„Este un caz de crime cu premeditare” – susțin procurorii. Andreas Lubitz a accelerat aeronava înainte de impact!





UPDATE 25
„Este un caz de crime cu premeditare”, a declarat un procuror francez, sub protecţia anonimatului, potrivit CNN.
Anchetatorii francezi au stabilit că Andreas Lubitz, copilotul avionului, a plasat aeronava pe o traiectorie descendentă şi a accelerat, provocând moartea sa şi a altor 149 de oameni.
Avionul Airbus A320 al companiei Germanwings, care se deplasa pe ruta Barcelona-Dusseldorf, având la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului, s-a prăbuşit la 24 martie în Alpii francezi. Avionul s-a lovit de munţi cu o viteză de 700 de kilometri pe oră, provocând moartea celor 150 de persoane. Anchetatorii au stabilit că Andreas Lubitz efectuase căutări pe Internet despre sinucidere şi despre uşile cabinelor de pilotaj. Procurorii germani au afirmat că Lubitz a fost tratat pentru tendinţe sinucigaşe şi depresie în urmă cu câţiva ani, înainte de a deveni pilot.
UPDATE 24
Familia pilotului, care a încercat cu disperare să evite producerea tragediei aviatică din Alpi, după ce Andreas Lubitz a încuiat uşa din cabina de pilotaj, este devastătă de durere şi a lansat un atac dur la adresa lui copilotului sinucigaş.
Înregistrările au socos la iveală faptul, că, în ultimele clipe de dinaintea morţii, Patrick Sondenheimer se lupta să intre în carlingă, el poate fi auzit strigând „Deschide uşa nenorocitule!”.
La ceremonia religioasă, care a avut lor în weekend, în apropiere de casa bunicii sale din Dusseldorf, Marianne a amintit că nepotul său şi-a dorit să fie pilot de avion de mic copil. Femeia a mărturisit că după tragedie nu mai suportă să se uite la ştiri, transmite The Mirror.
„Nepotul meu este mort şi totul este din cauza un idiot care a ucis atât de mulţi oameni. Pur și simplu nu pot înțelege. Cum a putut să facă acest lucru?”, a spus ea.
Marianne Sondenheim, în vârstă de 70 de ani, a declarat Patrick era hotărât să devină pilot chiar din şcoala generală şi a muncit enorm pentru a-şi împlini visul.
„A fost un copil adordabil, mereu dispus să ajute. Radia de fericire”, a spus bunica îndurerată, adăugând că el s-a aflat în avionul morţii doar pentru că a cerut să zboare pe distanţe mai scurte pentru a putea petrece mai mult timp cu familia.
UPDATE 23
NU a fost IDENTIFICATĂ nicio victimă a prăbușirii avionului GERMANWINGS
Ancheta în ceea ce privește prăbușirea avionului companiei germane Germanwings în Munții Alpi continuă în același ritm, scrie El Pais. Se lucrează la identificarea victimelor și au fost depistate deja un număr de 78 de ADN-uri diferite, spune procurorul șef al Marsiliei, Brice Robin.
În fiecare seară, probele sunt trimise la Paris, acolo unde se face centralizarea datelor celor 150 de decedați în accidentul de marți. Totul se face în colaborare cu familiile celor decedați, fiind comparate ADN-urile.
Până în prezent nu a fost identificată nicio victimă.
Anchetatorii au descris operaţiunile de căutare a cadavrelor şi celei de-a doua cutii negre ca fiind dificile din cauza terenului accidentat şi a violenţei impactului. Avionul s-a prăbuşit în timp ce se deplasa cu 700 de kilometri pe oră, provocând moartea pe loc a tuturor celor 150 de persoane aflate la bord.
Procurorul Brice Robin, unul dintre anchetatori, a declarat că un drum de acces a fost construit către locul incidentului pentru a le permite vehiculelor de teren să transporte părţile mari ale avionului şi să ajute la transferul cadavrelor. El a declarat că experţii au identificat 78 de probe ADN.
„Nu am găsit nici măcar un cadavru intact”, a declarat Patrick Touron, directorul adjunct al institutului de cercetări penale al poliţiei. ”Avem pante de 40-60 de grade, stânci care cad şi teren care tinde să se surpe”, a adăugat el. „Unele lucruri trebuie făcute prin coborâre în rapel. Devreme ce siguranţa este cheia, procesul de recuperare a cadavrelor este încet, ceea ce reprezintă un mare regret”, a adăugat el.
