sâmbãtã, 20 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Taxa specială pentru deşeurile de persoanele fizice şi juridice fără contract sau graba de a ajuta o firmă neautorizată care nu îşi îndeplineşte obligaţiile legale şi contractuale

    de Special Arad | 22 mai 2018, 12:04 PM | Administraţie | Recomandările editorilor

    11

    Azi suntem la capitolul concluzii – din 24 aprilie, la Arad gunoiul îl ridică RETIM:

    • În privința salubrizării oraşului s-a instaurat haosul;
    • În Arad lucrează un operator care nu are nici la această oră autorizaţie de mediu deşi trebuia să o aibe la data începerii activităţii;
    • La ora actuală toţi beneficiarii serviciului de colectare a deşeurilor sunt obligaţi să trateze şi să elimine deşeurile generate cu încălcarea legii 211 din 2011 care prevede la articolul 22 că producătorii de deşeuri trebuie să le elimine sau să le încredinţeze spre eliminare cu un operator autorizat;
    • Astăzi, Consiliul local Arad a înfiinţat taxa specială care este prevăzută în legea salubrizării pentru cei ce refuză incheierea contractelor, însă cu menţiunea că toţi cei care refuză au o justificare clară în legea 2011 – firma nefiind autorizată;
    • Astăzi, Consiliul Local Municipal în loc să sancţioneze întârzierile şi încălcarea grosolană a mai multor puncte din contractul de concesiune cu RETIM S.A., „premiază” societatea înlesnindu-i posibilitatea de a nu mai avea riscul facturilor neîncasate – probabil ca o recompensare a faptului că pune arădenii pe drumuri pentru pubele, că pune toţi beneficiarii serviciului în situaţia de a fi în ilegalitate, având contracte cu un operator neautorizat;
    • Astăzi, C.L.M Arad prin proiectul de hotărâre pune în ipostaza neplăcută împuterniciţii primarului de a da amenzi unor persoane fizice sau juridice fără contract cu un operator neautorizat. Dealtfel pune în practică ceea ce au promis agenţii de contractare ai RETIM  şi anume – „Veţi fi amendaţi!” . Nu contează că se impun cantităţi minime, nu contează că se percep tarife multiple pentru fracţiile de deşeuri colectate selectiv, nu contează că greutatea deşeurilor este de 350 de kilograme /metru cub, nu mai contează nici măcar faptul că pentru această activitate de a încasa de la cei ce refuză contractul vor lucra funcţionarii direcţiei venituri ai primăriei, cei care sunt puşi să lucreze pentru un privat şi plătiţi de la buget. De fapt nu mai contează nimic. RETIM solicită , CLM se conformează!

    Rămân doar trei întrebari la toate aceste concluzii: De unde toată această grabă, domnilor consilieri? De ce nu aţi aşteptat măcar ca firma să primească Autorizaţia de Mediu? Cine vă forţează mânuţele la vot?

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. „Art. 2

      e) delegarea gestiunii unui serviciu de utilități publice – acțiunea prin care o unitate administrativ-teritorială atribuie unuia sau mai multor operatori, în condițiile prezentei legi, furnizarea/prestarea unui serviciu ori a unei activități din sfera serviciilor de utilități publice a cărui/cărei răspundere o are. Delegarea gestiunii unui serviciu/unei activități de utilități publice implică operarea propriu-zisă a serviciului/activității, punerea la dispoziție a sistemului de utilități publice aferent serviciului/activității delegat/delegate, precum și dreptul și obligația operatorului de a administra și exploata sistemul de utilități publice respectiv. Delegarea gestiunii poate fi efectuată și de asociațiile de dezvoltare intercomunitară având ca scop serviciile de utilități publice, în numele și pe seama unităților administrativ-teritoriale membre, în baza unui mandat special acordat de acestea;

      Art. 3

      (1) Serviciile de utilități publice sunt în responsabilitatea autorităților administrației publice locale sau, după caz, a asociațiilor de dezvoltare intercomunitară având ca scop serviciile de utilități publice, conform mandatelor acordate acestora prin hotărâri ale autorităților deliberative ale unităților administrativ-teritoriale membre. Serviciile de utilități publice se organizează și se gestionează cu respectarea prevederilor legale, potrivit hotărârilor adoptate de autoritățile deliberative ale unităților administrativ-teritoriale, în funcție de gradul de urbanizare, de importanța economico-socială a localităților, de mărimea și de gradul de dezvoltare ale acestora și în raport cu infrastructura tehnico-edilitară existentă.”

