Ofertă „last minute” a Companiei de Transport Public Arad: excursie în Evul Mediu cu doar trei lei!





După ce am văzut ce „cadou” au orădenii pentru vizitatorii orașului lor, am dat o tură prin Arad ca să vedem ce avem noi să le oferim și, mai bine zis, ce le putem oferi turiștilor. Este vorba despre călătoriile cu mijloacele de transport în comun care devine gratuită pentru turiștii ce aleg să petreacă mai mult de două zile la Oradea. Mai mult de atât, aceștia au accesul gratuit și la mai multe obiective turistice, dar asta o lăsăm pe altă dată.
După cum spuneam, curioși de felul în care se prezintă acum tramvaiele din Arad, ne-am urcat într-unul și am plecat în „călătoria” noastră. Am pus ghilimelele de rigoare pentru că am plecat de la premisa că e ceva frumos. Subliniem că am ales totuși să mergem cu tramvaiele noastre cele de toate zilele pentru că știm cu toții că pe unule dintre tramvaiele Imperio le prinzi doar dacă ai noroc.
Tramvaiele noastre nu ne lasă să uităm de vremurile de demult
Așadar, pentru că trebuia să vedem cu ochii noștri cum e atmosfera în tramvai, am ales să călătorim cu numărul 6, de la Podgoria până la UTA. Prima lovitură ne-am luat-o când am urcat. În câteva secunde ne-am confruntat cu o căldură care ne-a provocat rapid dureri de cap pentru că, pe lângă că erau temperaturile cam ca și cele de afară, mai aveam și masca pe față. Trecem și peste asta cumva, încercăm să respirăm mai adânc și analizăm priveliștea.
Gunoiul de pe jos – în cantități mai mici ca altă dată, dar am apreciat lipsa mucurilor de țigară. Scaune pătate? Sigur, din acestea avem multe, dar să zicem că nu se merită să mai schimbe materialul de pe scaune (sperăm că au fost totuși cândva spălate) pentru că, „evident”, mai avem puțin și ne umplem orașul de tramvaie Imperio. Dezinfectant pentru că e totuși pandemie, da, unul singur la intrare, amărât și parcă uitat de lume.
Lume puțină, dar suficientă
Tramvaiul nu a fost plin, de fapt niciunul dintre cele trei în care am urcat. Este adevărat că era în miezul zilei și lumea se ferește de plimbări când temperaturile ating un anumit prag, dar ne așteptam să fie totuși ceva mai aglomerat. Am fost plăcut surprinși de faptul că oamenii au purtat măști. A existat la un moment dat o „excepție” care, imediat ce și-a dat seama că-i lipsește ceva, a scos masca și și-a pus-o pe față. Nu știm dacă am prins o zi bună, oamenii s-au speriat de amenzi sau sunt pur și simplu conștiincioși, dar ne-am bucurat să vedem că regulile se respectă.
Imperio avem, dar în orașele înnvecinate. Arădenii circulă cu ce rămâne
„Tramvaiul Imperio este cel mai recent produs al firmei noastre. Este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă produs în România. Este destinat să înlocuiască vehiculele actuale uzate fizic şi moral din depourile din România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern la standardele tehnice actuale. Cu operare uni sau bidirecţională are un interior spaţios în culori deschise, modificabil conform cerinţelor clientului. Conceptul garantează cel mai bun raport pentru preţ, operare şi mentenanţă”, scrie pe site-ul Astra Vagoane Călători.
Sincer ne bucurăm că de la Arad pornesc astfel de tramvaie, dar nu credem că acest lucru este suficient. Noi avem șase și poate mai urmează să achiziționăm câteva după ce liniile de tramvai din tot Aradul vor fi pe măsura tramvaielor. Până atunci însă arădenii sunt condamnați să se simtă ca în conservă, să suporte mirosurile, frigul sau căldura. Problema este că nu doar arădenii trec prin această procedură, ci toți cei care se presupune că ne vizitează orașul și pleacă de aici cu impresia că au dat o tură până în Evul Mediu.
Pe această cale ținem să le reamintim cititorilor noștri că în vara anului 2018 Primăria orașului Arad se pregărtea să achiziționeze 28 de tramvaie noi și să reabiliteze 20 de tramvaie dintre cele deja existente. Proiectul care a fost semnat în cursul anului 2019 se presupunea că va dura 48 de luni, investiția ajungând la suma de 57 de milioane de euro.
„După ce vom aproba acest studiu de oportunitate, vom declanşa procedura de licitaţie. În urma acestei investiţii Aradul va fi printre primele oraşe din ţară care va avea o flotă de transport public cu tramvaiul modernă şi reabilitată” – declara la acea vreme primarul municipiului Arad, Gheorghe Falcă.
Imagine de ansamblu
În final, călătoria noastră în timp s-a sfârșit și nu avem cum să uităm sau să omitem să vă reamintim că tramvaiele sunt tot aceleași, neschimbate, ruginite și cu găuri prin podea. Desigur, mult au contribuit și oamenii străzii sau tinerii care s-au ocupat cu decorarea scaunelor care acum sunt pline cu desene. Totuși, cu toate acestea, tramvaiele oricum nu se ridică la așteptările unui oraș civilizat și la nivelul unui oraș care el însuși se ocupă cu fabricarea celor mai frumoase tramvaie din România și nu numai.
Vom aștepta probabil ani buni până la momentul în care prin Arad vor circula doar tramvaiele Imperio, dar noi avem răbdare, mai ales pentru că ne place să mergem pe jos și nu trebuie să folosim prea des acest mijloc de transport în comun. Îi compătimim pe cei care sunt obligați să circule cu acestea zilnic și plătesc abonamente sau câte 3 lei la fiecare călătorie doar ca să aibă parte de asemenea condiții.
Comentariile portalului
E o cronica superba, Sadoveanu ar fi invidios, dar, cum ar fi ca voi, jurnalistii, expertii in comunicare si identificate a stirilor adevarate sau false, sa va asumati raspunderea pentru (...)
Aha, dacă realizarilee sunt în funcție de datele dan biblie, probabil că autostrăzile se vor face până la apoca lipsă! Aia mare, sau mică, nu mai contează...
Poate nu ar strica să vă documentați ceva mai atent. Veți putea observa că procesiunile ortodoxe legate sau inspirate din viața lui Iisus (deci, inclusiv drumul crucii) (...)