Transalpina Aradului, sau hiperbolizarea unei banalități. Ce se află de fapt în spatele imaginilor luate din dronă
Realizare sau banalitate. Înainte de a parcurge articolul trebuie să facem o mențiune, una redundantă spunem noi, dar am considerat că e mai bine să ne asigurăm. Că o știu toți sau nu, suntem în campanie electorală de ceva vreme, ceea ce înseamnă că informațiile care parvin de la autoritățile locale trebuiesc cernute printr-un filtru al bunului simț.
Nu de alta, dar suntem obișnuiți ca aceia care se află pe partea emițătorului unui mesaj să tindă a exagera anumite informații care doresc ca să apară în spațiul public.
Sunt obișnuiți, prin prisma afilierii politice, ca edilii să apeleze la tot felul de hiperbole pentru a da o greutate mai mare unor lucrări, construcții, renovări, reabilitări, care, multe dintre ele, de altfel, nu reușesc să depășească spațiul banalității. Bineînțeles, cum spuneam, nu ne referim acum și aici chiar la toate, dar sunt… câteva.
Pe un banner imens, montat de ceva vreme pe clădirea Consiliului Județean Arad se anunță „Investiții istorice în județul Arad”. Se menționează spitalul Județean Arad, drumurile județene, drumul expres Arad-Oradea, calea ferată Curtici-Arad-Simeria-Timișoara, Apă-Canal și alte investiții în localitățile din județ. Bineînțeles că sunt prezentate într-un asemenea mod în care nu greșim dacă spunem că epatează.
Noi ne vom opri asupra unei singure investiții „istorice” azi. Drumul Dieci -Dezna, un drum de puțin peste 11 kilometri, care încetul cu încetul a început să fie denumit „Transalpina Aradului”. Așa era denumit și în comunicatele trimise de CJA din timpul asfaltării lui, așa este denumit și în postările edililor de pe facebook. Cumva… ne vedem obligați să spunem stop.
Ne vedem obligați să spunem STOP exagerărilor. Am fost pe acel sector de drum și în afară de peisajul superb, nu putem spune că am fost impresionați de calitatea lucrărilor. Asta pentru că am fost acolo în urmă cu un an și am văzut realizarea lui. Ce scriam în urmă cu un an (mai multe detalii AICI):
„Am constatat două poduri care trebuiau construite cu semifabricate noi și de calitate, iar firma le-a făcut cu semifabricate refolosite și deteriorate”, ne-a spus Laurian, un inginer ce activează în domeniul infrastructurii rutiere ce deservește utilaje de terasamente.
Ne-am deplasat la fața locului, unde am observat și noi neregulile semnalate, ba chiar am descoperit și altele, cel puțin la fel de grave. De la garduri distruse, la rigola de apă cu stâlpii de curent în mijlocul ei și blocarea accesului la grădini.
În unele locuri, rigola de apă a fost construită în jurul stâlpilor de curent, iar în altele… i-au încadrat în rigola de apă.”
În urmă cu două săptămâni ne-am dus din nou pe drumul Dieci-Dezna, iar calitatea… nu sunt diferențe remarcabile. Drumul deja prezintă locuri în care a fost refăcut, iar de calitatea asfaltului ne abținem… până anul viitor, deoarece nu credem că va scăpa fără să se „rupă”. Mai multe poze puteți observa în galerie, și cu degradările, dar și cu trasarea marcajului axial, care în curbe numai pe mijloc nu este.
Explicația celor de la CJA fiind : din cauza supralărgirilor (carosabilul este mai lat), marcajul axial nu este e mijloc. Adică au mai turnat asfalt după ce s-a trasat marcajul.
Mai mult decât atât, „săracul” drum… a ajuns să fie denumit Transalpina Aradului. Să ne liniștim domnilor. Este un simplu drum de 11 kilometri care are norocul să aibă parte de un peisaj superb, cum de altfel mai sunt câteva în județul nostru. Acelea oare cum vor ajunge să fie denumite?
Nota Bene. Puțină decență din partea autorităților locale e necesară, mai ales atunci când ajung să celebreze banalitatea. Este un virus deja care se pare că nu are vaccin și nici o șansă să fie eradicat.
Se promovează banalitatea pentru unicul scop că va atrage un vot în plus, se acceptă banalitatea din frică de-al pierde și se alege banalitatea pentru că e calea cea mai bătătorită de cei mai mulți dintre aleșii noștri locali, iar acest fapt ne aruncă într-un perpetuum mobile al banalității.
Reiterez, nu e nici o Transalpina, e un drum de 11 kilometri cu destule probleme, unele prezente, iar altele care-și vor arăta colții după înghețul din iarna aceasta. Și atunci… o să revenim.
Mai jos puteți reviziona imaginile video de anul trecut
Comentariile portalului
Ciocu mare.O fi reabilitat dar e important ca stim ce a facut.Haha!
Nu stiu ce sa zic, si PNl i-a trimis pe domana Geanina (acuzata de tasarea scaunelor la Euphoria si a bordurilor cu jeep-ul) si pe Gladut, vesnic abonat la banii (...)
RASPUTIN, dragă, nu ți-au spus rușii ca dacă scrii cu maiuscule iți crește păr in palmă?