Reacția reprezentanților Spitalului Județean Arad după scandalul de la ATI: „Ne rezervăm dreptul de a acționa în instanță persoanele care fac acuzații grave”
Referitor la postările calomnioase de pe rețelele sociale și la acuzațiile din mediul virtual, conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad face următoarele precizări:
-„Ne exprimăm profundul regret pentru trecerea în neființă a pacienților care au suferit forme severe Covid-19. Asigurăm opinia publică arădeană că au beneficiat de tratament medical, de atenția cadrelor medicale și că s-au făcut eforturi pentru salvarea lor. Din nefericire, în unele situații aceste eforturi nu au putut împiedica deznodământul tragic. Asta nu se întâmplă numai la Arad, ci în întreaga lume. Mulți oameni buni pleacă prematur dintre noi din cauza efectelor distructive ale virusului Sars Cov-2 asupra organismelor vulnerabile, în ciuda eforturilor medicale.
-Față de postările acuzatoare de pe rețelele sociale, ne rezervăm dreptul de a acționa în instanță persoanele care fac acuzații grave, nefondate (din punctul nostru de vedere) la adresa personalului medical. Înțelegem suferința familiilor îndoliate, dar în același timp noi luptăm zilnic pentru sănătatea altor zeci, sute de arădeni infectați, oameni cu un moral extrem de scăzut și din cauza bolii, dar și a avalanșei de invective și de acuzații la adresa Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad și a cadrelor sale medicale. Lupta noastră nu este numai pentru salvarea pacienților, ci și pentru salvarea onoarei și reputației colegilor noștri, cadre medicale și auxiliare care lucrează în condiții foarte grele pentru sănătatea fiecărui pacient. Nu contestăm că pot exista situații în care unul sau altul dintre cei peste 2000 de angajați ai spitalului greșește. Dar este profund incorect ca unele cazuri scoase din context să fie considerate regulă generală! Fiecare situație este analizată și cei care greșesc, răspund.
-Respectăm libertatea de exprimare a tuturor. Dar libertatea de exprimare presupune și asumare, responsabilitate față de afirmațiile făcute. Prezentarea unor diagnostice false ca fiind adevărate, prezentarea unor opinii greșite ca fiind adevăruri incontestabile, denigrarea spitalului și a cadrelor medicale pe baza unor presupuneri care nu au nicio acoperire reală – sunt inacceptabile! Ele dăunează nu doar sistemului medical arădean, ci și pacienților care, intimidați de dezinformări și acuzații, nu apelează la serviciile medicale de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad și se tratează la domiciliu, riscând agravarea afecțiunilor. Am avut numeroase cazuri de bolnavi de Covid-19 care au ajuns la spital în ultimul moment, după ce zile întregi și-au administrat medicamente neadecvate la domiciliu, și din păcate nu au mai putut fi salvați.
-Facem un apel public către arădeni să înțeleagă eforturile pe care cadrele medicale ale Spitalului Clinic Județean de Urgență Arad le fac pentru sănătatea pacienților, pentru limitarea efectelor pandemiei, și să filtreze informațiile false, tendențioase sau incorecte, după caz, care le sunt prezentate. Îi asigurăm că la Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad facem tot ceea ce este omenește posibil pentru tratarea și salvarea pacienților Covid-19”, explică ec. Florina Ionescu, manager interimar Spitalul Clinic Județean de Urgență Arad.
Comentariile portalului
Asta ne așteaptă pe toți daca vom vota ,pnl.psd, ciuca ,ciolacu și o să ne ia pe toți dracu ( daca mai stam in colonia asta numita (...)
Si la mine s-a blocat la depunerea primului document. Asta undeva la secunda 30. Cine a fost mai lent de 30-35 de secunde nu a mai prins nimic. 1 minut si 26 de (...)
Romani exagereaza ...zice cineva!dar realitatea ca fiecare face ce il taie capul iar ala cu tirul trebuia identificat si amendat asa tot oamenii necajiti vor fi am3ndati hotii (...)