Majoritatea rămăşiţelor umane găsite au fost ridicate cu elicopterele şi transportate la un laborator din oraşul Seynes situat în apropiere, unde o echipă formată din 50 de medici legişti, dentişti şi specialişti din cadrul poliţie lucrează la identificarea lor.
Sunt examinate între 400 şi 600 de fragmente umane, a declarat Touron.
„În astfel de catastrofe, de obicei 90 la sută din identificare se face cu ajutorul fişelor dentare”, a adăugat el, dar în cazul zborului 9525, ADN-ul ar putea să joace un rol mai mare decât în mod normal.
UPDATE 22
Conform unor informații apărute în presa germană si preluate de Daily Mirror, Katharin Goldbach, iubita copilotului care a provocat tragedia din Alpi, le-ar fi spus elevilor de la scoala unde preda ca „va fi mama”.
Potrivit sursei citate de Daily Mirror, invatatoarea Katharin Goldbach a plecat din Germania chiar dupa producerea tragediei in care au fost ucisi 150 de oameni, crezand ca logodnicul sau a fost una dintre victime. Conform Bild, abia apoi a aflat ca el a fost autorul uciderii in masa.
Katharin era fericita sa anunte acest lucru si abia astepta sa-si inceapa noua viata in calitate de parinte. Ba mai mult decat atat, planuia chiar sa se marite cu Andreas Lubitz. Si, chiar daca isi faceau planuri impreuna, se stia ca acest cuplu avusese o relatie foarte agitata in ultimii 7 ani, iar Andreas avusese chiar o relatie cu o alta femeie, recent, scrie Adevarul.
Acum, femeia este in stare de soc dupa ce a aflat ce a facut copilotul si, mai mult decat atat, ii va purta copilul care va fi intotdeauna apasat de faptele tatalui sau, scrie Adevarul citând Daily Mirror.
Pilotul, originar din oraselul Montabaur, in vestul Germaniei, era urmarit „medical periodic” de atunci, potrivit cotidianului. Bild subliniaza ca aceste informatii au fost transmise de Lufthansa autoritatii germane de supervizare a transportului aerian (Luftfahrtbundesamt, LBA).
O clinica din Düsseldorf a dezmintit insa informatiile aparute in presa potrivit carora acolo s-ar fi tratat de depresie copilotul. Aceasta a recunoscut insa ca l-a primit pentru „diagnosticare”, la 10 martie, fara alte precizari. Prezentat de persoanele apropiate drept un sportiv si ca fiind „foarte competent”, Andreas Lubitz si-a intrerupt formarea „pentru o perioada de timp” inainte de a o termina normal si de a-si incepe cariera de copilot in 2013, potrivit datelor oferite joi de directorul Lufthansa, Carsten Spohr.
Oficialul a subliniat ca nu are dreptul sa spuna mai multe despre motivul intreruperii formarii. El a insistat asupra faptului ca Andreas Lubitz a trecut cu succes toate testele, inclusiv pe cele psihilogice, in momentul recrutarii, încheie Adevarul.
UPDATE 21
Andreas Lubitz are ORIGINI ROMÂNEȘTI! Bunicii lui au emigrat în anii 70 în Germania
Andreas Lubitz, copilotul care a provocat prăbușirea avionului Airbus A320 în Munții Alpii, ceea ce a dus la moartea celor 149 prezente la bord, are origini în România, conform donaukurier.de
UPDATE 20
Înregistrări cu ultimele discuții între piloţii avionului Germanwings prăbuşit în Alpi: „Pentru numele lui Dumnezeu, deschide uşa!”
Cotidianul german Bild a publicat duminică ultimele conversaţii dintre cei doi piloţi ai avionului Germanwings prăbuşit marţi în Alpii francezi, confirmând că pasagerii au avut timp să înţeleagă situaţia, relatează Le Point, în ediţia electronică.
Potrivit Bild, primele 20 de minute de zbor au fost marcate de discuţii banale între pilotul Patrick S. şi copilotul Andreas Lubitz. Căpitanul îi explică lui Lubitz că nu a avut timp să meargă la toaletă la plecarea din Barcelona. La ora 10.27, pilotul îi cere lui Lubitz să pregătească aterizarea la Düsseldorf. Acesta din urmă îi răspunde: „Sper”, „Vom vedea”.