      Nu știu cât de clare sunt aceste două aliniate din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 – modificări I (Legea nr. 225/2016), pentru toți cei care le citesc.
      Eu înțeleg astfel:
      1. Autoritatea locală, în speță Primăria, este prima numită ca fiind responsabilă de furnizarea serviciilor publice, sub incidența cărora se află și colectarea deșeurilor menajere și industriale.
      2. Autoritatea locală, Primăria … de ex., poate DELEGA GESTIUNEA UNUI SERVICIU DE UTILITĂȚI PUBLICE.

      Dar nu scrie în lege nicăieri, că odată cu delegarea, operatorul poate obliga beneficiarii serviciului de utilități publice la semnarea unui contract individual de prestare de servicii. Decizia de a încheia un contract individual cu fiecare beneficiar ar trebui să fie în conformitate cu această Lege a serviciilor comunitare de utilități publice.

      Primărie Dragă Primărie,
      Când și în baza cărei legi ați decis ca toți beneficiarii serviciilor comunitare de utilități publice, să încheie un contract individual de prestare de serviciu OBLIGATORIU. În cazul în care există o asemenea HCLM-Arad, ea este un Abuz. Un Contract nu poate fi obligatoriu. El este o formă scrisă ce definește o înțelegere, rezultată în baza unei negocieri dintre două părți. Voi, Primăria sau ADI, căruia ați delegat gestionarea colectării deșeurilor, nu vă puteți substitui ca negociator unei părți cosemnatare fără încuviințarea scrisă a cosemnatarului contractului în cauză. Eu, vecinii mei, cunoscuții … și probabil toți cetățenii municipiului și județului Arad, nu v-am dat nici o împuternicire să negociați în numele nostru un contract individual de prestări de servicii. Colectarea deșeurilor este după știința mea un serviciu comunitar de utilități publice. Dacă serviciul de care sunteți răspunzător, sau cui ați delegat responsabilitatea conform legii, a fost negociat cu un operator, atunci nu aveți decât să încheiați și să semnați, Contractul Negociat.

      Până nu ne dați o explicație, susținută cu argumente ce se referă la articolele de lege pe care considerați că le-ați urmat, nu putem decât să vă acuzăm de ABUZ, și de o încălcare ordinară a legilor acestei țări.
      Aveți drept la replică și așteptăm o reacție din partea voastră.

      +6 voturi
      +1
      -1
      • @Dorineeee … măi revoluționarule, Legislația în vigoare și bunul simț, este „gargară ieftină”? 🙂
        Când faci un comentariu la o asemenea ȚAPĂ, nu are sens să o faci după ureche.
        Este vorba de un Principiu de funcționare a unor „servicii comunitare de utilități publice”, ce se încearcă a fi SEMIPRIVATIZATE ILEGAL! falcă a decis că nu mai demn de notorietatea măriei sale să mai fie răspunzător de administrarea colectării deșeurilor. Dar, … tot la el se „coboară” șpaga, însă el nu mai are responsabilitatea serviciului față de cetățean. O șmecherie! Nu?
        În consecință oamenii trebuie să înțeleagă scenariul ȚEPEI.

        Cât despre plângere, ce să zic. Eu nu sunt titular de proprietate, sau de contract de închiriere în Arad.
        Ori în acest CAZ este indicat, ca cel ce dă în judecată administrația publică, să fie parte în ȚAPĂ. Ai înțeles?
        De ex. o asociație de locatari, un proprietar de casă.

