ExclusivDovezile privind furtul de motoare de locomotive de la Arad îi așteaptă pe controlorii ministrului Ioan Rus

    de Lucian Valeriu | 31 octombrie 2014, 12:55 PM | Investigaţii | Recomandările editorilor

    18

    „Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a dispus Corpului de control efectuarea unui control tematic la Societatea Națională de Transport  Feroviar de Marfă  „CFR Marfă”- S.A.,la Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „CFR Călători”- S.A., cât și la Compania Națională de Căi Ferate “CFR” S.A. Controlul vizează respectarea legalității privind încheierea și derularea contractelor de achiziție a serviciilor de mentenanță și reparații a materialului rulant, încheiate de cele trei companii feroviare din 2012 până în prezent– este cea mai recentă informație publică emisă de la vârful Ministerului Transporturilor și preluată de toate mijloacele de informare în masă naționale.
    Păi dacă-i așa… hai să-l ajutăm și noi, cum putem și cu ce știm, pe domnul ministru și să invităm Corpul său de control la Depoul de locomotive Aradunde nici nu e vorba despre altceva afară de „contracte de achiziție a serviciilor de mentenanță și reparații a materialului rulant”… dar în regim de underground… ar însemna furt și sabotaj. De aceea îi sugerăm domnului ministru să-i trimită pe cei mai buni dintre controlorii din Corpul său control – pentru că ceea ce s-a mai controlat până acum, a fost o frecție internă… o băută cu colegii… nu un control… nicidecum anchetă – iar înainte de asta îi invităm, cu politețe, să citească și investigațiile de presă apărute pe Special Arad…

    „La Arad, până și aurolacii din jurul Depoului CFR  vorbesc despre furtul de locomotive”

    începe o scrisoare nu chiar deschisă, încă neoficială, dar destinată în primul rând studiului individual al anchetatorilor. Numai cei de la București se fac că nu știu!” – apasă surse din apropierea anchetatorilor, pe „numai”…

    „La ultimul control general care a avut loc pe perioada 10-21 octombrie, organele de control nu au verificat absolut nimic în legătură cu cele sesizate… Controlul a constat în plimbări în trening prin Depoul Arad și căutarea nemulțumiților pentru a fi îndepărtați din cadrul Depoului…” – scriu niște ceferiști bine informați… iar noi ne și imaginăm un film cu Stalin… mai ales că nu sunt nici două zile de când am fost protagoniștii unuia… în treacăt fie spus.
    „Ceea ce ar fi trebuit să constituie obiectivul de control al echipei condusă de fostul director Gavriș” (este vorba de Teodor Gavriş, şef Serviciu Automotoare şi ulterior director de tracţiune în cadrul SNTFC CFR Călători, actualmente arestat la domiciliu după ampla acțiune demarată de DNA pe linie de corupție privind activități de transport feroviar – n. red.) „s-a transformat într-o bășcălie la adresa angajaților Depoului Arad care erau bănuiți că `sifonează` informații către presă sau alte instituții” – noi i-am zice „vânătoare de oameni” la jocul ăsta pervers de-a politica și puterea… dar dacă oamenii zic „bășcălie”… bine măcar că-i bășcălie…

    În caz că cei în drept au uitat sau nu știu, vă reamintim că de la Depoul Arad au dispărut mai multe motoare Diesel de pe locomotive LDE și LDH”

    „…care ulterior au fost fie casate, fie, o parte din ele, duse la Cluj, la Remarul (societatea anchetată ca fiind un cuib al corupției în dosarul amintit – n.red.), iar explicația pentru acoperirea problemeleor de la Depoul Arad este, în esență, foarte simplă: aici s-a creat o tripletă formată din Teodor Gavriș – Ilie Virgil (șef serviciu ERMR în cadrul Regionalei CFR Călători Timișoara) – Călin Dărău – șef Depou Locomotive Arad”  – tripletă care, iată… s-a rupt, odată cu arestarea capului de la București… asta după ce s-a (auto)fracturat cu prilejul rocadei dintre Călin Darău și Ilie Virgil.
    „Abia acum înțelegem subterfugiile relației dintre cei trei și logica pe care s-a mers când Dărău Călin, mutat de la Arad la Timișoara, în loc să fie cercetat, el este, practic, promovat!” – sunt, pe cât de „luminați”, pe atât de revoltați, angajații Depoului…

    Modernizarea automotoarelor Seria 1000 a costat 1 milion de euro / bucată!

