Seara în care Omul Păianjen l-a bătut pe Superman!
A fost un sentiment oarecum ciudat să aleg tenisul în dauna fotbalului. Am așteptat cinci ani turneul final Euro 2020, care a ajuns să se joace în 2021. Culmea, pentru mulți dintre noi, aseară, meciul de deschidere al Europeanului a fost marele duel dintre Nadal și Djokovic, mulți dintre noi alegând să treacă pe canalul unde se dădea Italia – Turcia doar în pauzele dintre game-uri.
Privind la cei doi mi-am adus aminte de filmele copilăriei, de super eroii Superman sau Omul Păianjen. Superman este, evident, Nadal. De 13 ori câștigător al Roland Garros-ului, doar două înfrângeri în 15 ani de apariții la turneul parizian, Nadal chiar pare un Superman al acestui sport când meciurile se joacă pe zgură. Omul Păianjen este Nole Djokovic, sârbul care se agață de orice minge, care nu renunță niciodată, care returnează din orice poziție indiferent cât de bine plasează adversarii mingea.
Debutul de meci a fost clar al lui Superman. Nadal lovea mingea cu mâna stângă de parcă i-a furat spanacul lui Popeye, alt super erou al copilăriei. S-a făcut rapid 5-0 și sârbul, parcă mai diesel ca niciodată, ne-a făcut să ne gândim la corecția pe care a primit-o în toamna trecută, în finala de la Roland Garros tot cu Nadal. Ușor, ușor, sârbul și-a reglat loviturile. Părea că Rafa l-a iertat de un 6-0 umilitor în primul set, dar nu a fost așa. Novak a dat semnalul revenirii și, la 5-3, Nadal a câștigat cu oarecare șansă game-ul care i-a adus setul, altfel puteam avea încă din primul set o răsturnare istorică, cu un Nadal care să piardă un set după ce a avut 5-0! Trendul a funcționat și în setul al doilea, cu Nole care lovea din ce în ce mai bine și l-a prins pe Nadal într-o capcană precum prinde păianjenul muștele. Cross-urile de forehand sau backhand-urile în lung de linie i-au făcut viața tot mai grea ibericului și ceea ce părea o victorie în trei seturi s-a transformat în cel mai mare coșmar trăit de spaniol pe zgura de la Paris. A fost 6-3 pentru Djokovic în setul al doilea, iar al treilea set avea să fie de povestit la nepoți…
Setul al treilea a fost, poate, cel mai bun set văzut vreodată mai ales din punct de vedere al intensității, al dârzeniei cu care s-a jucat, dar și ca deplasare a celor doi jucători care, ca vârstă, sunt mai aproape de a fi old-boys decât în apogeul carierei. Nole are 34, Rafa 35, dar ambii funcționează aproape de perfecțiune. Nole a făcut break-ul, Nadal l-a luat înapoi, apoi sârbul a servit pentru set la 5-4, dar Nadal nu a cedat și a egalat la 5 pentru ca la 6-5 pentru el să aibă o minge de set contra serviciului, una pe care Djokovic a salvat-o cu o fabuloasă scurtă… În tie break, am văzut fața umană a lui Superman, el ratând un vole foarte simplu la scorul de 4-3 pentru sârb și în final avea să piardă setul.
Părea că nu cedează după ce a început setul al patrulea cu 2-0, cu un break încă din primul game. Dar acolo s-a instalat starea de grație a lui Djokovic, iar serviciile sale au atins perfecțiunea chiar când se apropia tot mai tare de, probabil, cea mai dorită victorie din cariera lui și așa colosală. Să-l bați pe Nadal la Roland Garros este echivalentul cu, poate, trei turnee câștigate la Melbourne sau US Open… Iar Nole a reușit. Este a doua lui victorie asupra lui Nadal la Paris, dar la prima ibericul venea după o lungă perioadă de inactivitate, în 2015. Acum, Nole l-a bătut pe Rafa în vârf de formă, Omul Păianjen l-a bătut pe Superman.
După ce Rafa a condus cu 5-0 în startul meciului, Nole a încheiat uluitor cu șase game-uri câștigate consecutiv, iar acel 6-2 din setul al patrulea a fost dovada că aseară, Omul Păianjen a fost mai bun….
Aseară nu s-a mai gândit nimeni la Tsitsipas, adversarul sârbului din finala de mâine de la Paris.
Comentariile portalului
va rog sa nu o mai numiti primaria arad ci primaria pnl sau casa hotilor. e mai realist.
A, de reamintit și coloana sonoră This îs my song a lui Charlie Chaplin, și pt. cei care nu știu, era și compozitor.
Nostalgii... Citindu-vă articolul, mi-au revenit în minte multe dintre imaginile acelei perioade triste, iar toate amintirile erau în alb și negru ca la un tv vechi. Pt. cineva care n-a (...)