        +2 voturi
        +1
        -1
    2. Da . Cei care au votat astăzi pot fi incadrați ușor la abuz în serviciu si la ” obținerea de foloase necuvenite pentru sine sau pentru alții” în speță au instituit o taxă in favoarea unui operator neautorizat, in vederea obligării generatorilor de deșeuri la incheierea de contracte cu un operator care la acest moment nu deține autorizație de mediu! Unde e Bulumac,dar Cristea, dar Leo😂😂😂😂😂. Hai sa ii vedem cât sunt de curajoși și dornici de ” curătenie”😂😂🤣😂🤣. Apropoo.Dinga o fi votat pentru taxă?🤔😂😂😂

      +2 voturi
      +1
      -1
    3. Hotarare abuziva si ilegala

      Hotararea CLM Arad este justificata de art.26 din L.101 din 2006. Daca citim acest articol descoperim ca hotararea este una abuziva si ilegala fiindca stabileste o taxa de sanctionare a celor care nu semneaza contractul cu operatorul de salubritate.
      Art. 26
      (1)În funcţie de natura activităţilor prestate, atât în cazul gestiunii directe, cât şi în cazul gestiunii delegate, pentru asigurarea finanţării serviciului de salubrizare, utilizatorii achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin:
      a)tarife, în cazul prestaţiilor de care beneficiază individual, pe bază de contract de prestare a serviciului de salubrizare;
      b)taxe speciale, în cazul prestaţiilor efectuate în beneficiul întregii comunităţi locale;
      c)taxe speciale, în cazul prestaţiilor de care beneficiază individual fără contract.
      –– se face referire la contravaloarea serviciului de salubrizare (NB. a serviciului prestat)
      –– la lit. c se face în clar referire la prestatiile de care beneficiaza, adca nu taxe fara nici o legatura cu cantitatile, calitatea etc. a serviciului prestart sau neprestat.
      –– In concluzie, Hot. … a CLM de stabilire a taxei special nu tine cont de prevederile legale invocate de initiator (Ing. Gheorghe Falca, primar) care stabileste taxarea celor care nu au contract insa in functie de serviciile de care acestia beneficiaza si la un nivel de tarifare arbitrar – scos din palarie de consilierii locali ai PDL.
      (2)în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a), autorităţile administraţiei publice locale, împreună cu operatorii au obligaţia să ţină, la zi, evidenţa tuturor utilizatorilor cu şi fără contracte de prestări servicii.
      (3)Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să instituie taxe speciale, conform prevederilor alin. (1) lit. c), şi să deconteze lunar operatorilor, direct din bugetul local, contravaloarea prestaţiei efectuate la utilizatorii fără contract.
      –– Din nou se face referire in clar la contravaloarea prestatiei efectuate, adica nu se permite stabilirea unor taxe pentru nesemnarea contractului asa cum se afirma in HCLM … abuzivă emisă de CLM Arad la inițiativa primarului Gheorghe Falca.
      (4)Clasificarea activităţilor în funcţie de modul de contractare, facturare şi plată a contravalorii serviciului de salubrizare prestat se stabileşte prin regulamentul-cadru al serviciului şi se anexează la hotărârea de dare în administrare a serviciului ori la contractul de delegare a gestiunii serviciului, după caz.
      (5)Cuantumul şi regimul tarifelor şi taxelor speciale ofertate/aprobate se stabilesc, se ajustează sau se modifică de către autorităţile administraţiei publice locale, în baza fişelor de fundamentare pe elemente de cheltuieli, întocmite de către operatori în conformitate cu normele metodologice*) de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activităţile specifice serviciului de salubrizare a localităţilor, elaborate de către A.N.R.S.C.
      –– Cuantumul taxei special aprobate prin HCLM la inițiativa primarului Gheorghe Falca trebuie sa fie fundamentata in functie de un set de criterii de cost. In cazul HCLM taxa este una nedimensionata conform legii, ilegala si abuziva. Initiativa lui Gheorghe Falca este una abuziva, de sorginte comunistoidă.
      __
      (6)În cazul operatorilor care au încheiate contracte de delegare a gestiunii pentru care tarifele ofertate nu au avut la bază o fişă de fundamentare pe elemente de cheltuieli, prima ajustare a tarifelor se va face pe baza fişei de fundamentare, întocmită de către operator, având în vedere cheltuielile realizate în ultimele 12 luni, anterioare propunerii. Nivelul tarifului rezultat nu va depăşi nivelul tarifului actual, ajustat cu indicele de creştere a parametrului de ajustare.
      (7)Ajustarea ori modificarea ulterioară a tarifelor/taxelor prevăzute la alin. (6) se face de către autorităţile administraţiei publice locale, la solicitarea operatorilor, cu respectarea normelor metodologice elaborate de A.N.R.S.C.
      (8)Structura şi nivelul tarifelor şi taxelor speciale vor fi stabilite astfel încât:
      a)să acopere costul efectiv al prestării serviciului de salubrizare;
      b)să acopere cel puţin sumele investite şi cheltuielile curente de întreţinere şi exploatare a serviciului de salubrizare;
      c)să încurajeze investiţiile de capital;
      d)să respecte şi să asigure autonomia financiară a operatorului
      –– punctual a al art. 26, (8) face din nou, pentru a treia oară în cadrul aceluiași articol – același cu cel invocate în expunerea de motive a proiectului votat de nedemnii nostrii demnitari, alesi pe liste de partid, proiect inițiat de individual care ar trebui să ne reprezinte nouă interesele și nu ale RETIM-ului împotriva noastră – face referire la un cost efectiv al unui serviciu prestat, adica NU la o taxa cu titlu de sanctiune ci la una cu titlu de recuperare a valorii serviciului prestart.