Pilotul iese din carlingă pentru a merge la toaletă, iar avionul începe să coboare. După câteva minute se aude un „zgomot puternic” ca şi cum cineva încearcă să intre în carlingă, scrie Bild. Apoi se aude vocea pilotului: „Pentru numele lui Dumnezeu, deschide uşa!”. Pe fundal, pasagerii încep să ţipe, afirmă cotidianul. Pilotul încearcă în mod evident să deschidă uşa cu toporul. Apoi strigă: „Deschide nenorocita asta de uşă!”.
Sâmbătă, cotidianul german a publicat un interviu cu o însoţitoare de bord prezentată ca fiind fosta iubită a lui Lubitz, care consolidează ipoteza potrivit căreia tânărul copilot suferea de probleme psihice. Femeia afirmă că, atunci când a aflat despre catastrofă, i-a revenit în memorie o frază a copilotului: „Într-o zi, voi face ceva care va schimba tot sistemul, şi toată lumea îmi va afla numele şi îşi va aminti de el”. Ea susţine că dacă Andreas Lubitz a făcut acest lucru, atunci explicaţia este că el „a înţeles că din cauza problemelor sale de sănătate marele lui vis de a lucra la Lufthansa în calitate de comandant de bord şi pilot de lung curier era practic imposibil”.
Un alt cotidian german, Welt am Sonntag, a afirmat că anchetatorii au descoperit la domiciliul lui Lubitz „numeroase medicamente” pentru tratarea „bolilor psihice”. Tânărul, care suferea de o „depresie gravă”, era urmărit de „mai mulţi neurologi şi psihiatri”. Vineri, Parchetul din Düsseldorf a declarat că au fost găsite concedii medicale rupte de Andreas Lubitz. Nicio scrisoare de adio care să dezvăluie un act premeditat nu a fost însă găsită. Potrivit Bild şi New York Times, tânărul suferea în plus de probleme de vedere, care ar fi pus sub semnul întrebării capacitatea sa de a pilota avioane.
UPDATE 19
Copilotul masacrului din Alpi avea probleme psihice mult mai grave decât indicau rețetele sau concediile medicale descoperite de echipa de anchetă. Era pur și simplu nebun! Fosta lui iubită a dezvăluit lucruri șocante din intimitatea lor, lucruri care au îngrozit-o atât de tare încât a decis să-l părăsească.
Pilotul ucigaș Andreas Lubitz era un adevărat maestru al disimulărilor pe timpul zilei și mai ales în prezența străinilor. Părea un tânăr la locul lui, politicos și liniștit. Nimeni nu ar fi bănuit ce gânduri întunecate îi brăzdau mintea. Pe timpul nopții nu își mai putea însă controla nebunia. Visa urât, avea coșmaruri înfiorătoare, vorbea mult în somn și se trezea urlând: „NE PRĂBUȘIM”, povestește fosta lui parteneră.
Mărturiile acesteia pentru presa germană și preluate de dailymail.co.uksunt cutremurătoare. Tânăra dezvăluie că, anul trecut, Lubitz i-a spus la un moment dat pe un ton amenințător: „într-o zi am să fac ceva care va schimba tot sistemul iar numele meu va fi pe buzele tuturor”.
Când a auzit de nenorocirea din Alpi, femeia și-a amintit imediat de profeția lui Lubitz. „Atunci nu mi-am dat seama ce vrea să spună, dar acum totul începe să capete sens”, a declarat ea pentru Bild.
L-a părăsit pentru că începuse să se teamă de el și de ieșirile lui necontrolate tot mai dese în ultima vreme. El a încercat s-o împace și i-a cumpărat chiar și un Audi cu puțin timp înainte de masacrul din Alpi. Dar fata luase o hotărâre definitivă. Au fost împreună șapte ani și au locuit într-un mic apartament de la periferia orașului Dusseldorf (foto jos). Se spune că urmau să se căsătorească anul viitor.
UPDATE 18
Poliția din Dusseldorf a găsit „dovezi de boli mintale” în casa lui Andreas Lubnitz, copilotul cursei Barcelona – Dusseldorf a companiei aviatice Germanwings.
Copilotul Andreas Lubnitz, despre care toată presa internațională vorbește ca despre un criminal în masă, era încă sub îngrijire psihiatrică când s-a prăbușit cu avionul în mod deliberat în munte!
Prietenii spun el a fost tachinat și numit „Tomato Andy”, pentru că a lucrat ca steward înainte de a se califica în meseria de pilot.
Poliția germană a percheziționat imobilul copilotului timp de patru ore și, conform Daily Mail, a găsit „dovezi de boli mintale” în locuință. În apartament era un certificat medical rupt conform căruia nu avea voie să se prezinte la lucru în ziua prăbușirii aparatului AIRBUS 320. El a suferit o puternică depresie în 2009 și se afla încă sub tratament!
