Minunată zi. Hopa-țupa, honoris pausa și Falcă care ne rânjește din mașină în timp ce Aradul era sufocat. A lipsit mătușa Tamara…





Superbă zi, dar măcar astăzi nu a mai plouat. De pe rețelele sociale am furat o chestie legată de ploaie: „nu mă enervez că plouă pentru că și dacă mă enervez tot plouă”. Dacă ar fi doar ploaia…
Mă enervez în schimb când văd Aradul sufocat. Chiar dacă știu că și dacă mă enervez, Aradul tot sufocat rămâne. Și atunci cum să nu spui că e un sat cu blocuri? Iar cauza acestei sufocări este faptul că Aradul este administrat de incapabili. Ca să ajungi de la Art Caffe, de exemplu, la Podul Decebal îți consuma cam 25 de minute din viață, 25 de minute în care nu aveai altceva de făcut decât să-l asculți pe Mândruță, sau, dacă te enervează să schimbi postul că să auzi cum a fost amenințat Iohannis cu moartea de un pușcăriaș de la Alba Iulia.
Prietenii mei postau și ei pe Facebook că de la Gara CFR până în giratoriul de la Podgoria au făcut mai bine de 30 de minute, iar coada era până la Atrium, sau, dacă vreți, până la cel mai nou LIDL.
În timp ce arădenii blestemau pe Facebook, înjurau primarul, sau scriau despre gura PSD-ului, chestia aia cu „m”, Gheorghe Falcă tocmai se întorcea de la oraș. Venea de la întâlnirea cu Iohannis de la Timișoara, iar Oana Blaghi – consiliera primarului – posta o fotografie cu Falcă care rânjea cu gura cât Julia Roberts lângă deontologul Rareș. El nu avea probleme cu traficul, pentru că și dacă ar avea s-ar găsi vreo câțiva polițiști locali care să-i deschidă calea.
Chiar asta este problema, faptul că Falcă nu are nici o problemă cu traficul. Dar chiar nici una. Au trecut 9 ani de când la Arad a sosit o echipă de specialiști din Germania, de la Brenner Ingeniering Essenchaft MBH, firmă specializată în servicii de consultanță pentru planificarea transportului și proiectarea infrastructurii. Au luat nemții aproximativ 50.000 de euro, au lăsat tot felul de proiecte și soluții, dar de nouă ani, cu excepția câtorva semafoare și a câtorva sensuri giratorii care au apărut prin oraș, nu s-a întâmplat nimic bun în Arad.
Între timp Falcă a construit un pod, cel căruia noi îi spunem pasarelă. Evident că nu era pentru decongestionarea traficului, era pentru intrarea pe ștrand, un pod interzis traficului auto.
Astăzi a fost tare fain în Arad. Era hopa-țupa la Primărie, cu câteva formații de dansatori simpatici care mai mult defilau decât dansau cu ocazia Zilelor Administrației. Parcarea și traficul în zonă erau blocate, iar străzile adiacente erau sufocate de mașini, atât pe strada Octavian Goga, cât și pe str. Mărășești sau str. Ștefan Augustin Doinaș, atât la Gară cât și la Teatru, iar în Podgoria era irespirabil. Ca să pătrunzi în Bou Roșu coada era pe la Podul Traian… Dar cui îi pasă?
Probabil se vor trezi și unii ecologiști care să ne sfătuiască că mersul pe jos face piciorul frumos, că sunt prea multe mașini, că să alegem bicicleta sau tramvaiul. Pe undeva, le dau dreptate, dar aceste probleme de trafic trebuiau rezolvate în cei 15 ani de administrație a actualului primar. Nu s-a făcut absolut nimic pentru decongestionarea traficului în Arad în ultimii 15 ani. Nimic!
Cei mai fericiți au fost cei de la PSD. Într-o perioadă în care chiar ei postează lozinci despre depolitizarea învățământului, la UAV sosea Adrian Năstase, fostul premier, un condamnat pentru corupție care are la activ și o tentativă de suicid ratată lamentabil. „Năstase patru case” a fost gratulat pentru meritele sale deosebite cu titlul onorific de doctor honoris pausa, scuze, causa. Totul s-a desfășurat în aplauzele parlamentarilor PSD și a ministrului de la Educație, Ecaterina Andronescu, cea care păstorește învățământul românesc total apolitic. Sic!
Ah, era să uit de mătușa Tamara. Ea nu a fost. A murit săraca, dar Dragnea ne-a asigurat că sută la sută va vota în 26 mai.
Comentariile portalului
Aveți dreptate, nu am fost atent la toate amănuntele, am insistat pe idee. Într-un comentariu anterior însă apare și această informație. Ceea ce este chiar bine, ilustrâ (...)
Se pare că v-a scăpat un detaliu! Nu doar mai marele județului a fost cel dintîi la primirea luminii, ci chiar pupila sa a fost cel care (...)
Mai este o întrebare; de ce a secretizat cnsas nota!? Din articolul de pe g4media se înțelege ca cnsas e prima oară când face asta.