarul Financiar.
Printre companiile interesate să livreze garnituri de metrou se numără francezii de la Alstom, care fac în prezent mentenanţa metroului din Bucureşti şi care au venit cu o ofertă de 6,3 milioane de euro/tren. Cea mai ieftină ofertă vine din partea Astra Vagoane Călători, companie din Arad deţinută de omul de afaceri Valer Blidar, desprinsă din fosta Întreprindere de Vagoane Arad, care a produs primele garnituri pentru metroul bucureştean. Compania arădeană a venit cu o ofertă de circa 5,1 milioane de euro/ tren. Şi chinezii de la CSR, care au livrat material rulant către ţări precum India sau Africa de Sud, au depus o ofertă de 5,22 milioane de euro/tren, în timp ce spaniolii de la CAF, care au livrat recent 16 trenuri pentru metroul bucureştean, au venit cu o ofertă de 6,06 milioane de euro/tren. Cea mai scumpă ofertă vine din partea polonezilor de la Pesa, circa 6,5 milioane de euro/tren de metrou.
Comentariile portalului
Cum sa nu se puna la socoteală? Sigur că se pune. Dar că idolul lui Gică Ultras, Piticul Pinocchio nu e cu toate țiglele pe casa, se pune la socoteală? (...)
Dezbaterile de la UniBuc, Europa FM și Camera de Comerț, pe care le-a refuzat Nicușor pe motiv că el merge să dezbată doar la TV (Digi și A3 - (...)
Istoria se repetă și în 2025. "Fac apel la toate forțele politice să facă front comun împotriva acestor elemente de tip fascist, de tip legionar, care acționează împotriva intereselor (...)