Anchetatorii au arătat că nu există probe care să ateste o motivație politică sau religioasă a acțiunii lui Andreas Lubitz. În locuința acestuia nu a fost găsit un bilet de adio care să confirme ipoteza sinuciderii.
Printre documentele găsite există formulare de concediu medical, inclusiv pentru ziua în care s-a petrecut incidentul. Hârtiile erau rupte. Indiciile conduc la „aprecierea provizorie că defunctul și-a ascuns boala de foștii angajatori și cercurile profesionale”, au spus procurorii.
Presa din Germania relatase în cursul zilei de vineri că polițiștii au găsit dovezi „semnificative” în casa lui Lubitz, valoroase pentru anchetă, dar că, la acel moment, refuzau să dezvăluie în ce constau acestea
UPDATE 17
Andreas Lubitz, copilotul avionului Germanwings care s-a prăbușit în Munții Alpi și în care au murit 150 de persoane, a primit consiliere psihiatrică chiar cu o zi înainte de accident, scrie dailymail.co.uk.
Andreas LUBITZ a blocat cabina pilotului, apoi a programat aparatul Airbus A320 să coboare, prăbușindu-se pe stâncile Alpilor francezi.
Lubitz a mai fost tratat pentru depresie în 2008, scrie Daily Mail, iar el a continuat să primească sprijin psihiatirc până cu o zi înainte de accident.
Ziarul german Bild scrie că tânărul copilot, în vârstă de 28 de ani, a fost în mijlocul unei crize în relație. Era despărțit de iubita lui cu care a programat chiar să se căsătorească anul viitor.
Copilotul avionului Germanwings întrerupsese pregătirea pentru obţinerea licenţei, dar era în totalitate apt de zbor, afirmă preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, citat de CNN.
„Copilotul Andreas Lubitz era apt de zbor în totalitate, fără restricţii”, a dat asigurări Carsten Spohr.
„Aptitudinile sale erau perfecte, nu existau semne de întrebare. Fusese testat din toate punctele de vedere”, a subliniat Spohr.
Andreas Lubitz, în vârstă de 28 de ani, începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2008, timp în care a fost însoţitor de bord. „A întrerupt cursurile o perioadă, le-a reluat şi a devenit copilot în anul 2013. A trecut toate examenele practice şi medicale”, a subliniat preşedintele Lufthansa.
UPDATE 16
„INDICIU SEMNIFICATIV” găsit în casa copilotului Germanwings, Andreas Lubitz
Poliţia germană a declarat că a făcut o „descoperire semnificativă” în casa lui Andreas Lubitz, care ar putea explica de ce copilotul a prăbuşit intenţionat zborul Germanwings Barcelona-Dusseldorf, în urma căruia au murit 150 de oameni, scrie Telegraph.
„Am găsit ceva care va fi luat la teste. Nu putem spune deocamdată ce este, dar este un indiciu foarte semnificativ pentru ceea ce s-a întâmplat. Sperăm să ne ofere câteva explicaţii”, a declarat Markus Niesczery de la Poliţia din Dusseldorf, informație preluată de MEDIAFAX.
Poliţiştii care au percheziţionat casa lui Lubitz, de la periferia Dusseldorfului, au precizat că descoperirea nu este un bilet de adio.
De asemenea, autorităţile au descins şi într-o casă unde Lubitz obişnuia să locuiască alături de părinţii săi, de unde au confiscat un calculator şi mai multe bunuri, scrie Telegraph.
Deocamdată, nu este clar de ce copilotul Andreas Lubitz a recurs la gestul de a coborî intenţionat aeronava, însă presa străină scrie că acesta suferise în trecut de depresie şi se despărţise de curând de partenera sa de viaţă, cu care era logodit şi cu care trebuia să se căsătorească anul viitor.
Pilotul a folosit un TOPOR pentru a încerca să reintre în carlingă
Presa germană scrie că pilotul închis în afara carlingii, de către copilot, a încercat să forţeze intrarea înapoi cu ajutorul unui topor aflat la bord. De altfel, conform Telegraph, un purtător de cuvânt al Germanwings a confirmat că se afla un topor la bordul avionului respectiv, conform Mediafax.
