vineri, 19 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Update ExclusivAcuzații grave la adresa AJVPS Arad! Vezi lista cu fondurile de vânătoare atacate juridic!

    de O. Peniță | 4 septembrie 2014, 1:00 PM | Pâncota | Recomandările editorilor | Știri Arad

    2

    Departamentul Ape, Păduri și Piscicultură din subordinea Ministerului Mediului cere anularea în instanță a 21 de contracte de gestionare a faunei cinegetice ale AJVPS Arad.

    O asociație de vânătoare privată din Pâncota (Bocrita Pelega, Pâncota) a sesizat Curtea  de Conturi a României, cu privire la faptul că Departamentul Ape Păduri și Piscicultură ar fi atribuit ilegal, direct și fără licitație, către AJVPS Arad, 21 de fonduri de vânătoare în anul 2011. În urma acestei sesizări Curtea de Conturi a României a organizat un audit financiar la DAPP, în urma căruia i s-a pus în vedere să rezilieze contractele de gestiune cu AJVPS Arad pe 21 de fonduri de vânătoare.

    Astfel, Departamentul Ape Păduri și Piscicultură, „silit” de către Curtea de Conturi, a chemat în judecată AJPS Arad și ITRSV Oradea, cerând rezilierea celor 21 de contracte de gestionare a faunei cinegetice, încheiate cu AJVPS Arad  (Curtea de Apel București – dosarul 5143/2/2014).

    În facsimil, mai jos, puteți citi răspunsul pe care Curtea de Conturi a României l-a dat asociației care a făcut reclamația.


     

    UPDATE. Fără a se împlica, deocamdată, în litigiile de pe rolul Instanțelor de judecată, Special Arad vă prezintă, în exclusivitate și integral, întâmpinarea pe care asociația de vânătoare „Ruguț Înflorit”  a depus-o la organele abilitate să rezolve lunga listă de activități considerate ilicite comise de AJVPS Arad.

