Ziua în care m-am îndrăgostit. De două… Și am descoperit puterea în toate formele ei

    de Lucian Dănilă | 13 august 2020, 3:48 PM | Auto | Strada

    0

    Părea o zi ca oricare alta, dar nu avea să fie așa. Rutina părea a-și lua din nou drepturile: cafeaua de dimineață, birou, ceva de scris, poate câteva întâlniri, o mică ieșire de seară și iar… acasă.

    „Feng-shui”-ul mi-a fost oarecum stricat după o discuție telefonică cu un vechi prieten. „Dodo”, pe numele lui real, Dorin Cura, despre care știam de câteva săptămâni că s-a reprofilat. M-a invitat la „Auto-Schunn”, cel mai mare dealer autorizat Mercedes-Benz din vestul României, având un sfert de secol de experiență în servicii de top, premiat de Daimler AG pentru calitatea serviciilor oferite.

    Unde apare denumirea asta, Mercedes, știu că este despre calitate. Sunt microbist, iar mulți dintre voi știți asta, iar dacă pot face o comparație cu fotbalul, pot spune că Mercedes în industria de mașini este ceea ce sunt Messi sau Ronaldo (n.m. depinde de preferințe) în fotbal. De ce m-a sunat „Dodo”? Să mă dea o tură… Cu Messi, evident, sau cu Ronaldo.

    Ceva m-a făcut să nu refuz oferta și acum mă bucur că am acceptat-o. Am participat alături de mulți arădeni la „Caravana SUV-urilor Mercedes Benz”. Nu era neapărat o premieră pentru mine să conduc un SUV Mercedes-Benz, dar ceea ce era nou era tocmai faptul că am condus nu unul, ci două SUV-uri nou nouțe.

    Da, Aradul a fost pentru câteva zile capitala Mercedes-Benz în România!

    Dorin Cura, cel care mi-a stricat „feng-shui”-ul, m-a lăsat totuși să îmi urmez câte ceva din rutina zilnică, astfel că m-a lăsat să-mi beau cafeaua înaite de a urca în noul model GLE, unul negru și mare și cu o întreagă herghelie de cai, cai putere, care îl ajută să se deplaseze.

    Odată urcat în noul bolid al celor de la Mercedes te vezi nevoit să-ți exersezi și minimele cunoștiențe de limba engleză. Cum eu nu știam acest lucru, cel care a deschis dialogul a fost Dorin. Doar eram trei…

    „- Hello Mercedes!

    – What can I do for you?

    – It’s hot in here.

    – I’m decreasing temperature with five degrees…”

    Exact cum spun cei de la reprezentanța „Auto Schunn”, secvența pare desprinsă dintr-un film SF, iar vocea feminină și caldă care-ți răspunde în difuzoarele mașinii îți dă impresia că-ți va îndeplini aproape orice dorință. Aproape…

    Este o dovadă clară a nivelului avansat de tehnologie pe care-l oferă celebrul producător german de automobile Mercedes-Benz la noile modele din clasa SUV.

    Până aici totul era bine, așa cum bine a fost ales și itinerariul. Urma să mergem pe „Drumul Vinului”, adică urma să conduc într-un super-drive pe ruta Arad – Păuliș – Mănăstire Feredeu – Cetate Șiria – Ghioroc și înapoi la Arad. Am mai scris în urmă cu doi ani despre această zonă că îmi amintește de drumurile prin Toscana, cu dealuri, cu multe vii, cu tot ce ține de o zonă superbă. Despre minusuri în ceea ce privește zona nu e momentul să scriu acum.

