sâmbãtã, 4 mai, 2024

Special Arad Logo

    Publicitate fără reguli. Campania electorală a început în Arad de două luni, cu doi candidați umblând, spun aceștia, …la propriile buzunare

    de Adriana Barbu | 21 aprilie 2024, 12:10 PM | Administraţie | Politikos | Știri Arad | Topic special

    7

    * În Arad nu există un regulament pentru publicitate şi afişaj (electoral sau nu), spun reprezentanții Primăriei Arad, așa că totul funcționează aici doar în baza legilor naționale, mai exact a Legii nr. 185/2013 privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, lege republicată pe 15 februarie 2018;

    * Proiectul de hotărâre cu privire la Regulamentul privind publicitatea, reclama şi afişajul în Municipiul Arad, care fixa reguli foarte clare de afișaj pe zone și pe tipuri de reclamă, supus transparenței decizionale și regăsit pe ordinea de zi a unei ședințe din anul 2016, nu a mai ajuns la vot;

    * Primăria Arad susține că lucrează acum la un nou regulament de afișaj în Arad, dar cu siguranţă acesta nu va ajunge la vot până la alegerile locale din mai. E posibil să nu prindă nici următoarele scrutinuri din 2024. 

    * Până atunci, regulile sunt făcute tot de către autoritățile locale și se aplică prin intermediul firmelor care dețin panourile de afișaj în Arad;

    * Firma bucureşteană Euromedia, prezentă cu activitate în multe oraşe mari din ţară, deţine cele mai multe spaţii de afişaj şi mai toate spaţiile de reclamă din staţiile de tramvai din Arad.

    * Euromedia e firma care a semnat, la finele anului trecut, un nou contract de colaborare cu CTP, întins pe 10 (zece) ani,  pentru publicitatea din refugiile din stațiile de tramvai.

    * Cu mult înainte de începutul campaniei electorale, doi candidați la fotoliul de primar, Călin Bibarț și Ilie Cheșa, și-au găsit loc în zonele de afișaj din refugiile stațiilor de tramvai din centrul Aradului, deținute de firma Euromedia.

    * Firma din București a amplasat între timp și un imens panou publicitar la Podgoria în vecinătatea Catedralei Ortodoxe, știrbind din frumusețea mereu încercată a Aradului. Un astfel de panou ar fi încălcat prevederile regulamentului de publicitate din 2016, însă proiectul nu a mai ajuns la vot şi nu a mai fost transformat în lege locală.

    *Alţi doi candidaţi la fotoliul de primar al Aradului şi-au găsit şi ei loc, în martie, pe panourile de afișaj de prin oraș.

    * Despre cine a plătit afișele electorale ale candidaților, ce partide își susțin colegii propuși pentru fotoliul de primar la alegerile din 9 iunie în Arad și care pare să fie regula în Arad, ce sume încasează CTP de la Euromedia pentru publicitatea din stații şi de ce îi ia Primăriei Arad 30 de zile pentru a spune că nu ea a plătit afişele electorale cu primarul Călin Bibarţ, deși sigla instituției apare pe acestea, puteţi citi în materialul de mai jos.

    Nu a început campania electorală, dar candidații la fotoliul de primar în Arad au început de ceva vreme să-și facă reclamă în spațiile publice din oraș. Cel mai grăbit s-a dovedit a fi primarul în funcție, cu toate că el e creditat cu cele mai mari șanse să câștige din nou lupta electorală locală. De două luni, pe panourile de afișaj din refugiile stațiilor de tramvai din centrul orașului, și-a făcut apariția chipul edilului local, Călin Bibarț, proiectat peste o imagine împărțită în două, cu imagini de acum şi de atunci.

    Afişele de precampanie electorală vorbesc de investițiile pe care le-a făcut Primăria Arad în ultimii ani, proiectând sus imaginea de după intervenţie, iar jos cum arăta înainte acea zonă. Sus, în partea dreaptă a afișelor electorale, se regăsește sigla Primăriei Municipiului Arad.

    panou publicitar Bibart stadion

    (Unul dintre afișele electorale care îl au în centrul atenției pe primarul Călin Bibarț)

    Afișele au avut parte de multe critici, în general pentru că vorbesc de investiții începute deja pe vremea fostului primar, sau de realizări mici pentru un oraș destul de mare, cu poze care indică mai degrabă înfrângerile decât victoriile. La scurt timp după apariția lor prin oraș, acestea au fost ridiculizate pe facebook de opoziția din Arad care, folosind același stil de narare, ca și cel propus în panourile edilului, a indicat audienței eșecurile primarului Bibarț.

