sâmbãtã, 27 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Transalpina Aradului, sau hiperbolizarea unei banalități. Ce se află de fapt în spatele imaginilor luate din dronă

    de Mihai Todoca | 20 noiembrie 2023, 12:19 PM | Administraţie | Topic special

    12

    Un banal cu care ne-am obișnuit. Semne rutiere către nicăieri

    Realizare sau banalitate. Înainte de a parcurge articolul trebuie să facem o mențiune, una redundantă spunem noi, dar am considerat că e mai bine să ne asigurăm. Că o știu toți sau nu, suntem în campanie electorală de ceva vreme, ceea ce înseamnă că informațiile care parvin de la autoritățile locale trebuiesc cernute printr-un filtru al bunului simț.

    Nu de alta, dar suntem obișnuiți ca aceia care se află pe partea emițătorului unui mesaj să tindă a exagera anumite informații care doresc ca să apară în spațiul public.

    Sunt obișnuiți, prin prisma afilierii politice, ca edilii să apeleze la tot felul de hiperbole pentru a da o greutate mai mare unor lucrări, construcții, renovări, reabilitări, care, multe dintre ele, de altfel, nu reușesc să depășească spațiul banalității. Bineînțeles, cum spuneam, nu ne referim acum și aici chiar la toate, dar sunt… câteva.

    Pe un banner imens, montat de ceva vreme pe clădirea Consiliului Județean Arad se anunță „Investiții istorice în județul Arad”. Se menționează spitalul Județean Arad, drumurile județene, drumul expres Arad-Oradea, calea ferată Curtici-Arad-Simeria-Timișoara, Apă-Canal și alte investiții în localitățile din județ. Bineînțeles că sunt prezentate într-un asemenea mod în care nu greșim dacă spunem că epatează.

    400367371 369068845562747 4913462901728833611 n

    Noi ne vom opri asupra unei singure investiții „istorice” azi. Drumul Dieci -Dezna, un drum de puțin peste 11 kilometri, care încetul cu încetul a început să fie denumit „Transalpina Aradului”. Așa era denumit și în comunicatele trimise de CJA din timpul asfaltării lui, așa este denumit și în postările edililor de pe facebook. Cumva… ne vedem obligați să spunem stop.

    Ne vedem obligați să spunem STOP exagerărilor. Am fost pe acel sector de drum și în afară de peisajul superb, nu putem spune că am fost impresionați de calitatea lucrărilor. Asta pentru că am fost acolo în urmă cu un an și am văzut realizarea lui. Ce scriam în urmă cu un an (mai multe detalii AICI):

    „Am constatat două poduri care trebuiau construite cu semifabricate noi și de calitate, iar firma le-a făcut cu semifabricate refolosite și deteriorate”, ne-a spus Laurian, un inginer ce activează în domeniul infrastructurii rutiere ce deservește utilaje de terasamente.

    Ne-am deplasat la fața locului, unde am observat și noi neregulile semnalate, ba chiar am descoperit și altele, cel puțin la fel de grave. De la garduri distruse, la rigola de apă cu stâlpii de curent în mijlocul ei și blocarea accesului la grădini.

    În unele locuri, rigola de apă a fost construită în jurul stâlpilor de curent, iar în altele… i-au încadrat în rigola de apă.”

    colaj 1

    În urmă cu două săptămâni ne-am dus din nou pe drumul Dieci-Dezna, iar calitatea… nu sunt diferențe remarcabile. Drumul deja prezintă locuri în care a fost refăcut, iar de calitatea asfaltului ne abținem… până anul viitor, deoarece nu credem că va scăpa fără să se „rupă”. Mai multe poze puteți observa în galerie, și cu degradările, dar și cu trasarea marcajului axial, care în curbe numai pe mijloc nu este.

    Explicația celor de la CJA fiind : din cauza supralărgirilor (carosabilul este mai lat), marcajul axial nu este e mijloc. Adică au mai turnat asfalt după ce s-a trasat marcajul.

