Vicepreședintele ANRE: „În cazul facturilor la curent contestate, plata se suspendă până la primirea unui răspuns de la furnizor”
Vicepreședintele ANRE a vorbit marți seara, la Digi24, despre facturile la energia electrică. Zoltan Nagy Bege a explicat sistemul de plafonare a prețului la energie și a spus că în cazul facturilor contestate, obligația de plată se suspendă până la primirea unui răspuns de la furnizor, termenul legal pentru această comunicare fiind de 15 zile. De asemenea, vicepreședintele ANRE a spus cum sunt stimulați consumatorii să economisească, de ce este bine ca clientul să trimită indexul la furnizor, și când are dreptul furnizorul să recurgă la estimarea consumului.
„Un lucru este foarte clar. Încadrarea într-o tranșă de consum care beneficiază, sau nu beneficiază de schema de plafonare se face în funcție de istoricul de consum din 2021. Sunt practic 3 categorii de consumatori casnici. Sunt cei care în 2021 au avut un consum mediu sub 100 de kW/oră pe lună, cei care au fost între 100 și 300, și, respectiv, cei care au avut peste 300. Primele două categorii beneficiază de plafonare, de 68 de bani pe kW/oră cu TVA și toate tarifele incluse pentru prima categorie între 0 și 100, și 80 de bani pentru cei între 100 și 300. Deci, practic, nu contează acum care este consumul lunar. Dacă anul trecut s-au încadrat într-una din categorii, pe toată perioada aplicării schemei, deci până la sfârșitul lunii august 2023, li se va aplica plafonul respectiv”, a spus Zoltan Nagy Bege, Vicepreședintele ANRE.
Citește mai mult pe Digi24.ro.
Comentariile portalului
Fără supărare, dar Aradul e un sat de naivi. Timisoara si Oradea merg inainte. Aradul dă inapoi. Iar arădenilor se pare că le place.
La rondul postat azi a zis ca nepalezii sunt bronzati.poftim cultura de primar de municipiu.
si minciuna-i vorba. "Florin Pop, director general FCC Environment Romania SRL a explicat pentru Special Arad că firma este de ceva vreme pe pierdere, .................... Directorul a dorit să sublinieze că (...)