joi, 10 octombrie, 2024

Special Arad Logo

    Anchetă de proporții la Lidl după ce presa a făcut dezvăluri! Incredibil din ce cauză e acuzată compania

    de - | 27 ianuarie 2016, 8:52 AM | Naţional | Recomandările editorilor

    10

    O anchetă de proporții a scos la iveală țeapa unui produs care se află pe rafturile unor mari lanțuri de magazine. 

     Anchetatorii din Italia au descoperit că nouă branduri comercializau ulei extra-virgin de măsline contrafăcut. Producătorii apelau la un truc care nu ridica suspiciuni: inscripţionau pe etichete că produsul reprezintă ulei pur extra-virgin, însă consumatorii erau păcăliţi şi se alegeau de fapt cu un produs de calitate inferioară.

    În scandalul uleiului de măsline de calitate îndoielnică se află câteva dintre cele mai cunoscute companii producătoare de ulei de măsline din Italia. Totul a fost dat în vileag de presa italiană, iar autorităţile locale au pornit o anchetă, scrie Telegraph.co.uk.

    Nume cunoscute la nivel mondial precum Bertolli, Santa Sabina sau Primadonna, apar în această investigaţie. O parte din aceste produse se vindeau în mari lanțuri de magazine cum ar fi Lidl (care există și în România).

    Uleiul extravirgin, care are în mod obişnuit o culoare verde-aurie, este preparat din măsline zdrobite la scurt timp după ce au fost culese, în cadrul unui proces care nu presupune folosirea chimicalelor, a căldurii sau a rafinării industriale.

    sursa: dcnews.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Adrian Rotar, chiar asa imaculat să fie Lidl? Chiar nicio responsabilitate nu are Lidl? Măi, să fie. Altfel spus, dacă într-o bună zi ne trezim că în loc de făină albă primim ghips sau heroină de vină sunt doar cei de la care, absolut fara nicio vina, cumpara Lidl. Haide, dom’le, fii serios. Si, apropo de nevinovatie: de ce nu vinde Lidl acel ulei la pretul de achizitie, plus cheltuielile proprii (fara profit sau, ma rog, cu un profit rezonabil), de exemplu. Sau de ce nu spune, macar acum, pretul la care a cumparat de la producatori acel ulei? Asadar, daca nu esti un simplu postac al Lidl, incearca sa vezi dincolo de rafturile magazinului. Daca esti postac…

      --5 voturi
      +1
      -1
      • @Toma: Daca eram postac nu imi foloseam numele real si bagam unul „din burta”, dar trecem peste acest detaliu si spun asa: „which is sold through another cheap supermarket chain, Eurospin”. Situatia este urmatoarea: „Seven of Italy’s best-known olive oil companies are being investigated for allegedly conning consumers by passing off inferior quality virgin olive oil as extra-virgin.” Asadar, Lidl nu e acuzata de nimic, firmele producatoare italiene sunt acuzate. Legat de marje, nu cred ca detii o companie sa stii ce inseamna sa achizitionezi ceva si sa revinzi, de acolo platesti taxele, angajatii si scoti profit. Da nah, hai, acuza fara a cunoaste o persoana si fara a citi articolul de unde s-au inspirat cu titlul „senzational”. Ce sa ii faci, dincolo de rafturile magazinului e o poveste in care un furnizor le-a dat lor teapa si un site se foloseste de asta ca sa scoata un articol „senzational”.

        +9 voturi
        +1
        -1
        • … cand deschidem un dialog nu vom incepe niciodata cu o adresare ofensatoare: ceva de genul ”halal jurnalisti” – adica vai de voi!Trebuie avuta in vedere disciplina dialogului, pe care foarte multi nu o au.Astfel, din start, s-a initiat un dialog intr-o maniera cu care nimeni nu s-ar puteta lauda.Ca sa nu ne intindem la discutii in stil pur balcanic, imi permit sa fac doar o observatie, minimala la o prima vedere, dar care spune multe despre tipul de strategii pe care astfel de companii le adopta in business-ul lor – sacosele de nylon tip maieu: se vand cu 0,39 lei ( din care 0,10 lei este taxa de mediu ).Greutatea unei astfel de sacose este de 10 gr., asadar comerciantul le vinde clientilor aceste sacose cu 39 lei / kg, un pret atat de mare incat nu multe produse din raft il intrec.De restul strategiilor practicate nu mai are rost sa vorbim, se intelege de la sine care-i trend-ul.O zi buna tuturor!