FOTO: Telegraph
UPDATE 15
OFICIAL: copilotul a provocat INTENȚIONAT PRĂBUȘIREA avionului Germanwings
Procurorii francezi au oferit noi informatii legate de prabusirea A320 Germanwings din 24 martie. Cazul este tratat acum drept crima si exista dovezi ca Andreas Lubitz (28 de ani) a provocat prabusirea aeronavei in Alpi.
Se confirma ceea ce dimineata era doar o ipoteza: prabusirea A320 Germanwings nu a fost accident, ci provocata intentionat din cockpit. Comandantul a parasit cockpit-ul la un minut dupa atingerea nivelului de croaziera – pentru a merge la toaleta, cel mai probabil – si a lasat comanda aeronavei in seama copilotului. “You have control” se aude pe Cockpit Voice Recorder (CVR), analizat deja de anchetatori. Copilotul a blocat usa de la cockpit si a setat pilotul automat de la 38.000 feet la 100 feet, incepand astfel coborarea rapida. Timp de 8 minute, pana la impactul devastator cu solul, comandantul nu a putut reveni in cockpit, iar copilotul nu a luat legatura cu turnul de control. Singurele lucruri care s-a auzit pe CVR au fost respiratia constanta a copilotului, bataile in usa ale capitanului, din ce in ce mai puternice, si – spre finalul inregistrarii – tipetele pasagerilor, scrie aeronews.ro.
Ce stim pana in acest moment despre copilot? Andreas Lubitz avea 28 de ani si era cetatean german. Si-a terminat studiile in 2008, la Bremen, avea la activ 630 de ore de zbor si a fost angajat de Lufthansa in septembrie 2013. In urma cu 6 ani, in timpul pregatirii din Academie, copilotul a luat o pauza de cateva luni. CEO-ul Lufthansa a declarat ca nu stie motivul, dar ca “aceasta pauza nu este ceva neobisnuit, fiind luata si de alti piloti care se pregatesc”. Dupa revenire, Andreas Lubitz a trecut toate testele, scrie AERONEWS.
Comandantul – al carui nume nu a fost inca publicat – avea 10 ani experienta si 6200 de ore de zbor pe Airbus A320, fiind angajat de Lufthansa / Germanwings in mai 2014. Cei 144 de pasageri si 6 membri ai echipajului, zborul 4U9525 Germanwings, au murit “instantaneu” la impactul Airbus-ului A320 cu Alpii francezi. Aeronava zbura intre Barcelona si Dusseldorf. Mai trebuie precizat ca reglementarile din SUA prevad ca atunci cand unul dintre piloti iese din cockpit, un insotitor de bord trebuie se se afle in cockpit pana revine. In Europa aceasta prevedere nu exista, dar ar putea fi introdusa foarte curand dupa tragedia 4U9525, încheie aeronews.ro.
UPDATE 14
Site-ul Sky News vine cu o ipoteză șocantă în ceea ce privește prăbușirea avionului Germanwings care zbura pe ruta Barcelona – Dusseldorf, avion care a căzut marți în Alpii francezi. În vârstă de 28 de ani, copilotul zborului Germanwings care sa prăbușit în Alpi pare să fi prăbușit avionul în mod deliberat, scrie Sky News.
Conform aceleași surse, copilotul a activat butonul de coborâre și a refuzat să deschidă ușa din cabina de pilotaj pilot. Un procuror din Marsilia, Brice Robin, spune că Andreas LUBITZ, 28 de ani, copilot pe avionul Germanwings a fost singur la comenzile de zbor și „în mod intenționat” a trimis avionul în coborâre, condamnând practic toți pasagerii.
El a spus că membrul echipajului – care a câștigat un premiu Autoritatea Federală a Aviației în 2013 – a vrut să „distrugă avionul”.
„Presupunem că domnul căpitan a mers la toaletă, iar copilotul s-a ocupat singur de avion. Acesta a folosit sistemul de monitorizare de zbor și a început coborârea avionului. Sistemul de monitorizare de zbor nu poate fi declanșat accidental” a adăugat el.
„Am auzit de mai multe ori strigătele căpitanului prin care cerea să intre în cabină. Prin intermediul sistemului de interfon el se identifică dar nu există nici un răspuns. El bate la ușă și solicită ca acesta să fie deschis, dar nu există nici un răspuns”, spune procurorul.
Avionul a lovit muntele la aproximativ 430 mph, omorând pe toți cei de la bord.
„Cred ca victime au realizat numai în ultimul moment, pentru că pe înregistrarea se aud doar țipetele de pe ultimele momente ale înregistrării”
Brice Robin spune că Andreas LUBITZ a fost un cetățean german, dar nu știe etnia sau religia.