      0 voturi
      +1
      -1
        • Hotarare abuziva si ilegala

          Eu da, tu ai?
          Mai exista un art.30 care spune ca:
          L.101/2006, Art. 30
          (1)Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 30.000 lei la 50.000 lei următoarele fapte, altele decât cele prevăzute în Legea nr. 51/2006, republicată:
          ….
          (5)Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei refuzul utilizatorului de a încheia contracte de prestări servicii cu operatorul de salubrizare licenţiat în aria de delegare respectivă.
          In conditiile in care contractul este un acord intre doua parti nu se poate interpreta art.30 ca fiind o sanctionare pentru nesemnarea unui contract, care devine astfel obligatoriu, adicva isi pierde caracterul consensual, ci o sanctiune pentru nesemnarea unui contract echilibrat, care sa ia in calcul cantitatile si calitatea serviciului prestat efectiv, nu cantitati teoretice venite din perspectiva RETIM care are interesul de a-mi impune cantitati mai mari decat cele reale.
          In traducere, eu nu voi refuza incheierea contractului ci voi notifica in scris ca vreau sa-l semnez dar numai in conditiile in care cantitatile de deseuri colectate sunt conforme cu realitatea si nu o simpla atribuire arbitrara de catre RETIM/ADI/Falca.
          In caz de litigiu voi invoca si exceptia de neconstitutionalitate a art. 30 (5) din L.101/2006 in incercarea de a lipsi de valoare juridica HCLM-ul lui Falca.

          0 voturi
          +1
          -1
        • Hotarare abuziva si ilegala

          Hai sa presupunem ca cineva contesta HCLM care inca nu este publicat pe site-ul PMA, adica nici nu ai ce contesta.
          Intrebare: tu ai curajul de a semna (macar) o astfel de cerere?
          Daca da, este OK.
          Intrebare ajutatoare: cati vor mai fi dispusi sa semneze, cu nume si prenume o astfel de cerere de chemare in judecata, stiut fiind faptul ca Falca are obiceiul bolsevic de a lua masuri personale impotriva celor care-i afecteaza interesele?
          Formulez altfel: cati crezi ca au incredere ca in tara asta, in oraselul asta de provincie, dominat de Falca si trupa lui de lingai si politruci pusi pe jaf, nu vor exista consecinte negative, mai ales pentru firme?
          Pentru motivele astea eu insist sa cred ca un ziar online, ar trebui sa faca mai mult decat face acuma si sa se implice efectiv prin initierea unui astfel de demers.

          +2 voturi
          +1
          -1

    Scrie un comentariu

    4 + 4 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.