40 de școli din județul Arad, cu prioritate ridicată și medie în combaterea abandonului școlar, au primit deja finanțare de la Ministerul Educației





În prima rundă de finanțare pentru combaterea abandonului școlar, județul Arad a obținut finanțare pentru 40 unități de învățământ cu prioritate de intervenție ridicată și medie. Perioada de implementare este de 36 luni, incluzând 3 (trei) ani școlari, respectiv între data 26.09.2022, data semnării contractului de finanțare și data 25.09.2025. Totalul finanțării prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) – runda 1 în județul Arad se ridică la 25.010.214 lei, anunță Inspectoratul Școlar Județean Arad.
Schema de granturi PNRAS finanțează proiecte pentru reducerea abandonului școlar și părăsire timpurie școlii și se adresează unităților de învățământ de stat cu nivel gimnazial, care grupează un număr ridicat de elevi în risc de abandon școlar sau cu performanță scăzută.
Inspectoratul Școlar Județean Arad, are în numele și pentru Ministerul Educației, calitatea de agenţie de implementare a proiectelor privind investiţiile încredințate în baza Acordului privind implementarea investițiilor specifice Schemei de Granturi din cadrul Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțate prin Componenta C15 – Educație a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă în România, încheiat între Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar, privind implementarea investițiilor specifice Schemei de Granturi finanțate prin Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar denumită în continuare SG – PNRAS, în cadrul Componentei C15 – Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR), finanțat de Uniunea Europeană.
Grupul țintă este format din toți elevii ciclului gimnazial, dar grupul țintă principal, conform Ghidului solicitantului PNRAS, este alcătuit din elevii de gimnaziu (clasele V-VIII), aflați în risc de abandon școlar.
Citește și: Județul Arad, pe locul 4 în țară la abandonul școlar, potrivit „Cu Ochii pe Educație”
Printre rezultatele așteptate se regăsesc atât cele care vizează creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii, cât și cele referitoare la îmbunătățirea proceselor de predare – învățare – evaluare: bază de date a elevilor aflați în risc de abandon școlar/părăsire timpurie a școlii; rata de abandon școlar scăzută progresiv în fiecare an școlar; rata crescută de absolvire a clasei a VIII-a, în fiecare an școlar, și a celei de participare la Evaluare Națională, în mod progresiv, în fiecare an școlar; procent în scădere al elevilor care obțin note sub 6 la Evaluarea Națională realizat în mod progresiv, în fiecare an școlar; procent în scădere al elevilor care absentează nemotivat, realizat în mod progresiv, în fiecare an școlar; clase digitalizate; profesori abilitați să utilizeze clasele inteligente; elevi participanți la program remedial, program de sprijin, programe nonformale.
Comentariile portalului
Aveți dreptate, nu am fost atent la toate amănuntele, am insistat pe idee. Într-un comentariu anterior însă apare și această informație. Ceea ce este chiar bine, ilustrâ (...)
Se pare că v-a scăpat un detaliu! Nu doar mai marele județului a fost cel dintîi la primirea luminii, ci chiar pupila sa a fost cel care (...)
Mai este o întrebare; de ce a secretizat cnsas nota!? Din articolul de pe g4media se înțelege ca cnsas e prima oară când face asta.