––––––––––-
Un avion cu 148 de pasageri la BORD s-a prăbușit în sudul Franței. Aparatul un AIRBUS A 320 aparține companiei low cost German Wings.
Din primele informații, la bordul avionul se aflau 142 de pasageri și șase membri ai echipajului. Potrivit site-urilor franceze de știri, aparatul zbura pe ruta Barcelona – Dusseldorf, scrie europafm.ro.
Aparatul a dispărut de pe radare în jurul orei 11.00. Aeronava – un Airbus A320 aparținând companiei Germanwings – a căzut în zona Alpes-de-Haute-Provence, în zona Barcelonnette, afirmă reprezentanții Direcției generale a aviației civile din Franța, citați de cotidianul Le monde. Două elicoptere ale jandarmeriei au ajuns deja la fața locului, scrie europafm.ro.
Aparatul un AIRBUS A 320 aparține companiei GermanWings, divizia low-cost a companiei germane Lufthansa.
Francois Hollande: „Niciun supravieţuitor”
Preşedintele francez a precizat că este prea devreme pentru a avea informaţii despre identitatea victimelor, însă este de aşteptat ca multe dintre ele să fie cetăţeni germani şi spanioli.
Cursa 4U9525 a decolat din Barcelona la ora locală 9.35 (10.35 ora României) şi a dispărut de pe radar la ora locală 11:20 (12.20 ora României). La ora dispariţiei de pe radar, avionul era la o altitudine de circa 2000 de metri.
Epava avionului a fost găsită, iar la locul tragediei au fost trimise două elicoptere.
La această oră, au loc operaţiuni de căutare a victimelor.
„Nu ştim care sunt cauzele prăbuşirii. Ne temem, însă, că pasagerii şi echipajul ar putea fi morţi”, a declarat ministrul de Interne Bernard Cazeneuve, care a fost trimis de premierul Valls la locul accidentului.
UPDATE 1
Aeronava A320 are 24 de ani vechime și aparține grupului-mamă Lufthansa din 1991, potrivit bazei de date online airfleets.ne. Aparatul de zbor s-a prăbușit într-un loc cu acces foarte dificil, la 2700 metri altitudine, la sud de lacul Embrun și în zona satului Prads-Haute-Bléone. Un purtător de cuvânt al autorității de aviație civila a spus ca avionul s-a prăbușit aproape de localitatea Barcelonnette, circa 100 de km. nord de orașul Nisa.
UPDATE 2
„Ceea ce ştim deocamdată este că avionul care făcea legătura între Barcelona şi Dusseldorf a trasmis un SOS la 10.47, într-un moment în care era deja la o altitudine îngrijorătoare de 5.000 de picioare. Pe urmă, avionul s-a prăbuşit în apropiere de localitatea Prads. Avionul a fost reperat. S-a prăbuşit într-o zonă greu accesibilă”, a declarat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor, Alain Vidalies, pentru Europe 1. Acesta a precizat că, deşi elicopterele au reperat epava, va mai dura până se va ajunge la ea, scrie Gandul.
Pilotul ar fi trimis un mesaj SOS în care comunica că aeronava ar avea probleme, potrivit şefului corespondenţilor de la NBC News, Bill Neely. Aceasta este prima prăbuşire a unei aeronave pe teritoriul Franţei în ultimii 15 ani, după cea din iulie 2000, în apropiere de Roissy, scrie Le Figaro.
Acţiunile Airbus şi Lufthansa au înregistrat o cădere uriaşă imediat după anunţul cu privire la tragedia din sudul Franţei, scrie gandul.info.
FOTO: Le Monde
UPDATE 3
În avion se aflau 144 de pasageri și 6 membri ai echipajului, doi piloți și patru ajutoare de zbor, conform El Pais. Deci, în avion au fost 150 de persoane.
Conform site-ului spaniol al zotidianului El Pais, avionul avea o capacitate de 150 de pasageri. Un bilet pe cursa Barcelona – Dusseldorf a costat 39.90 euro.
Fotografiile de mai sus prezintă două dintre familiile care au avut rude în avionul care s-a prăbușit.
FOTO: EL PAIS
UPDATE 4
Pe site-ul francez lemonde.fr a fost publicată o fotografie cu zona în care s-a prăbușit avionul. Fotografia a fost făcută din elicopter.
Aceasta este zona în care a avut loc accidentul: muntoasă și greu accesibilă, scrie El Pais.
