marþi, 16 iulie, 2024

Special Arad Logo

    Românul care a „împrăştiat” ştiri false în favoarea lui Trump, EXPUS. El deține și site-ul de „gogoși” Expunere.com

    de - | 22 noiembrie 2016, 6:29 PM | Regional

    0

    Un orădean a ajuns în atenţia mass-mediei americane după ce a fost deconspirat ca administratorul site-ului endingthefed.com, unde au apărut în timpul campaniei electorale din SUA mai multe ştiri false, toate în favoarea candidatului republican Donald Trump, scrie ebihoreanul.ro.

    Potrivit articolelor din America, site-ul orădeanului Ovidiu Drobotă are o medie de 3,3 milioane de vizitatori unici pe lună, mai mult decât site-urile unor ziare celebre, precum LA Times sau USA Today.

    Pe site-ul lui Drobotă ar fi apărut ştirea că jurnalista Megyn Kelly a fost concediată de la Fox News pentru că o susţinea pe Hillary Clinton, că Papa s-a declarat public un susţinător al lui Donald Trump ori că Obama a tăiat din fondurile destinate veteranilor. Toate aceste ştiri au dispărut de pe site odată ce s-au dovedit false, dar nu înainte de a avea nenumărate distribuiri, comentarii şi like-uri pe site-ul de socializare Facebook.

    Conform site-ului american inc.com, care l-a deconspirat că este administratorul site-ului care răspândea ştiri false, Dobrotă se declară un fan al lui Donald Trump. „În octombrie 2015 am aflat de Donald Trump şi mi-a plăcut de el. Mi-a plăcut faptul că era un outsider. Şi m-am gândit că pot să-l ajut să câştige preşedinţia SUA creând un site. Am creat endingthefed.com. Îmi pare rău că am publicat ştiri false, le-am şters între timp, dar la timpul publicării, nu ştiam că sunt false”, a povestit Drobotă pentru publicaţia inc.com.

    endingthefed_screenshot_mainpage_36397

    Site-ul endingthefed.com

    În timp ce presa americană îşi pune întrabarea dacă orădeanul a influenţat sau nu alegerile din America, tânărul susţine că a fost doar un susţinător independent al lui Trump, negând orice legătură cu Rusia ori cu Wikileaks.
    Totodată, Drobotă a mai declarat pentru site-ul american că nu a fost dorinţa sa să împrăştie ştiri false şi că chiar şi unele din site-urile pro-democrate au scris articole care s-au dovedit neadevărate.

    Presa din România îl mai prezintă pe orădean şi ca administratorul unui alt site obscur, expunere.com, unde sunt publicate articole copiate de pe alte site-uri. Pressone.ro, care dezvăluie povestea orădeanului, scrie chiar că acest site este unul dintre cele mai cunoscute portaluri conspiraţioniste. Ca să știi ce site-uri „vând gogoși” en gros, aruncă o privire și aici: Topul „chiflelor” online. Publicații care scriu despre conspirații, daci, reptilieni, îngeri, monștri marini, sirene

    Sursă foto: Ebihoreanul.ro

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Scrie un comentariu

    2 + 8 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.