    Mai mult decât atât, „săracul” drum… a ajuns să fie denumit Transalpina Aradului. Să ne liniștim domnilor. Este un simplu drum de 11 kilometri care are norocul să aibă parte de un peisaj superb, cum de altfel mai sunt câteva în județul nostru. Acelea oare cum vor ajunge să fie denumite?

    Nota Bene. Puțină decență din partea autorităților locale e necesară, mai ales atunci când ajung să celebreze banalitatea. Este un virus deja care se pare că nu are vaccin și nici o șansă să fie eradicat.

    Se promovează banalitatea pentru unicul scop că va atrage un vot în plus, se acceptă banalitatea din frică de-al pierde și se alege banalitatea pentru că e calea cea mai bătătorită de cei mai mulți dintre aleșii noștri locali, iar acest fapt ne aruncă într-un perpetuum mobile al banalității.

    Reiterez, nu e nici o Transalpina, e un drum de 11 kilometri cu destule probleme, unele prezente, iar altele care-și vor arăta colții după înghețul din iarna aceasta. Și atunci… o să revenim.

    Mai jos puteți reviziona imaginile video de anul trecut

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Exact aceasi situatie cu aceea de pe bulevard! Si acolo tot Silco lucreaza,cu un sub contractant.Pai daca firma are atatea lucrari prost executate ( aproximativ toate) incepand cu linia de tramvai voinicilor etc. dece a mai fost acceptata?Alo DNA a plecat taica Lazar din functia de procuror gen.acuma cine ii apara pe PDL-isti?

      +7 voturi
      +1
      -1
    2. Una dintre multiplele tehnici de manipulare și influențare a maselor – (folosită cu succes de mii de ani, dacă masele sunt suficient de ignorante în a nu- și bate capul cu minciuna din spate lor) – , este REPETAREA / EXAGERAREA LA NESFÂRȘIT a unor minciuni , până masele, în ignoranța / nepăsarea lor, ajung SĂ LE ASIMILEZE CA NIȘTE „adevăruri indubitabile”.
      😈
      Iar „trepădușii” ăstia politici, continuă să se foloseasca (din păcate, cu succes…), de ea.! 😡
      .
      De ce tot spun că „norodul” trebuie trezit din NEPĂSAREA ASTA LETARGICĂ și RESEMNATĂ, altfel nu e nici o șansă să reușim asanarea clasei politice, de „dejecțiile astea morale” !
      .
      „Mingea e DOAR LA NOI în teren” – aricât încearcă alții să ne convingă de altceva ! 🤔

      +6 voturi
      +1
      -1
    3. Hiperbolizare a unei situatii sau transformarea cu orice pret a nimicului in subiect.Vezi cazul barierei de pe strada Siriei.De parca nu s-ar fi facut pasajul tocmai ca sa nu se stea la bariera.Acum nu se poate merge cateva sute de metri in plus,traversand frumos calea ferata.Nici nu poti merge spre Siria traversand langa PAB sau langa gara Glogovat calea ferata-daca tot ai ca hobby sa stai la bariera.Nu.Trebuie circ,13 primari,jumatate din populatia judetului,etc.Fie vorba,ma mira faptul ca nu reactioneaza nimeni la o asemenea aberatie care nu se intampla la 100 km de Arad ci chiar in fata noastra.

      +3 voturi
      +1
      -1
    4. Circulatia rutiera NU se face pe unde vrea muschiu fiecaruia! Pasajul constituie trecere peste calea ferata si …. gata! Ce 100 de variante! Cui nu-i convine se muta in „gemania”! Acolo-i mai bine! Cat despre drumuri, canalizari, apa curenta, gaz, spitale, santuri .. astea nu-s realizari! Fiecare la casa lui isi face/beneficiaza de conditii decente, NORMALE, in ziua de azi!!! Aaaa! Daca, Aradu, oras sau judet, ar fi pol turistic, IT, logistic, port spatial sau macar fluvial, buricu Europei de est in medicina, sudura sau biotehnologie, Las Vegas…. macar de Romania …. ma rog CEVA, asta DA, realizare!

      0 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    3 + 7 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.