Pornește ultimul transport agabaritic de la Nădlac spre Mintia: 753 de tone, echivalentul a 500 de mașini!





Ultimul trasnport agabaritic spre Termocentrala Mintia, un convoi de 753 de tone, echivalentul a 500 de mașini, îpornește din Nădlac, după ce alte cinci transporturi record au testat limitele infrastructurii rutiere de la noi. Cu acest al șasele eveniment logistic de anvergură națională transporturile agabritice mari spre centrală se încheie.
Sâmbătă, 17 mai, ultimul transport agabaritic excepțional va porni din Nădlac cu destinația Termocentrala Mintia, un proiect energetic strategic aflat în plin proces de retehnologizare. Acest convoi impresionant, cântărind 753 de tone – echivalentul a peste 500 de autoturisme – măsoară 118 metri în lungime, 6 metri în lățime și 5,4 metri înălțime, o adevărată provocare pentru infrastructura rutieră.
Altor două operațiuni similare au demonstrat complexitatea și importanța proiectului de modernizare a termocentralei.
Transport agabaritic spre Mintia, provocări și soluții inginerești
În februarie 2025, un convoi de 788 de tone, transportând o turbină crucială pentru noua centrală, a intrat în țară prin Nădlac. Cu dimensiuni remarcabile – 128 de metri lungime – acest transport a necesitat soluții inginerești inovatoare, inclusiv utilizarea a două macarale pentru structurile de tip „fly-over”.
Un al doilea transport, tot de 788 de tone, a ajuns la Mintia în martie 2025, după o călătorie de șase zile și 245 de kilometri. Traversarea a implicat tehnologii speciale, precum sistemul „fly-over” pentru podurile de la Conop, Nadăș și Zam, și o metodă unică de traversare în paralel pe două poduri în zona Grind. Costul autorizației speciale pentru acest transport s-a ridicat la 227.000 de lei.
Ultima etapă pentru transportul agabaritic și un taseu minuțios planificat
Pentru ultimul convoi, programul de traversare este următorul:
• Sâmbătă, 17 mai: Nădlac – Giarmata (coborâre spre DJ 691).
• Duminică, 18 mai: Staționare.
• Luni și marți, 19-20 mai: Traversarea delicată a podurilor de la Conop (Arad).
• Miercuri, 21 mai: Trecerea podului de la Zam (Hunedoara), urcare pe A1 la Ilia și popas la Grind (DN 68A).
• Joi, 22 mai: Sosirea la Termocentrala Mintia.
Un element tehnic remarcabil pentru asigurarea siguranței acestor transporturi a fost utilizarea sistemului „fly-over” de nu mai puțin de 18 ori pentru a traversa trei poduri critice.
“Pentru a asigura trecerea în siguranță a celor 6 transporturi excepționale pe trei poduri, două din județul Arad și unul din județul Hunedoara, a fost montat și demontat de 18 ori sistemul de tip ”fly-over”, o soluție tehnică complexă ce permite susținerea greutăților extreme”, se arată în informarea Direcției Naționale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara și a celor de al Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Citește și: Transport agabaritic record pentru România. În ce zile va „bloca” o turbină autostrada A1 și DN 7
Mintia, un proiect energetic vital
Proiectul „Centrala electrică MASS Mintia” a fost declarat de Guvernul României ca fiind de importanță națională. Noua centrală, cu o investiție estimată la 1,4 miliarde de euro, va funcționa pe gaze, având o capacitate de 1.770 MW și o producție anuală de peste 12.000 GWh. Aceasta ar urma să contribuie csemnificativ la securitatea energetică a țării și la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Recomandări pentru trafic
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) roagă insistent șoferii să verifice rutele alternative și să manifeste maximă prudență și răbdare în zonele tranzitate de convoi, pentru a evita orice incident.
Transportul de sîmbătă este realizat de consorțiul experimentat format din Felbermayr Romania și Viktor Baumann GmbH&Co. KG.
Citește și:
Al treilea transport agabaritic a pornit, sâmbătă dimineața, de la Nădlac spre Termocentrala Mintia
Comentariile portalului
@hazna Ai și vreo statistica, știi câți di medici s-au vaccinat și câți nu? Sau rostogolești niște afirmații fără acoperire, conspirationistule?🤣
"Dar, așa cum se întâmplă de obicei, cei neavizați, dar interesați politic sau altfel (afaceri), se folosesc, de regulă, fără responsabilitate de această situație (...)
Sunt de acord sa platesc amenda dar nu e problema mea ca vine in gol si eu ajung la masina! Asa ca de ce sa platesc deplasarea lor ?!