    „…lucru care s-a dovedit a fi extrem de păgubos și fără acoperire în realitatea tehnică a modificărilor aduse acestui tip de autovehicole feroviare. În realitate, concret, pe aceste automotoare s-a pus un nou motor – Volvo – în rest, tăblăria a fost chituită și vopsită… Contractul a fost păgubos și prin prisma mentenanței pe perioada de garanție” – respectiv, exact ce i-a trimis domnul Ioan Rus pe controlorii săi să caute… ne permitem noi să ne completăm sursele.
    „Deși întreținerea și reparațiile puteau fi efectuate în regie proprie, contractul de mentenanță a fost făcut cu diverse firme private – lucru care a dus la costuri suplimentare care se constituie practic ca pierderi pentru avuția națională…” – dacă înțelegi ce vreau să spun, domnule șef de depou, când încerc să-ți explic că inclusiv eu sunt un fel de parte vătămată a furtului de locomotive…

    S-au vândut la unguri 2 motoare de Maybach, perfect calibrate, la negru… ca-n război…

    „Decizia de a înlocui motoarele Maybach, care erau suficient de puternice pentru greutatea automotoarelor, cu motoare Volvo noi, mai slabe atât ca și putere de tracțiune, cât și calitativ, l-a costat pe fostul director Nicolae Iosub funcția… în urma apariției unor articole (tematice – cum ar zice domnul ministru Ioan Rus) în presa centrală” zic sursele noastre… iar „activitatea a continuat cu succes și sub cârma noului director Gavriș.”

    Sigur că luăm în considerare mai ales aspectul politic al ecuației penale

    Ne facem că nu înțelegem care este filiera politică pe care au ajuns parteneri de afaceri și prieteni la… tampon și tovarăși de rocadă Dărău Călin cu Ilie Virgil… pedeliști cu carnete portocaliu vechi… cum adică cei doi în aceeași gașcă cu Gavriș, promovat chiar de clujeanul Ioan Rus… omul cu aproape cel mai roșu carnet de partid din țară.
    Numai dacă, așa cum credem noi de când am învâțat să scriem, mafia – inclusiv cea a furtului de motoare de locompotivă – este transpartinică.

    Desigur, vom reveni…

     

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. VIRGILIUS!LA CINE MAI “VOMITI” TU ACUM?
      -La capatul opus al firului scurt[CFR] nu-ti mai raspunde nimeni;omul problema a plecat la CLUJ cu DaNA,tu insa ramai la ARAD cu SIMINA[SEXTINA ca nu stiu cum o cheama],dar vezi ca nu-i libera de sarcini.
      -Nu-ti pare jenant, acum ca bate-ai foarte des campii si strigai in gura mare:
      -“Pe mine m-a trimis DIRECTORUL GAVRIS sa fac ordine la ARAD”
      -Cine te-a trimis de fapt?
      -Nu DIRECTORUL GAVRIS, ci INCULPATUL GAVRIS,care striga in gura mare REDUCETI CHELTUIELILE CU 45%.
      -45% din cat a furat GAVRIS-EGAL salarile la DEPOUL ARAD pe un an de zile.
      -Dar de unde va stiti voi asa de bine?
      – aveti legaturi comune pe filiera modernizarii locomotivelor si intocmiriide contracte PAGUBOASE pentru CFR.
      -Poate ajunge-ti din nou colegi de camera.
      -Vom vedea,deocamdata asa-i viata:
      PICA CUIUL, PICA SI TABLOUL.

      +3 voturi
      +1
      -1
    2. Previziunea anului 2014,intre turul I si II de voturi pentru calea FURATA romana.
      -ILIE-tata!GRABESTE-TE ca ve-i pleca curand,clipa plecarii tale este tot mai aproape si ramane SIMINA nerezolvata.
      -SPER ca nu ti-ai facut iluzii sa vecuiesti in ARAD[ca doar nu-i batalion disciplinar aici].
      -Birou separat ii facu-si dansei,ca sa stea singura.
      -Rezolva-i si ceva mobilier.
      URGENTA I-o canapea cu arcuri tari si perdele-n geamuri,ca servetele umede are EA.
      -Abia dupa aceea [daca mai apuci]FA-O inginer III,asa cum TU i-ai promissi ea cu mandrie sa laudat.
      DUTE cu cei ce au pe NASUL-N suflet.
      HAI PA!

