vineri, 26 aprilie, 2024

Special Arad Logo

    Staţiile CFR din Radna şi Săvârşin vor fi reabilitate, iar în alte cinci vor fi construite clădiri noi

    Modernizarea căii ferate pe ruta Arad-Simeria a început cu o ştire parcă preluată din bancurile cu Radio Erevan. Informaţia iniţială ne spunea că vor fi dărâmate toate clădirile de staţii CFR de pe această rută, ceea ce ar fi însemnat şi afectarea traficului feroviar.

    Ofiţerul de presă al CFR, Oana Brânzan, nu ştia să ne dea vreo explicaţie, iar apoi nu ne-a mai răspuns la apelurile telefonice. Am reuşit, totuşi, să obţinem o lămurire în legătură cu lucrările de modernizare a căii ferate. Lucrările fac parte din dezvoltarea europeană a sistemului feroviar Rin-Dunăre. Pentru România asta înseamnă că se urmăreşte realizarea unei infrastructuri feroviare care să permită trenurilor personale să circule cu o viteză maximă de 160 km/oră, iar trenurilor de marfă cu o viteză maximă de 120 km/oră. Cu alte cuvinte, nici vorbă de trenuri de mare viteză, ni s-a spus, fiindcă acea categorie circulă cu viteze de peste 250 km/oră.

    În schimb, am reuşit să luăm legătura cu directorul general al Regionalei CFR Timişoara, Ion Alexandru Simu, care, foarte amabil, ne-a explicat că, de fapt nici o staţie nu va fi dărâmată, ci toate vor fi reabilitate. Ba chiar se vor construi altele noi în localităţi cum sunt: Ghioroc, Păuliş, Milova, Bârzava, Vărădia, Ilteu, Câmpuri Surduc, Ilia şi Mintia. Clădirile care vor fi reabilitate sunt cele de la Radna, Săvârşin, Simeria şi Deva. De asemenea, directorul general Ion Alexandru Simu, ne-a comunicat că în proiectul de dezvoltare al infrastructurii feroviare pe ruta Arad-Simeria vor mai fi reconstruite alte clădiri de mentenanţă la Radna, Săvârşin, Simeria, Deva şi Ilia.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    0 + 2 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.