    „Subscrisa ASOCIATIA  DE VANATOARE ” RUGUT INFLORIT ” cu sediul in orasul prin reprezentantii sai va aducem la cunostinta urmatoarele precizari:
    În anul 2011 Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice (MMSC), ca Autoritate Publică Centrală care răspunde de Silvicultură, a emis hotărârea de atribuire directa și a încheiat cu AJVPS Arad contracte de gestiune pentru 21 de fonduri de vânătoare, în baza avizului nr. 2113/19.04.2011 emis de către ITRSV Oradea.
    Ordinul Ministerului Mediului și Pădurilor (OMMP) nr. 1221/2010, care reglementează modul de  atribuire a fondurilor de  vânătoare, condiționează în mod obligatoriu atribuirea fondurilor de vânătoare de existența acestui aviz favorabil, anexa 4 din OM 1221/2010.
    Avizul nr. 2113/19.04.2011, emis de către ITRSV Oradea a fost anulat prin sentința nr. 6168/CA/2012 a Tribunalului Bihor, Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, definitivă și irevocabilă.
    Sunt în discuție următoarele fonduri de vânătoare din județul Arad: 11 Ceala, 17 Șimand, 72 Lipova, 45 Apateu, 61 Crocna -Zimbru, 2 Aradul Nou, 7 Nădlac, 9 Rovine, 12 Variaș, 12 Dorobanți, 16 Vladimirescu, 19 Șiclău-Grăniceri, 27 Nădab- Moara, 34 Milova, 41 Târnova, 43 Seleuș, 47 Rovina, 49 Manerau, 56 Roșia, 71 Zăbalț.
    Comisia de atribuire directă a fondurilor de vânătoare din cadrul MMSC a dat dovadă de rea-credință la atribuirea directa și încheierea contractelor de gestionare, nesocotind contestațiile depuse imediat după atribuirea directă iar mai apoi nesocotind hotărârea instanței de contencios administrativ privind anularea avizului 2113/19.04.2011, emis de către ITRSV Oradea.
    Reaua-credință rezultă din faptul că MMSC nu revocă hotărârea de atribuire directă a celor 21 de fonduri de vânătoare și nu anulează  contractele de gestionare a celor 21 de fonduri de vânătoare, deși avizul obligatoriu nr. 2113/19.04. 2011 emis de către ITRSV Oradea a fost  anulat prin sentința judecătorescă, așa cum s-a precizat mai sus.
    Precizăm că MMSC prin modalitatea de atribuire directă a celor 21 de fonduri de vânătoare, neprocedând la organizarea licitației publice, a creat un prejudiciu statului, rezultat din diferența între prețul obținut prin hotărârea de atribuire directă și prețul obținut prin adjudecarea la licitație publică.
    Se poate concluziona că  MMSC  a ținut morțis să  atribuie în mod direct, fără licitație și la un preț sub prețul de licitație prin cumulul pașilor oferiți de licitatori, cele 21 de fonduri de vânătoare către AJVPS Arad, chiar în condițiile în care MMSC a luat la cunoștință (prin prisma a 7 contestații în termen la atribuirea făcută de către AJVPS Arad ), de viciul acestui aviz, imediat după atribuire. Mai mult, ITRSV Oradea a fost sesizat în primele 24 de ore de la emiterea avizului, de viciul acestuia și de faptul că AJVPS Arad înregistra datoriii ale tarifului de gestiune astfel neputând beneficia de atribuirea directă.
    Revenind, comisia a fost sesizată prin prisma a 7 contestații, în termen de 3 zile de la atribuirea celor 21 de fonduri, de faptul că avizul 2113/19.04.2011 a fost emis abuziv și ilegal deoarece AJVPS Arad înregistra datorii ale tarifului de gestionare la data respectivă, datorii care au fost achitate în data de 27 aprilie 2011, după 8 zile de la emiterea avizului, lucru care e de la sine înțeles că în data de 19 aprilie, data la care s-a emis avizul, AJVPS Arad înregistra datorii, din moment ce aceștia au efectuat plăți ale datoriei în 27 aprilie 2011.
    Toate aceste lucruri au fost aduse la cunoștința MMSC imediat după atribuire, în termenul legal de contestație a atribuirii, când anumite asociații de vânătoare (7 la număr), interesate să preia gestiunea celor 21 de fonduri de vânătoare  la licitație și la un preț corect de piață, au contestat atribuirea acestor 21 de fonduri, făcută ilegal, deoarece AJVPS Arad nu îndeplinea condițiile de atribuire directă, întrucât înregistra datorii ale tarifului de gestionare .
    Ulterior Curtea de Apel Oradea a anulat definitiv și irevocabil avizul 2113/19.04.2011, așa cum s-a arătat  mai sus.
    MMSC i s-a adus la cunoștință  faptul că avizul 2113/19.04.2011 (care a stat la baza atribuirii celor 21 de fonduri), a fost anulat de instanță definitiv și irevocabil, însă MMSC, nici în aceste condiții, nu a binevoit  să anuleze atribuirea celor 21 de fonduri către AJVPS Arad și reluarea procedurii de atribuire, care ar face ca majoritatea acestor fonduri să fie scoase la licitație, atribuite la un preț corect de piață și implicit atragerea de mai mulți bani la bugetul de stat. Doar în urma auditului financiar efectuat de Curtea de Conturi a României DAPP i s-a pus în vedere anularea contractelor de gestiune prin instanță.
