duminicã, 5 mai, 2024

Special Arad Logo

    Rabatul la calitate al firmelor de casă dezgroapă „morții” drumului Arad-Șiria

    de Mihai Todoca | 4 noiembrie 2020, 9:26 AM | Știri Arad

    1

    (foto: facebook Iustin Cionca)

    „Se scoate asfaltul pe Arad-Șiria! Ceva nu e în regulă. Dacă tot îl pun, de ce nu îl pot pune corect de la bun început?”, spun unii comentatori pe facebook și nu putem să nu le dăm dreptate. Și de ce spunem asta? Pentru că ne uităm la noi și la slujbele noastre. Când ne dăm interesul ca treaba să iasă bine, rareori se întâmplă contrariul și de multe ori sunt în joc influențe exterioare, iar dacă nu avem chef de muncă, atunci produsul final iese unul de toată praștia.

    Extrapolăm atunci și la cazul la care ne referim. De ce se „scoate asfaltul pe drumul Arad-Șiria”? Cine se ocupă de drumul respectiv? O firmă care a câștigat licitația organizată de Consiliul Județean. Bun. Mergem direct la sursă și vorbim cu Andrei Ando, directorul departamentului de comunicare să aflăm răspunsurile. Răspunsuri la care ne-am așteptat, să vă spunem sincer având în vedere și comunicatul trimis de președintele CJ, Iustin Cionca pe care îl redăm în întregime, urmând ca apoi să vă spunem ce ne-a zis directorul tehnic din cadrul CJ,  care se ocupă de lucrarea Arad-Șiria:

    „Referindu-se la postările și comentariile care apar pe unele rețele sociale, care acuză calitatea traficului auto pe șantierele în lucru din județul Arad, președintele Consiliului Județean Arad precizează:

    „Haideți să lămurim și poveștile descoperirii unor „defecțiuni” pe șantiere de către unii observatori specializați  pe Facebook în construcția de drumuri. Sunt persoane care mitraliază non-stop critici și ironii la adresa Consiliului Județean pentru că primul strat de asfalt de pe drumurile noi nu este la nivelul stratului de rulare de pe autostradă. Insist, este primul strat de asfalt pe șantierele în lucru! Noi am decis să nu blocăm drumurile pe care se lucrează, din respect față de arădeni, să poată circula fără perturbări majore. Dar trebuie să fie clar pentru toată lumea că acolo sunt lucrări în curs, se sesizează greșeli din mers, ele sunt corectate, unele pentru că așa impune Consiliul Județean, altele pentru că așa se sesizează constructorul. Când lucrezi la tine acasă și sesizezi o problemă, o corectezi din mers, nu îl înjuri pe meșter pe Facebook și nici pe soțul sau soția care l-a angajat. Așa se întâmplă și pe drumurile județene. Vă cer răbdare, să încheiem lucrările, să se înțeleagă foarte bine că o lucrare abia începută nu este o lucrare finalizată, implică disconfort și intervenții pe parcurs!”.

    Directorul tehnic, prin vocea lui Andrei Ando ne-a spus că „E vorba de primul strat de asfalt. S-a cerut de la direcția tehnică de la Consiliului Județean să se refacă stratul, pentru că nu corespundea. Nu e vorba, și aici e foarte important,  de stratul de uzură ci primul strat de asfalt. Sunt porțiuni, într-adevăr de 8 kilometri, dar nu sunt legați și e vorba de drumul Arad-Horia”.

    Ok, perfect de acord. Foarte bine că s-a dispus refacerea, chiar ne bucurăm când vedem că nu se mai acceptă orice lucrare proastă, doar de dragul de a fi finalizată. Chiar ne bucurăm când vedem că banii nu mai pleacă în buzunarele firmelor de casă, iar aceasta fac mai tot timpul rabat la calitate.

    Însă avem impresia că e ceva aici. Avem impresia că există o tradiție în zona firmelor de casă care prind contractele cu CJ-ul și Primăria. Nu a existat lucrare căruia să nu îi lipsească câte ceva (nu mai amintim de liftul de pe pasarela lui Falcă de 10.000 de euro care nu a funcționat niciodată, ne-am săturat de redundanța acestui subiect). Cel mai recent exemplu e podul Decebal. A doua oară s-au pus pe refăcut podul, iar acum se refac porțiuni pe drumul Arad-Șiria. Ce s-a schimbat așa de mult de nu mai funcționează metoda „dă-ne contractul și vedem noi cum facem lucrarea”? Adică… nu e prima dată când au asemenea lucrări, nu? Nu e ceva nou pentru ei. Răspundem tot noi. Nu, nu e ceva nou. Doar că acum nu le mai merge așa de ușor treaba cu făcutul de rabat, dar vom vedea și asta cât va ține, doar vin alegerile. Însă asta e altă discuție.

    Încă o dată: de lăudat faptul că cei de la CJ au dispus refacerea primului strat de asfalt, iar pe de cealaltă parte s-au făcut de „porc” din nou cei care conduc lucrările de șantier. Până când, domnilor? Până când?

    P.S. Bibi C. ar putea să tragă un rond de seară pe la Biserica Roșie să vadă piatra cubică. Când a fost ultima oară, lucrarea nu era recepționată.

    P.P.S. Sylc Con Trans e firma care se ocupă de drumul Arad-Șiria. Am uitat să menționăm, dar nu credem că era atât de greu de ghicit din cele două mari firme imperator.

     

     

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    Scrie un comentariu

    7 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.