Anunțată ca marea realizare a anului 2021, reorganizarea din Primăria Arad a făcut „fâs”

    de Raluca Medeleanu | 20 iulie 2021, 1:15 PM | Culise | Recomandările editorilor

    0

    Promisiunea făcută de primarul Călin Bibarț, că ar urma să reorganizeze Primăria, iar 200 de angajați din instituție și din „subordonate” ar urma să plece, a creat mare tam tam în oraș. Și îl creează de luni bune încoace. În schimb, atunci când a avut loc ședința în care consilierii locali trebuiau să voteze proiectul de hotărâre cu reorganizarea, aceștia s-au arătat extrem de nemulțumiți de forma în care ar fi urmat să arate noua organigramă, astfel că au cerut retragerea proiectului de pe ordinea de zi.

    În ședința din 30 iunie, primarul i-a invitat pe consilierii locali să formeze un grup de lucru în cadrul căruia să vină cu propuneri, astfel încât forma finală a acestor reorganizări să fie acceptată în unanimitate. Termenul convenit atunci a fost de două săptămâni, iar în această perioadă consilierii s-au întâlnit de mai multe ori pentru a dezbate viitorul funcționarilor publici și, implicit, al reorganizării instituției administrative reprezentative pentru municipiu.

    Din informațiile pe care le deținem, rezultatul final va fi complet diferit decât cel anunțat cu atâtea trâmbițe în decursul acestor luni. Fie din cauza incidentelor de la Oradea (unde după ce Bolojan a concediat mai mulți oameni, într-un final a ajuns să piardă în instanță și a fost nevoit să facă reangajări), fie din cauza unor presiuni interne, locale, multe politice, Bibarț a făcut pașii înapoi și se pare că se va întâmpla exact ce sublinia că nu: marea restructurare va fi, în fapt, doar o tăiere din pix a posturilor rămase vacante, câteva mutări dintr-un birou în altul și câteva retrogradări ale unor persoane aflate în funcții de conducere. Este de menționat că încă o „economie” la buget a fost obținută și prin faptul că în timpul în care se tot anunțau viitoarele disponibilizări, mai multe persoane au decis să plece de „bună voie” (fiind sub presiunea veștilor). Astfel că anumite birouri / departamente au rămas cu mai puțini angajați, iar acum aceste posturi vacante vor fi și ele blocate. Concedieri propriu-zise însă nu se vor mai realiza.

    Este important de menționat și că odată trecută de votul consilierilor în ședința de joi, 22 iulie, această reorganizare nu va mai putea fi modificată pe o perioadă de 6 luni. Acest lucru se pare că bucură anumiți consilieri care intenționează să se folosească de perioada respectivă pentru a realiza totuși o restructurare în cadrul Primăriei, astfel că ar urma să „monitorizeze” mai cu atenție randamentul unor angajați pentru a putea concluziona care lucrează și care sunt angajați „de formă”.

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    2 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.