marþi, 25 iunie, 2024

Special Arad Logo

    Primul pas spre transformarea Mureșului într-un râu navigabil a fost făcut!

    de Raluca Medeleanu | 18 aprilie 2016, 1:16 PM | Pamflet | Recomandările editorilor | Video

    1

    Mai țineți minte când Falcă sufla în trâmbițe că i-a venit ideea genială a secolului, aceea de a face Mureșul navigabil? Ați uitat? Considerați-vă privilegiați! Noi, însă, fiind mai sadici din fire, vă vom reîmprospăta memoria…

    Vara trecută, Falcă anunța că vrea să construiască un pod ecluză peste Mureș în zona Vladimirescu, și încă o ecluză spre Pecica, cu gândul că Mureșul va fi atât de tumultuos și de megacirculat de ambarcațiuni încât e imperativă construirea anticipată a unor stavile pentru a controla debitul apei și a face transferul vapoarelor, așa cum e pe Dunăre. Ba mai mult, plănuia (și încă plănuiește) ridicarea unui pod la capătul lui Șaguna, dublarea podului Traian, încă vreo trei (sau chiar patru!) pasarele pietonale spre Cetate și chiar un pod auto prin Micălaca, zona 300.

    Dar ce ne-a venit să săpăm în trecutul glorios și să readucem în discuție toate minunățiile astea, vă veți întreba… Răspunsul e simplu: și nouă ne-au fost aduse în minte de un arădean simpatic.

    L-am văzut într-una din zilele trecute vâslind agale pe Mureș, ca un mare vizionar ce vede clar întregul megaplan falconicesc. Lăsându-se copleșit de această viziune, vâslitorul vesel s-a lăsat dus de val și a intrat în transă, visându-se în Veneția, printre zecile de alți căpitani de vas…

    Priviți-l și proiectați-vă și voi în visul său (ne)verosimil 🙂

    mures navigabil

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Săracul, încearcă și el să câștige un ban cinstit si vă tot luați de el. Doar afacerea de familie este legată de construcții, arhitectura, drumuri si poduri.

      Toate aceste baliverne a la Baronul Münchhausen, sunt doar fumigene, aiureli, beții lingvistice, ale unui primar paranoic. Probabil la GLOATA de proști ține și se minunează ca babele pe laviță „dar vai dragă, ce deștept e beietul aiestaaaa”.

      În primul rând, asemenea proiecte trebuie discutate din punctul de vedere al necesității investițiilor și în al doilea rând din cel al protecției mediului. Ori din ambele perspective aceste ” idei” lansate de paranoicul în cauză, nu există nici un fel suport tehnic. Sigur că se pot umple zeci de pagini cu aberații, dar îi va fi greu să „vândă” aceste proiecte opiniei publice.

      Îl rog pe „drumarul filfizon”, să-și aducă aminte de reacția opiniei publice în cazul Parcul Eminescu. Un hap ce și acum îl roade ca un ulcer la stomac.

      Înainte să aduc alte argumente, trebuie spus că:
      Mureșul reprezintă o valoare inestimabilă comunităților riverane și județului, exact așa cum este!
      Ceea ce îi lipsesc sânt proiectele care să-i scoată în evidență valoarea. În momentul de față este un diamant neslefuit, care trebuie dat unui slefuitor să-l facă să sclipească în mii de nuanțe.

      De pe acolo de unde și-a plasat banii furați până acum, vin vești nasoale pentru primarul paranoic. Aia cu dungi si steluțe pe steag au început să dărâme baraje și ecluze pe râuri. Au înțeles că asemenea proiecte cu un impact negativ asupra mediului au dus la distrugerea patrimoniilor naturale, iar beneficiile sânt minore. Au calculat că repunerea râurilor în forma lor inițială, cu toate că este costisitoare, totuși este rentabilă pe termen lung.

      Primărașule! Vrei dovezi? Vrei o dezbatere în doi, publică? Oricând! Turnatul de milioane de metrii cubi de betoane, alandala în natură, este de mult passe, dragalasule! Avem oameni cu experiență practică în Arad, pe acest subiect. Nu sântem chiar toți niște retardați așa cum ne crezi tu!

      +1 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.