vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    A început „dansul”: primarul Bibarț a anunțat de unde vor pleca angajații „fără rezultate” din Primăria Arad

    de Raluca Medeleanu | 2 aprilie 2021, 2:43 PM | Administraţie

    6

    După o săptămână de suspans de când a lansat „bomba” cu viitoare concedieri, primarul Călin Bibarț a organizat astăzi o conferință de presă prin care a dat și date concrete. Planurile sunt ca aproximativ 200 de persoane angajate în Primăria municipiului Arad și instituțiile subordonate să fie date afară. Astfel se dorește ca pentru a doua jumătate a anului 2021 să se facă o economie la fondul de salarii de 11 milioane de lei, iar pentru 2022 de 22 milioane.

    „În opinia mea, ce am propus e un minim necesar ca să investim și în dezvoltare, nu doar în funcționare”, a spus primarul.

    Totuși, toate acestea rămân deocamdată la stadiu de „proiecții și estimări”, a ținut să sublinieze Bibarț, întrucât pentru ca măsurile să se concretizeze este nevoie și de votul consilierilor locali, care trebuie să aprobe Bugetul de Venituri și Cheltuieli. Dacă va trece proiectul de vot, disponibilizările se vor realiza probabil peste două sau trei luni.

    „Discutăm pe proiecții și estimări. Într-o instituție mare cum e Primăria sunt anumite posturi care nu se pot desființa, dar la direcții (preconizăm, n.red.) o reducere de 30% la posturi de conducere, la Servicii 20%, iar la șefi birou 25%, prin comasări mai ales la servicii și birouri. Iar din posturile de execuție, la posturi ocupate, circa 200”, a spus primarul, subliniind că în această cifră sunt incluși funcționarii din Primărie și angajații Filarmonicii, Poliției Locale, Direcției de Asistență Socială ș.a.

    Vorbim mai exact de aproximativ 160 de persoane vizate din Primărie (din care cca. 20% din Poliția Locală) și cam alte 40 de persoane, mai ales din Filarmonica Arad. Menționăm că la ora actuală, doar în Primăria Arad există în jur de 750 angajați.

    „Război” declarat Filarmonicii

    Călin Bibarț a afirmat că Direcția Economică a calculat „fruntașii” în lista de cheltuieli salariale, iar prima pe listă se situează Filarmonica Arad unde deși are o singură funcție de conducere, suma care reiese ca medie a salariilor (suma totală împărțită la număr de angajați) este 7,4 mii lei, urmată apoi de Primăria Arad unde suma este de 7,2 mii lei.

    Edilul a urmat apoi o pledoarie referitoare la situația de la Filarmonică și necesitatea reducerii cheltuielilor.
    „Fără să nominalizez, avem persoane cu 8000 lei sau 9000 lei salariu. Mai mult, sunt persoane cu stat de plată și cu norme tot la stat, fie la liceu, universitate sau alte instituții de cultură. Din cei care au norme la Filarmonică, doar două persoane sunt și la privat, restul tot la stat”, a spus Bibarț.

    Primarul a ținut să specifice că veniturile unei astfel de instituții sunt doar din două surse: din bugetul Primăriei și din venituri proprii obținute din încasările de pe bilete, abonamente. Acesta a făcut o comparație pe ani, exceptând perioada pandemiei și a arătat că în niciun an veniturile din surse proprii nu au atins 3%. Ca exemplu, în anul 2015 încasările au fost de 1,65%, sau în 2019 de 2,5%. „Vă dau aceste cifre pentru că domniile lor au fost mereu cu Sindicatul în față”, a spus acesta. Mai mult, a ținut să aducă vorba, „în treacăt”, că angajații Filarmonicii sunt singurii din toate instituțiile care au intentat proces pentru tichetele de vacanță.

    Disponibilizările ar viza aproximativ 20% din totalul de angajați ai Filarmonicii, inclusiv din orchestră și cor. Există însă și varianta în care unii dintre ei să fie încadrați pe jumătate de normă, sau – în situația în care se poate – chiar să se externalizeze anumite servicii, lucru menționat nu doar în cazul aceste instituții de cultură.

    Testări pentru a stabili cine rămâne și cine pleacă

    Despre procedura prin care se va face selecția personalului, Călin Bibarț a spus că nu a fost stabilită oficial încă, dar că el este adeptul unor testări de competență: „Sunt adeptul examinării, dar nu știu să vă spun mai multe detalii (…). Toți pașii vor fi legali și se vor stabili împreună cu biroul de angajări și cel juridic”.

    Dacă documentul bugetului va trece de votul consilierilor, întreaga procedură se preconizează să dureze aproximativ două luni până la disponibilizările și comasările propriu-zise.

    „Nu vreau reduceri doar la bază, ci și la conducere, direcții, birouri”, a reiterat Bibarț.

    În plus, acesta a spus că măsura e doar o primă fază, urmând ca în momentul în care se va implementa complet proiectul de digitalizare să se facă din nou o sistematizare la funcții, atunci când se va putea lucra mai bine în sistemul electronic și nu doar direct cu oamenii.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Arată mai mult a razbunare pe Filarmonica decât dorință de reformare iar algoritmul asta de salar mediu per nr de angajați mi se pare o smecherie folosită sa acopere salariile si sporurile nesimțite ale conducerilor din Recons, TOP SA, Apa Canal, CET, Pol Locala, Adi Deseuri, CTP etc.
      Pai la TOP SA primesc 600 lei/ședință de consiliu director care nu durează mai mult de 30 min.
      De ce nu a facut un audit extern de o firma privată fara interese ca la Oradea așa direcția economica din primarie are interesele ei, ale partidului logic.

      +9 voturi
      +1
      -1
    2. Daca elaborarea si aprobarea procedurilor dureaza 2 luni, primii eliminati trebuie sa fie TOTI cei de la Rezurse umane („biroul de angajari”) si Juridic (care este ditamai directia!).
      Procexura se poate elabira in cel mult 2 zile de lucru (8 ore oe zi, cu pauza de masa!), apoi sa fue supusa aprobarii Consiliului local. Hai, 2 saptamini, dar nici intr-un caz 2 luni.

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    8 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.