    Vă comunicăm faptul că fondurile atribuite direct, fără licitație, (ca și în cazul AJVPS Arad ) sunt atribuite la un preț mediu cuprins între 1.500 Euro și 5.000 Euro/an, iar în cazul fondurilor atribuite prin licitație prețul mediu este între 10.000 Euro și 100.000 Euro/an (cazul unui fond din județul Alba).
    Aceasta diferență rezultă, raportat la textul art. 15 alin. 2 din Legea 407/2006 Vânătorii, din faptul că prețul atribuirii directe este prețul de pornire la licitație, iar prețul licitației începe cu prețul de pornire la licitație și adjudeca cu prețul care reprezintă valoarea cumulată a pașilor oferiți de licitatori, rotunjită la nivelul unităților, conform art. 13 alin. 5 din OMMP nr. 1221/2010.
    Valoarea pașilor oferiți de licitatori pentru licitația publică neefectuată poate fi apreciat față de nivelul pașilor oferiți de licitatori în licitații pentru fonduri de vânătoare similare din aceeași sesiune pentru care legea prevede organizarea licitației fondurilor de vănătoare.
    Dacă comisia de atribuire directă ar fi sesizat la timp că AJVPS Arad nu îndeplinea condiția de atribuire prin lipsa avizului valabil, cererea de atribuirea fondului de vânătoare trebuia respinsă în conformitate cu art. 7 alin. 3 din OMMP nr. 1221/2010, următoarea etapă care ar fi urmat ar fi fost atribuirea prin licitație publică pentru cele 21 de fonduri, licitație în urma căreia sumele atrase la bugetul statului ar fi fost de aprox. 10 ori mai mari, luând în comparație prețurile la care s-au adjudecat alte fonduri similare.
    Mai mult, fondurile atribuite direct către AJVPS Arad, au fost mult superioare calitativ decât cele scoase la licitație publică deoarece, gestionarul consacrat are posibilitatea să aleagă prin prisma Legii nr. 407/2006, 5 + 50% din fondurile care le-a gestionat până la momentul atribuirii directe.
    În concluzie, valoarea de piață a fondurilor licitate este inferioară celor care au fost atribuite direct, deoarece fondurile de vânătoare licitate sunt doar cele care rămân după atribuirea directă, astfel că media de 10.000 Euro  – 100.000 de Euro a fondurilor licitate este o valoare inferioară celor 21 de fonduri de top alese de AJVPS Arad.  Astfel că cele 21 de fonduri, dacă sunt licitate, vor ajunge la valori mult mai mari.
    În aceste condiții, considerăm că MMSC în mod ilegal a „dăruit direct” și nu a atribuit direct și în condițiile legii 21 de fonduri de vânătoare de top ale  județului Arad, proprietate a Statului Român.
    Din momentul emiterii hotărârii de atribuire directă a celor 21 de fonduri de vânătoare până în prezent și în continuare, datorită nerevocării hotărârii de atribuire directă și neanulării contractelor de gestiune, există un prejudiciu în formă continuată, rezultat din prețul scăzut, obținut prin atribuire directă și prețul mult superior, care se impune a fi obținut prin licitație publică, iminentă datorită obligativității revocării hotărârii de atribuire și rezilierii contractelor de gestiune.
    Este important de luat în calcul un detaliu, respectiv faptul că AJVPS Arad a  realizat o revizuire  în numele ITRSV ului ,la hotărârea  judecătorească care anuleaza definitiv și irevocabil avizul care a stat la baza atribuirii celor 21 de fonduri, acest lucru putând oarecum să țină lucrurile pe loc  până la clarificarea situației. AJVPS Arad nu avea calitatea procesuală să realizeze această revizuire, dar aceștia din urmă s-au dat drept ITRSV semnând o împuternicire în fals în numele ITRSV-ului. ITRSV Oradea nu a mandatat/împuternicit la data depunerii revizuirii, casa de avocatură a AJVPS-ului să facă revizuirea astfel că dosarul de revizuire a fost depus de AJVPS, dându-se drept ITRSV Oradea în proces”.

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. s-a stiut de mult ca se pierd fondurile ajvps -ului respectiv de anul trecut .nici sedinte nu s-au mai facut la ajvps arad pe motivul ca sa nu pot sa plateasca paznicii .cotizatiile vanatoriilor vin tot mai greu stiind ca se pierd aceste fonduri de vanatoare…Ce vanator mai plateste cotizatia cand stie ca asociatia pierde fondul de vanatoare si nu mai are unde vana?

      +10 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.