Azi era să demolez stadionul lui Falcă… I-am rupt gardul și am rămas ca maneliștii: fără număr…

    de Lucian Dănilă | 16 octombrie 2018, 3:46 PM | Recomandările editorilor | Știri Arad

    0

    Stadionul „UTA-Francisc Neumann” are deja o istorie chiar și în noua lui înfățișare. În urmă cu 73 de ani, Baronul Francisc von Neumann construia la Arad, împreună cu echipele sale de muncitori, o arenă de 17.000 de locuri în numai un an de zile. A fost cea mai modernă arenă din spațiul Carpato-Danubiano-Pontic a acelor vremuri. Un an de zile cu roaba și lopata…

    În 2014, primarul Aradului, Gheorghe Falcă, anunța cu mare fast demolarea vechii arene, cea construită de baron, și reconstruirea unei alte arene, ultra moderne, lucrare care trebuia finalizată în 36 de luni. Evident, nu s-a întâmplat așa. Au trecut cam 52 de luni și vor mai trece multe altele până când arena va fi inaugurată oficial. Degeaba s-a dus primarul nostru să ne spună în emisiunea lui de casă „Ghilea Show”, prezentată chiar de pe șantierul arenei, că în toamna lui 2019 se va juca pe acest stadion, pentru că gluma lui poate deveni cel mult subiect pentru amatorii de stad-up comedy. Altfel, nimeni nu-l mai crede. Tocmai de aceea și folosesc sintagma „stadionul lui Falcă”, pentru că edilul așa se comportă de parcă ar fi al lui personal. Al Aradului, al arădenilor, va deveni doar atunci când va fi cu adevărat inaugurat. Până atunci este al lui Falcă. Doar al lui…

    Spun că este al lui și pentru că brazdele de iarbă aduse cu zeci de ani în urmă de Baronul Neumann, tocmai din Anglia, au fost oferite de Ghiță Falcă arădenilor, în scop electoral, în zeci de mii de caserole, pe la Motorul, la Cermei, Ineu, Lipova, Pecica sau Chișineu Criș, deși gazonul era aproape intact. Le=a oferit ca și cum le-ar da din propria lui grădină. Dar el nu are grădină. Lui îi plac betoanele. Muncitorii care au vopsit structura metalică s-au gândit că este bine să mai adauge câteva pete și mașinilor din zonă. Poate nu le plăcea culoarea… Suporterii au făcut deja inaugurarea, fie ea și neoficială, la data de 22 mai 2018.

    Astăzi era să mai asistăm la un eveniment important în istoria acestei noi arene. Era să-l demolez. Eu, personal… Și uite așa deveneam și eu un demolator, la fel ca demolatorul Gheorghe Falcă, singurul primar din țară în ale cărui mandate au fost demolate toate arenele importante din oraș: UTA, Vagonul, Strungul și apoi Telecom. Dintre ele, doar UTA se reconstruiește, pe locurile celorlalte apărând fie Kaufland, fie un mall falimentar.

    Zenon din Eleea a trăit în perioada 490-430 înainte de Hristos. Deși vorbim despre 2.500 de ani în urmă, Zenon nu era deloc prost. Predecesor al lui Socrate, crescut la școala eleaților, Zenon a fost numit de Aristotel fondatorul dialecticii. El spunea însă un lucru interesant: „deplasându-te dintr-un punct A într-un punct B, ți se pot întâmpla o infinitate de lucruri”. Și asta am observat (și) în această după amiază.

    Circulam pe strada Francisc Neumann, dinpre ARED spre Calea Aurel Vlaicu, și în fața mea mergea foarte încet un camion, unul dintre cele care mai cară una-alta la stadion (n.m. asta aveam să îmi dau seama după…). La un moment dat, camionul a oprit. Eu fiind în spate, m-am asigurat și am intrat în depășire. Proastă alegere! Tocmai în acel moment șoferul camionului a virat stânga și era să urce pe mine. Am tras și eu stânga de volan, am frânat, dar fiind pe un teren acoperit cu praf și pietriș ABS-ul îmi tremura în talpă de parcă avea Parkinson. Roțile parcă au devenit patine și în loc ca mașina să oprească, parcă accelera. Foarte lungi au devenit acele secunde. Noroc cu gardul de sârmă. L-am rupt, dar măcar m-a oprit la timp și nu am lovit stâlpul de susținere al arenei, că acum eram deja demolator.

    Am coborât și i-am spus șoferului că nu a semnalizat. La fel și colegul său, s-a dus în spatele campionului și i-a spus că nu îi funcționează semnalizarea stânga-spate. „Eu am semnalizat”, zicea el. „Uită-te în lateral și în spate”, a continuat el. Da, domnule șofer, dar eu eram în spate, cu o Skoda Fabia mică, mică. Nu aveam cum să văd nici în fața ta și nici în lateral.

    M-am ales cu câteva zgârieturi pe partea frontală a mașinii, și… fără număr, ca maneliștii. Noroc cu prietenul Feri care mi-a dat trusa de șurubelnițe tubulare și l-am pus la loc. Dar tot ca maneliștii, a trebuit să schimb gaura.

    Nu am mai stat să mă „țigănesc” cu cine a fost de vină, să-l întreb de ce nu îi funcționează becul de semnalizare, etc. Am plecat bucuros că am scăpat fizic intact. Am scăpat ușor. Mașina se rezolvă cu un poliș, dar cel mai important este că stadionul a rămas în picioare. Altfel, iar venea Ghiță și spunea că lucrările de construcție vor fi amânate câteva luni pentru că i-am ciobit stâlpul de susținere.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.