De asemenea, autoritățile franceze au anunțat că au detectat deja prima epavă . El Pais scrie că zona este foarte inaccesibilă și este 2800 de metri altitudine.
Elicopterele și salvările echipelor de intervenție din Franța au ajuns la fața locului, arată El Pais.
UPDATE 5
Site-ul web Airlift AirLive a publicat această imagine în 3D cu traiectoria avionului, care sa prăbușit în departamentul francez des Alpes de Haute – Provence , la nord de Nisa.
Familiile celor care au decedat în cursa aviatică Bacelona – Dusseldorf sunt escortate de polițiștii de pe aeroportul din capitala Cataluniei.
FOTO: EL PAIS
UPDATE 6
Cu avionul companiei Germany Wings au zburat și 16 studenți germani care au fost la un schimb de experiență în Spania. Studenții au fost însoțiți de doi profesori. Aceștia au participat la un schimb de experiență cu Institutul de Giola Llinás del Valles și au locuit la câteva familii din zona rurală a Spaniei, spune pentru El Pais, Clara Blanchar.
Angela Merkel, cancelarul Germaniei, a anunțat că va vizita mâine după amiază locul tragediei.
UPDATE 7
Ministerul Afacerilor Externe din România s-a autosesizat cu privire la accidentul aviatic
Misiunile diplomatice române din Spania, Franţa şi Germania au iniţiat „demersuri în regim de urgenţă” pe lângă autorităţile acestor ţări pentru a verifica dacă pe lista de pasageri a avionului Germanwings, care s-a prăbuşit în sudul Franţei, se află şi cetăţeni români.
Totodată, MAE anunţă într-un comunicat de presă activarea unei celule de criză prin intermediul căreia este gestionată activitatatea tuturor misiunilor diplomatice române implicate în obţinerea informaţiilor.
„Ministerul Afacerilor Externe s-a autosesizat cu privire la incidentul aviatic survenit în Franţa, în cursul acestei zile. În urma producerii incidentului, ministrul afacerilor externe al României a dispus activarea Celulei de Criză a MAE, prin intermediul căreia este gestionată activitatatea tuturor misiunilor diplomatice române implicate în obţinerea informaţiilor.În acest sens, misiunile diplomatice române din Spania, Franţa şi Germania au iniţiat demersuri în regim de urgenţă pe lângă autorităţile celor trei state pentru a verifica dacă pe lista de pasageri se află şi cetăţeni români”, se arată într-un comunicat de presă al MAE.
„Consulul general al României la Barcelona a solicitat sprijinul subdelegatului guvernului spaniol şi directorului Aeroportului din Barcelona în vederea verificării informaţiilor cu privire la existenţa vreunui cetăţean român la bordul aeronavei prăbuşite şi pentru obţinerea listei de pasageri. Totodată o echipă consulară mobilă din cadrul oficiului consular Barcelona s-a deplasat la aeroport în vederea obţinerii unor informaţii concrete privind cetăţenia victimelor, urmând să aibă întrevederi în regim de urgenţă cu oficialii spanioli”, se mai arată în comunicat.
UPDATE 8
Elicopterele franceze survolează zona în care s-a prăbușit avionul.
UPDATE 9
Conform site-ului german BILD, un număr de 67 de germani s-au aflat la bordul avionului. Aceeași sursă notează că aparatul de zbor a avut o coborâre bruscă de la 11.000 de metri la 2.000 de metri, apoi a urmat impactul…
Pilotul avionului avea mai mult de 10 ani de experiență și peste 6.000 de ore de zbor.
UPDATE 10
Avionul avea la bord 150 de pasageri – printre care și doi bebeluşi, 16 studenți care se întorceau dintr-un schimb de experiență în Catalunia şi cei şase membri ai echipajului, potrivit Direcţiei Generale pentru Aviaţie Civilă din Franţa. Lista de pasageri nu a fost făcuată încă publică, însă se ştie că 45 ar fi cetăţeni spanioli şi 67, cetăţeni germani. Epava a fost reperată imediat de două elicoptere, însă accesul la ea este deosebit de dificil, din cauza terenului muntos.
Este primul avion al vreunei companii low-cost care se prăbușește în Europa!
UPDATE 11
Anchetatorii francezi au recuperat una dintre cutiile negre ale avionului companiei Germanwings prăbuşit marţi în sud-estul Franţei, un accident soldat cu moartea celor 150 de pasageri şi membri ai echipajului. Ei au negat, de asemenea, orice zvon care corela evenimentul cu un atac terorist.
