vineri, 23 mai, 2025

Special Arad Logo

    Americanii de la Greenbrier închid fabrica Astra Rail din Arad!

    de Raluca Medeleanu | 7 aprilie 2025, 1:48 PM | Știri Arad

    10

    Compania Greenbrier, de care ține fabrica Astra Rail Arad, a luat decizia să închidă fabrica din municipiu. Zeci de hectare vor fi astfel, foarte posibil, disponibile și de interes mare pentru dezvoltatorii imobiliari, asta în cazul în care americanii decid să vândă, mai ales pentru că e vorba despre terenuri aflate în intravilanul muncipiului Arad.

    Greenbrier România este o subsidiară a companiei americane Greenbrier Companies, care este un important producător de vagoane feroviare și echipamente pentru transportul feroviar. Greenbrier Companies are sediul în Statele Unite și operează la nivel internațional, inclusiv în România.

    Fabrica Astra Vagoane (Rail) a fuzionat cu compania americană, în 2016, devenind Greenbrier-Astra Rail. Fabrica produce în continuare vagoane, dar oferă și servicii de întreținere

    „Datorită provocărilor dificile și accelerate de pe piața locală, compania Greenbrier România intenționează să își înceteze operațiunile de producție, desfășurate la fabrica din Arad. Această decizie a fost influențată de mai mulți factori, printre care presiunile tot mai puternice de la nivelul industriei de profil, costurile operaționale în creștere prin comparație cu celelalte fabrici, dar și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban.

    Greenbrier România va continua să își consolideze operațiunile de producție la fabricile din Caracal și Drobeta Turnu Severin. Această realiniere strategică întărește angajamentul pe termen lung al Greenbrier față de linia de producție de vagoane din România. Compania intenționează să continue să investească în aceste unități de lucru pentru a sprijini dezvoltarea acestora pe termen lung. Comenzile existente vor fi onorate din aceste locații, iar strategiile de achiziții și logistică vor fi ajustate în funcție de necesități.

    Greenbier apreciază profund istoria îndelugată a producției de vagoane din Arad și dedicarea forței de muncă. Compania este implicată 100% în acest proces și va coopera îndeaproape cu sindicatele și comunitatea locală pentru a oferi sprijin angajaților afectați, pe parcursul acestui proces de tranziție. Se vor depune toate eforturile pentru asistența colegilor afectați, atât prin suport de consiliere profesională, cât și prin onorarea contribuțiilor pentru toți colegii a căror muncă a fost esențială de-a lungul anilor”, a transmis Greenbier România către Special Arad.

    Citește și:

    Aproape 700 de oameni rămân fără loc de muncă, în urma închiderii fabricii Astra Rail Greenbrier din Arad

    În urma unei tranzacții de 60 de milioane de euro, un grup american fuzionează cu Astra Rail din Arad

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Din comunicatul Astra Vagoane:
      ,, Această decizie a fost influențată de mai mulți factori, printre care presiunile tot mai puternice de la nivelul industriei de profil, costurile operaționale în creștere prin comparație cu celelalte fabrici, dar și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban”.
      Oare cu cât a grăbit primăria închiderea fabricii prin creșterea impozitului pe teren cu 38% ?Și pe utilajele din fabrică se plătesc impozite tot crescute.
      Părerea mea ca nu ar fi anunțat închiderea dacă nu aveau potențial cumpărător pt cele aproximativ 30 de hectare de la gară până la UTA.

      +27 voturi
      +1
      -1
    2. diamantul din vârful carpaților

      fain….rămâne Caracal și Turnu Severin, iar Aradul se închide….mulțumim din inimă…vizionarilor….vizionari nu glumă (poate samsarii imobiliari). Va fi ca UTA și CPL, doar în pozele vechi. Mai rămâne ocika piațul din orașul ăsta

      +13 voturi
      +1
      -1
    3. Ar fi multe de spus aici.Ar fi interesant de aflat ce intentii are cealalta Astra in situatia de fata.Ar fi dispusi sa cumpere?Ar fi dispusi dar nu au suficienti bani?Sunt dispusi sa preia o parte din angajati?Ar fi interesant de aflat ce spune primaria.Inchiderea Astra e o pierdere pentru bugetul local.Ar fi interesant de aflat ce urmeaza,in cazul in care nu cumpara nimeni fabrica si ramane terenul.Va fi – este deja un dezvoltator imobiliar (cum se sugereaza de persoane mai bine informate) – interesat de achizitie?In acest caz,care va fi soarta halelor vechi-cele din final de secol XIX si inceput de secol XX?Ele sunt monumente de arhitectura industriala.Ar putea sa fie preluate de primarie si transformate in spatii culturale,etc…cum s-a intamplat in alte tari europene cu spatii foste industriale abandonate (Polonia,Cehia,Germania,etc)?In caz contrar,poate fi impiedicata demolarea lor (ar fi o pierdere ireparabila penrtru Arad) sau transformarea lor in constructii grotesti (ceea ce tocmai se intampla cu fostul antrepozit Andrenyi de pe Calea 6 Vanatori) ?Astept curiozitati de reporter care sa ofere raspunsuri la aceste intrebari.

      +13 voturi
      +1
      -1
    4. Famiglia unui europarlamentar isi freaca deja palmele; desigur,e pura intamplare si simpla coincidenta aparitia relativ frecventa a unei doamne in unele intalniri de afaceri; si poate un proaspat demnitar redevenit aradean isi va completa zestrea de terenuri.

      +4 voturi
      +1
      -1
    5. Buun, hai sa stabilim un lucru de la bun inceput: este vorba de o firma privata care isi inchide activitatea intr-o localitate. Nicio firma privata nu face activitati de protectie sociala ca nu mai suntem in comunism. Nu le renteaza, inchid si aia e, angajatii sa se duca in alta parte, sa se reprofileze. Nu are firma aia nicio obligatie sa mearga in pierdere pentru a tine niste oameni angajati degeaba. Acum ca am stabilit asta, sigur, sunt multe de povestit pe tema acestei fabrici, cum ar fi faptul ca a fost dimensionata si gandita pentru alte vremuri, nimic de acolo nu e din secolul nostru (la fel ca CPL-ul de exemplu care a fost gandit sa lucreze cu abur de la CET). Sa aduci un TIR pana la poarta fabricii e sport extrem (ma refer la autorizatii si taxe de intrare). Asa ca hai sa nu mai urlam cum au facut alti conationali cand a inchis Nokia. In loc sa protesteze angajatii mai bine isi fac un CV si aplica la niste locuri de munca.

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    9 + 1 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.