A fost aprobat PUZ-ul pentru blocurile, parcarea subterană și parcul de la „Tricoul Roșu”
Residence Imobiliare Moț SRL a primit aprobarea consilierilor pentru Planul Urbanistic Zonal (PUZ) necesar construirii ansamblului rezidențial pe care plănuiește să îl realizeze pe terenul fostei fabrici Tricoul Roșu. Consilierii și-au dat acordul în ședința de luni, 16 septembrie.
Rezultatul acestui PUZ realizat de firma SC Corner Studio SRL din Cluj Napoca este un protocol semnat între dezvoltatorul imobiliar și Primăria Arad, aprobat în CLM în octombrie 2023, atunci când s-a stabilit că pentru a putea primi acordul să construiască blocuri, va face pe cheltuiala proprie și o prelungire a parcului de la Pădurice, un teren de sport pentru Colegiul de Arte Sabin Drăgoi și o parcare subterană.
Aceste cerințe se regăsesc astfel și în planurile acestei documentații, urmând să fie detaliate cu exactitate în proiectul tehnic care va fi realizat ca pas următor, în viitorul apropiat.
Totuși, nu toți cetățenii au primit vestea într-un mod pozitiv. Doi locuitori din zonă au luat cuvântul înainte de supunerea la vot a PUZ-ului, rugând consilierii să refuze proiectul în forma aceasta.
Semne de întrebare cu privire la numărul de mașini și apartamente
„Vreau să specific de la început că eu personal și cei pe care îi reprezint nu suntem împotriva aprobării PUZ-ului ansamblului rezidențial care se va face la Tricoul Roșu. Suntem împotriva numărului mare de apartamente și de mașini. În orele de vârf, coloana de mașini se extinde până în Vlaicu, până la fosta fabrică CPL, în Grădiște până la Fabrica de Vagoane, iar în Micălaca până la Uzina Electrică. Atunci mai încercăm să aglomerăm și mai mult zona Podgoria – sens giratoriu cu 800 de mașini. Din alea 800 mașini, numai un sfert dacă ies și intră sunt 200 de mașini. Deci acum aglomerația este foarte mare”, a spus locatarul.
„Am analizat aceste planșe, constat că sunt prevăzute 550 apartamente, că înălțimea celui mai înalt bloc este de 32,6 m, că distanța dintre noile blocuri până la vechile blocuri este de 26,4 m, că s-a făcut amenajare pentru parcare în lungul străzii și s-a îngustat la doar două benzi, că s-au făcut parcări pe partea de nord, sau nord-est, deci paralel cu bulevardul, respectiv parcare subterană. La parcarea subterană se precizează că vor fi 772 de locuri. Totalul numărului de parcări este vreo 870 și ceva. Aceste 772 locuri de parcare ocupă o suprafață de 26 mii metri pătrați, repartizat pe două nivele. Suprafața totală a parcărilor este mai mare decât suprafața de 2,5 hectare cât are terenul. Acuma… această suprafață împărțită în două e realizată pe un dreptunghi de 200 m de lung cu 57,5 m. Deci foarte mult. Incinta din interior reprezintă 65 mii metri cubi. Fiindcă mașinile care intră acolo nu toate o să fie electrice, sau Euro 7, sau ce o mai fi. Deci acolo va fi fum. Acest fum trebuie scos afară. Nu este prevăzut nicăieri ventilatoare, cel puțin 5 ventilatoare de 13 mii metri cubi, ca să facă aerisirea din subsolul blocului, din parcare. Mi-am mai pus problema: ce se întâmplă dacă va fi un incendiu? Unde ies, sau câte ieșiri vor fi la bloc? Consilierii vor fi responsabili de moartea unor oameni că nu poate să intre mașina pompierilor?”, a întrebat celălalt locatar care a luat cuvântul.
„Sunt norme maximale care vor putea fi modificate”
Ca răspuns, consilierul local Cosmin Buruc (PSD) a întrebat comisia de urbanism și cea de sistematizare dacă după toate modificările aduse proiectului de-a lungul timpului, varianta finală, care urma să se supună la vot în prezenta ședință, prevede 1,5 locuri de parcare pe unitate locativă, iar un reprezentant i-a răspuns pozitiv. A subliniat astfel că acestea sunt norme maximale și a mai întrebat apoi dacă atunci când constructorul va veni cu proiectul tehnic, în care vor fi stipulate detalii precum modul în care se va realiza aerisirea, în cazul în care va fi necesar, se va putea condiționa ca pentru a primi autorizația de construcție să se reducă, de exemplu, numărul de apartamente de la 550 la 400, pentru a se putea păstra condiția de 1,5 locuri de parcare per unitate locativă. Reprezentantul executivului i-a confirmat din nou că așa este.
„Este o soluție în care încercăm să împăcăm și cerințele și dorințele comunității și să-i înțelegem și pe cei care investesc acolo din bani privați”
Primarul Călin Bibarț a luat apoi cuvântul, declarând că „dacă comunitatea și-ar permite câteva milioane de euro doar să cumpere un teren”, ideal ar fi fost ca întreaga zonă să fi rămas doar un parc pe care apoi ar fi fost necesare încă „alte câteva milioane pentru ca să-l întrețină”, însă cum acest scenariu nu a fost realizabil, s-a optat pentru soluția de compromis prin care dezvoltatorul imobiliar a primit acordul pentru a își face proiectul, cu acea condiție de a realiza și pentru comunitate o porțiune.
„Da, ne-am dori cu toții dacă se poate, ca acolo unde locuim, lângă, pe altă proprietate, doar parcuri, lacuri, și să le întrețină altcineva. Dar față de ceea ce a fost și aveam, am fost puși în situația să încercăm să găsim o soluție de compromis. Adică să înțelegem și să găsim pe cineva care dorește să investească acolo, pentru că foștii proprietari au lăsat totul în paragină (…) și să înțelegem că și noi avem interesul comunității, dar nu putem să nu înțelegem și interesul celui care cheltuiește, că nu poate să facă în minus, că nu va mai face”, a concluzionat primarul, subliniind că toate documentele realizate pentru proiect respectă legislația în vigoare.
În urma supunerii la vot, PUZ-ul a fost aprobat, obținând 13 voturi pentru (PNL, PSD, UDMR și PMP) și 6 abțineri (USR).
Date din PUZ-ul aferent proiectului de la Tricoul Roșu
Ansamblu rezidențial cu funcțiune mixtă – locuințe colective, servicii, comerț și amenajări publice – parcări, teren de sport, spații expunere lucrări de artă, parc, pe o suprafață totală de 25.825,00 mp.
Regimul de înălțime maxim propus pe partea de N-V este 2S+P+7E+Er, cu înălțimea maximă de 32,30 m, respectiv regimul de înălțime maxim propus pe partea de N-E este 2S+P+6E+2Er, cu înălțimea maximă de 29,30 m.
Vor fi prevăzute minimum 878 parcări private, din care 772 locuri de parcări subterane și 104 locuri parcări supraterane, respectiv 70 parcări publice supraterane.
• Citește și: A început curățenia pe terenul fostei fabrici Tricoul Roșu · Special Arad
Comentariile portalului
Romani exagereaza ...zice cineva!dar realitatea ca fiecare face ce il taie capul iar ala cu tirul trebuia identificat si amendat asa tot oamenii necajiti vor fi am3ndati hotii (...)
Iar exagerați. În 15 min sa curățat drumul. Sa intervenit cu utilaj si cu o perie.
Există un grup de facebook pentru nostalgici, "mIRC #arad", aici: https://www.facebook.com/groups/1564108534985256