          +7 voturi
          +1
          -1
          • Ma scuzati „Atunci …” dar avand in vedere ca nu stiu cu cine discut am sa spun doar atat: un jurnalist adevarat verifica din mai multe surse stirea inainte de a o publica. Ceea ce au facut acesti „jurnalisti” a fost sa traduca o stire fara a o intelege complet. Lidl nu este acuzat si nu el este acuzat daramite sa fie anchetat, sunt companiile Italiene cele anchetate si acuzate ca au tras in piept consumatorii. Lidl este doar un intermediar. Daca se dovedeste ca sunt implicati, sa raspunda atunci dar pana atunci sunt nevinovati fiind trasi in piept si ei. Sau gresesc?

            +2 voturi
            +1
            -1
    2. @ Adiran Rotar, Lidl are o responsabilitate pentru marfa pe care o expune spre vânzare, indiferent dacă marfa provine de la firme italiene cercetate sau deja dovedite ca fiind vinovate de falsificarea produsului. dacă nu si-a luat masuri de protectie impotriva producatorilor, este treaba ei, a firmei, dar nici intr-un caz nu se poate eschiva de responsabilitate fata de cumparatori / consumatori. Or, aceasta responsabilitate, a vanzatorului, fie ca se numeste Lidl sau altfel, nu are legatura directa cu ancheta firmelor italiene producatoare, care au calitatea juridica de terti in relatia vanzator-cumparator. Pe de alta parte, banuiesc ca ai deplina expertiza in domeniul jurnalistic incat sa incepi postarea cu „halal jurnalisti”… Or, daca nu o ai, dar totusi te lansezi in aprecieri critice, trebuie sa ai puterea sa accepti si…viceversa.

      +1 voturi
      +1
      -1
      • @Toma: Faptul ca Lidl nu a verificat e vina lor, dar in articol ei nu sunt anchetati, ei nu sunt acuzati de nimic, aici e intraga discutie si eu de acest lucru m-am referit in comentariul initial. Dar nah, de ce sa nu deviem de la subiect doar de dragul de a discuta? PS: Dupa cum am raspuns si lui/ei „Atunci …” un jurnalist nu ar fi acuzat Lidl de ceva avand in vedere ca in articolul de unde s-au inspirat acuzatiile sunt la adresa producatorilor iar Lidl a fost dat ca si exemplu alaturi de o alta companie ca fiind distribuitorii acelor produse. Da’ nah … asta e.

        +3 voturi
        +1
        -1
    3. @Adrian Rotar, este clar ca avem pareri diferite atat despre Lidl (ca vanzator, nu ca firma), cat si despre jurnalisti/jurnalism. De multe ori mi-am permis sa critic ziaristi in principal pentru ca prea putini dintre ei realizeaza ca rpesteaza un serviciu public, in cel mai larg sens al expresiei. De data asta insa nu am niciun motiv s-o fac pentru simplul motiv ca nu a/au facut altceva decat sa informeze (poate nu cat ar fi trebuit,poate mai sunt si alti vanzatori de ulei contrafacut, dar au informat). Fapt care este de apreciat, nicidecum de blamat. Te rog sa observi ca Lidl nu este acuzat asa ca nu inteleg de unde reactia ta la adresa acestor „halal jurnalisti”. Poate daca faceau o ancheta adevarata si lansau acuzatii serioase privind preturile practicate (eu, daca as fi ziarist, as face o ancheta despre multimea de taxe cuprinse in pretul produselor, dar si despre respectul fata de cumparator al micilor si marilor magazine), dar asa, pentru ca au informat cetatenii despre pericolul reprezentat de niste produse de pe rafturile unor magazine, INCLUSIV Lidl sau DE EXEMPLU Lidl, chiar ar trebui apreciati. Dar, nah…asta e.

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 5 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.