      0 voturi
      +1
      -1
    3. Circul asta ieftin ce il faceti prin comentariile vostre arata ca nu aveti respect fata de voi,dar apoi sa pretind sa aveti respect fata de oamenii pe care nu ii cunoasteti.vorbiti sub anonimat,asa suntem tari si stim multe,dar mergeti ca si martori cu nume si prenume si dovediti ca aveti identitate si tarie de caracter!

      +4 voturi
      +1
      -1
    4. Mai”VI”,TU vorbesti de tarie de caracter?Ce caracter ai TU cand bagi pe toata lumea la inaintare!
      -Noi nu am avut,nimic cu nimeni nici cu TINE, nici cu Arestatu dar cand acesta vine in DEPOUL ARAD[la initiativa TA si a lui GROPARU]si se comporta ca un ordinar,privind pe toata lumea cu un aer de superioritate,aruncand priviri sfidatoare in stanga si in dreapta,dand dovada de o aroganta si grandomanie iesite din comun,folosind un vocabular tipic dambovitan si avand o mutra acra de tigan de ferentari,imbracat in trening marca “DRAGONU ROSU”
      -Desconsidera pe toata lumea-colectivu de mecanici,corpul de instructori,compartimentul de exploatare,in general nu putem sta pasivi la cele intamplate,mai ales caci stim SIGUR caci TU ESTI TROMPETA LUI SI A LUI GROPARU.
      -In rest sa nu crezi ca in DEPOUL ARAD s-a rasturnat carul cu prosti,stim si noi sa ne comportam civilizat sa ne respectam sefii si semenii,dar cand te vezi umilit de un”INFRACTOR DE DREPT COMUN”normal caci te doare si reactionezi ca atare,mai ales cand”TROMPETICA LUI INCA MAI LATRA”mai ragusit cei drept dar…

      +1 voturi
      +1
      -1
    5. Mai”VI”-Ia spune,TU aici cu voce tare,sa auda o lume-n treaga:Ave-ai tu examen de sef de DEPOU,ca sa poti ocupa functia la DEPOUL-ARAD?
      -Sau este adevarat caci:
      -la data numirii tale cu delegatie,te-a chemat ARESTATU la BUCURESTI,te-a incuiat singur in birou lui si ti-a dat tematica sa copiezi din carte si asa ai devenit posesor al”EXAMENULUI INTEGRAL DE SEF DE DEPOU”.
      -Bine ca n-a venit DNA-ul sa sigileze atunci biroul ca ramaneai acolo pana ieri cand s-a desigilat,atat biroul cat si calculatoru.
      -“VI”?=Da,PAUNULE recunosc,ca ai dreptate,dar si asa a fost greu,pentru ca nu gaseam subiectele in materialul bibliografic pe care-l am primit,dar am apelat la metoda:SUNA UN PRIETEN.
      -Era totusi sa ma fac de cacao,ca incuiat fiind m-a scapat la”buda”si nu puteam iesi;dar asta a fost atunci,eu sustin in cotinuareca am fost ales EMBLEMA ERADICARII{ejacularii precoce}a coruptiei,desi n-am reusit mare lucru,in timpulprogramului normal de lucru,am decis sa fac munca voluntara si in afara lui.
      -ASTFEL:sambata am stat la lucru pana la ora 16,alaturi de viitoarea inginer III si nu am reusit sa schimb si adjunctul pentru ca o facea-am in trei,e la moda,e interesant in trei.
      -Sa sti,ca am mers foarte obosit acasa sambata si-mi venea tot sa dorm,dar i-am zis neveste-mi sa inteleaga ca nu poti fi sef de DEPOU la ARAD decat daca ai doua muieri una in TIMISOARA si una in ARAD.
      -MAI IN GLUMA MAI IN SERIOS semnalam corpului de control al domnului ministru IOAN RUS verificarea lucrarii scrise pentru obtinerea examenului integral SEF DEPOU-ILIE VIRGIL unde ve-ti avea surpriza sa constata-ti ca s-a copiat”cuvant cu cuvant”din carte si in cosecinta sa dispune-ti ANULAREA ei.
      MULTUMIM.

      0 voturi
      +1
      -1
    6. De cand e dupa voturi si nu dupa lege, va spun eu de cand de prea mult timp,de prea mult timp furati pe picior mare(cu milioanele de euro)de cand v ati atasat de nonvalorile promovate de epoca base cu sloganurile ei sa crape toti ca fur doar eu si dupa noi potopul sau cum spunea un fost cunoscut de al meu jaf si cotropire

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    2 + 3 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.