Un localnic care le-a fost ghid echipelor de salvare în zona prăbuşirii avionului a descris pentru BFMTV că avionul nu mai există şi că tot ce a rămas sunt bucăţi mici, împrăştiate pe tot muntele.
Elevii de la şcoala Joseph Koenig din Haltern, Germania, la care învăţau cei 16 adolescenţi care şi-au pierdut viaţa în avionul prăbuşit, le aduc colegilor un ultim omagiu. Reamintim că 16 elevi – majoritatea fete cu vârste de 15-16 ani – şi doi profesori de-ai lor se întorceau cu zborul Germanwings după o săptămână petrecută în Spania, ca parte a unui schimb de experienţă.
UPDATE 12:
Cutia neagră a avionului prăbușit Germanwings este avariată, dar exploatabilă. „Operaţiunea va începe în această dimineaţă”
Secretarul de stat pentru Transporturi, Alian Vidalies, a confirmat că una dintre cutiile negre ale avionului „a ajuns la Paris”, după ce a fost găsită marţi. „Exploatarea sa va începe din această dimineaţă”, a precizat el. „BEA (Biroul de anchete şi analize) a primit cutia, este avariată dar credem că va putea fi exploatată”, a afirmat el, adăugând că aceasta este o problemă de câteva zile, potrivit Gândul.
BEA se va concentra într-o primă fază pe „vocile umane, adică pe conversaţii”, a precizat Alain Vidalies. „Dacă nu există nicio conversaţie în ultima jumătate de oră, se poate lucra apoi la zgomotele din interiorul carlignii. În acest caz durează mult mai mult”, a explicat el.
Oficialul francez a precizat, de asemenea, că sunt analizate toate ipotezele, dar în prezent nu este privilegiată ipoteza pătrunderii unui intruns în carlingă sau a unui atentat. Informaţiile cunoscute în prezent „permit excluderea unei ipoteze, aceea a exploziei în zbor”, a adăugat el.
Elicopterele şi-au reluat miercuri dimineaţa operaţiunile de căutare în zona muntoasă din Alpii francezi unde s-a prăbuşit marţi avionul A320 al companiei Germanwings, provocând moartea tuturor celor 150 de persoane aflate la bord.
UPDATE 13:
Un anchetator care se ocupă de accidentul aviatic produs marţi în sudul Franţei a declarat că înregistrările vocilor arată că un pilot a părăsit carlinga înainte ca avionul să piardă altitudine şi nu a mai putut intra înapoi, relatează New York Times, în ediţia electronică.
Un oficial militar de rang înalt implicat în anchetă a descris o conversaţie „foarte plăcută, foarte calmă” între piloţi în prima parte a zborului de la Barcelona către Dusseldorf. Apoi, înregistrarea audio arată că unul dintre piloţi a părăsit carlinga şi nu a mai putut intra.
„Tipul de afară ciocăne uşor în uşă şi nu îi răspunde nimeni”, a afirmat anchetatorul. „Apoi bate mai cu putere, şi niciun răspuns. Nu primeşte niciun răspuns”, a declarat el. „Poţi auzi cum încearcă să spargă uşa”, adaugă anchetatorul.
În timp ce înregistrarea audio oferă o perspectivă asupra circumstanţelor care au dus la accidentul de marţi dimineaţă, aceasta lasă şi multe întrebări fără răspuns.
Datele înregistrate de cutia neagră par să adâncească şi mai mult misterul care înconjoară acest accident şi nu oferă indicii cu privire la condiţiile sau activitatea pilotului care a rămas în carlingă. Coborârea de la 11.500 de metri în aproximativ zece minute a fost alarmantă dar suficient de graduală pentru a indica faptul că avionul Airbus A320 nu a fost avariat în mod catastrofal. În niciun moment în timpul coborârii nu a existat un dialog între carlingă şi controlorii de trafic aerian sau un alt semnal de urgenţă.
Comentariile portalului
E o cronica superba, Sadoveanu ar fi invidios, dar, cum ar fi ca voi, jurnalistii, expertii in comunicare si identificate a stirilor adevarate sau false, sa va asumati raspunderea pentru (...)
Aha, dacă realizarilee sunt în funcție de datele dan biblie, probabil că autostrăzile se vor face până la apoca lipsă! Aia mare, sau mică, nu mai contează...
Poate nu ar strica să vă documentați ceva mai atent. Veți putea observa că procesiunile ortodoxe legate sau inspirate din viața lui Iisus (deci, inclusiv drumul crucii) (...)