    Odată apăsat butonul „Start” al bolidului intri cu adevărat într-o altă dimensiune o șofatului. Bordul noului GLE, cum de altfel sunt toate de la noile SUV-uri Mercedes, m-a speriat puțin și mă gândeam că pentru a-l conduce aveam nevoie să fi fost licențiat în vreo două facultăți de inginerie, una de limbi străine, alta de design și neapărat pe cea de informatică. După ce ai pornit, însă, parcă totul vine de la sine. Deși are motor diesel, motorul este atât de silențios încât ai impresia că ești în vreo mașină electrică. M-a distrat și chestia cu semnalizatul. La un moment dat m-am apropiat foarte tare de marcajul din mijlocul drumului, care delimitează cele două benzi de mers, iar mașina s-a repus singură pe calea de rulare normală datorită senzorilor. Cumva mi-a dat o mică palmă peste ceafă spunându-mi: „Hello, ai uitat să semnalizezi” Senzația pe care o ai în timp ce conduci noul GLE nu știu dacă o pot transmite în cuvinte. Aș avea nevoie de o seară lungă cu povești. Da, o seară cu povești despre mașini, despre Mercedes. La un moment dat am depășit destul de mult viteza legală în timp ce povesteam cu „Dodo”, dar efectiv nu mi-am dat seama, iar asta mi s-a întâmplat atât datorită confortului care ți-l oferă mașina cât și datorită peisajului. Pe asfalt nu o simți, iar când am intrat pe acel drum de macadam din zona Mănăstirii Feredeu, deși era un drum oarecum accidentat, mă simțeam ca pe cel mai neted asfalt din centrul unui oraș. Mașina nu te zgâlțâie deloc și nu auzi nici nelipsitele troncănituri cu care eram obișnuit.

    Când apeși pedala, foarte mulți dintre caii mașinii parcă încep să tropăie, oferind putere, muuultă putere, Că doar asta și făceam în această caravană, am descoperit puterea în toate formele ei.

    Am ajuns la Cetatea Șiriei, un loc familiar deja pentru mine în ultimii ani, și mă gândeam să schimb ceva. Am zis să o părăsesc pe cea neagră și mare (sper să nu fiu atacat acum de fanii „politically-correct”) și să iau una albă și mai mică…

    Sincer, nici nu știam de existența modelului GLB. Și am urcat în noul model GLB al celor de la Mercedes, iar primul impact m-a făcut să zâmbesc. Arăta în interior aproape la fel ca GLE-ul. Am pierdut câțiva centimetri atât în lățime cât și în lungime, chiar și în înălțime, dar nu mai conta. Am schimbat și combustibilul, și am trecut de la diesel la benzină. Între Șiria și Covăsânț am apăsat mai brusc accelerația și am auzit zgomotul acela specific „benzinarelor”, un zgomot care mi-a plăcut mult și venea (ați ghicit), de la toba de eșapament. Am și depășit pe drum o altă mașină, iar timpul în care am făcut asta a fost nu scurt, ci extrem de scurt de parcă nici nu aș fi făcut asta… Wow, ce mi-a mai plăcut și cu „ăsta micu…”

    În caravană modelele au fost pe toate gusturile și pe toate mărimile. Culorile au rămas cele sobre, specifice acestui brand. Am văzut GLA, care e considerat mini-SUV, mi-au făcut cu ochiul GLC si GLC coupe (n.m, pe ăsta vreau să-l conduc data viitoare), GLE si GLE coupe, acesta din urma fiind  cel mai spațios dintre SUV-urile conduse la Caravana Mercedes-Benz. Modelul GLS ne aștepta, în poziția repaus, pe malul Lacului Ghioroc.

    Nici nu vreau să vorbesc despre dotări. Sunt dotate, foarte dotate toate, iar dacă chiar vreți să vedeți cât sunt de dotate mergeți și le atingeți într-un test-drive care vă asigur că vă va rămâne o amintire pe care nici Alzheimmer-ul nu ar putea să vi-o șteargă.

    „Suntem mândri că Auto-Schunn Arad a fost desemnat cap de afiș și am organizat in Arad prima ediție a acestui eveniment  din acest an . Caravana SUV-urilor Mercedes este fără îndoială o demonstrație de putere în toate formele ei și în același timp un semnal foarte clar din partea acestui mare producător german că avem puterea si motivatia  să mergem înainte chiar și în aceste perioade mai dificile. Viața continuă, indiferent dacă noi participăm sau nu la ea”, spune Dorin Cura, director marketing și vânzări la Auto Schunn.

    Cei care nu au reușit să fie prezenți la acest eveniment și doresc să testeze unul dintre noile modele SUV Mercedes-Benz și să profite de ofertele verii 2020  sunt invitați să contacteze echipa Auto-Schunn Arad la call -center:0742036913  sau prin e-mail la [email protected]

    Până când vă hotărâți voi să mergeți eu vă spun oarecum rușinat, dar nu prea tare: m-am îndrăgostit de amândouă. De două într-o zi… Și am descoperit puterea în toate formele ei.

    (P)

     

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    3 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.

    Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vã exprimați acordul asupra folosirii lor. Am actualizat politicile în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Detalii.