TAKATAGATE. Compania japoneză este implicată într-un nou scandal internațional
Takata, cea mai mare companie producătoare de airbag-uri din America, a retras de pe piață 5,1 milioane de autoturisme defecte, după ce 11 cazuri de accidente rutiere indicau cauza morții o eroare a airbagului, potrivit Reuters.
Producătorul japonez a mai fost implicat într-un astfel de scandal anul trecut, atunci când a retras de pe piață, din același motiv, 33,8 milioane de autovehicule, anunţând atunci cel mai mare recall din istorie.
Majoritatea dintre autoturismele implicate în noul scandal au fost modele produse în 2014, iar producătorii au declarat că modele mai noi se află în stadiu de investigație și ar putea fi retrase ulterior.
Acest lucru ar putea afecta drastic numărul total de mașini retrase care, la ora actuală, în Statele Unite, implică 28 milioane de airbag-uri defecte.
Ford Motor a fost prima dintre companiile producătoare de mașini care a anunțat, marțea aceasta, retragerea de pe piață a autoturismelor cu astfel de probleme. Pe 22 decembrie, un Ford Ranger, model 2006, a fost implicat într-un accident soldat cu decesul șoferului, deoarece piesa de umflare a airbag-ului produs de Takata a rupt „sacul”, împrăștiind schije în interiorul mașinii. Unn caz similar s-a produs în Malaezia cu o Honda Civic, model 2006.
Alte cazuri de defecțiuni ale airbag-urilor au fost înregistrate la autoturismele marca BMW, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz (model Sprinter), Mazda și Saab.
The New York Times precizează că Administrația Națională de Siguranță a Traficului pe Autostrăzi a luat atitudine asupra problemei, după aproape un deceniu de cazuri ignorate, dar a renunțat la scandal după ce Takata a luat decizia de a scoate imediat toate airbag-urile defecte de pe piață.
Purtătorul de cuvânt al Administrației Naționale de Siguranță a Traficului pe Autostrăzi, Gordon Trowbridge, a declarat că necunoașterea cauzei exacte a rupturii airbag-urilor a fost motivul pentru care nu s-a retras un număr și mai mare de mașini, insistând că „dacă totuși se constată că un autoturism prezintă indici mari de risc, Administrația va cere retragerea acestuia de pe piață.”
Corporația Takata trebuie să pună calitatea mai presus de orice dacă vrea să prevină producerea unor defecte de siguranță precum explozia airbag-urilor. Producătorii de piese auto trebuie să îmbunătățească monitorizarea potențialelor defecte survenite la nivelul gradului de securitate al produselor, aceasta incluzând ca echipa de asamblare să urmărească datele statistice din rapoartele cu incidentele anterioare și să ofere personalului de la departamentul „Controlul Calității” abilitatea de a sista producția atunci când este nevoie, e de părere publicația Automotive News.
Sursa foto: International Business Times
Comentariile portalului
Eu zic să mai citiți ÎNCĂ o dată, înainte să vă revoltați. În cel De-al Doilea Război Mondial (care s-a încheiat în 1945!!!) a fost infirmerie SS..... au (...)
In 1958 a fost infirmerie SS? DE PE CE PLANETĂ VINE AUTORU? Văi și amar de cultura generala a românașilor...
Polutia locală e în subordinea primarului! Deci, ce face Fritz? Degeaba se irită usristii când le dpui că toți politrucii sunt la fel, avem exemplul concret.