    A fost criticat până și modul în care au fost gândite și realizate aceste afișe electorale, nu doar conținutul lor, unii dintre arădeni ironizând și felul în care afișele ar trebui citite (în limba română citești de la stânga la dreaptă și de sus în jos, în timp ce afișele edilului te invită să citeşti realitatea invers, total nefiresc).

    Întrebări despre panouri, publicitate, afişe electorale și cine le-a plătit

    Dar dincolo de mesaje și modul în care au fost gândite, rămânea în aer întrebarea legată de cine a comandat aceste afișe electorale și cine le-a plătit, dacă acestea au fost plătite cu adevărat, în condițiile în care pe acestea apărea sigla Primăriei Arad şi nu a PNL, partidul din care face parte edilul Călin Bibarț.

    În urmă cu o lună, la scurt timp după ce afişele au apărut în Arad, ne-am adresat, în căutarea răspunsurilor, liderului PNL Arad, Gheorghe Falcă, pentru a afla dacă PNL a plătit aceste afișe electorale, și totodată Primăriei Arad, pentru a ne indica dacă acestea au fost cumva realizate la comanda instituţiei. Era momentul la care niciunul dintre partidele de la guvernare, nici PNL şi nici PSD, nu-şi anunţase candidatul la fotoliul de primar, ci se purtau negocieri, care mai de care mai spectaculoase, fie la Arad, fie la Bucureşti.

    Europarlamentarul Gheorghe Falcă ne-a răspuns imediat precizând că PNL nu a comandat şi nici nu a plătit niciun afiş din cele care împânziseră Aradul de la finalul lunii februarie.

    Primăria Arad a avut nevoie, pentru a furniza un răspuns simplu, de o cerere scrisă pe Legea 544/2001, cea a liberului acces la informaţii de interes public, şi de aproape 30 (treizeci) de zile.

    În cele aproape 30 de zile în care noi am aşteptat după răspuns, în refugiile staţiilor de tramvai au apărut şi afişe cu Ilie Cheşa, acum candidatul oficial al PSD la Primăria Arad. În tot acest timp, firma care deţine refugiile din staţiile de tramvai a început să înlocuiască, în zona centrală a Aradului, refugiile vechi cu unele noi, iar alte bannere şi panouri publicitate au apărut în centru şi nu numai, avându-l ca subiect central pe primarul Călin Bibarţ.

    La momentul la care scriem acest material, şi ceilalţi candidaţi la fotoliul de primar şi-au făcut simţită prezenţa prin intermediul afişelor…  preelectorale amplasate pe panourile din diverse zone ale orașului sau prin intermediul mash-urilor de pe blocuri.

    regufii statie tramvai afise Bibiart Chesa

    (Primăria Arad a avut nevoie de timp lung de gândire pentru un răspuns în problema afişelor)

    30 de zile pentru un răspuns al primăriei, care ar fi trebuit dat în nici 2 ore

    După aproape 30 de zile de la cererea noastră, Primăria Arad ne-a răspuns că nu ea este comanditara acestor panouri! 30 de zile pentru un răspuns care ar fi trebuie să ne fie livrat, dat fiind conținutul lui, în nici 2 ore!

    Pe 9 aprilie 2024, instituția ne-a remis răspunsul la solicitarea formulată pe 13 martie, dar primele întrebări pe temă au fost adresate de noi staff-ului Primăriei Arad încă din 5 martie, răspunsul oficial venind, ca atare, după mai bine de o lună.

    Eram încă de la începutul lui martie interesaţi să aflăm dacă Primăria Arad a comandat și plătit afișele publicitare care au apărut în refugiile stațiilor de tramvai, precum și date similare legate de bannerul cu imagini din concerte, avându-l ca subiect principal tot pe primarul PNL, Călin Bibarţ, amplasat pe Calea Victoriei. „Primăria Arad nu a comandat și nu a plătit afișele publicitare sau banner-ul amplasat pe Calea Victoriei”, a venit, după aproape o lună, răspunsul oficial al instituției.

    Am fost interesați să aflăm și „cine deține aceste panouri de afișaj şi spaţiile publicitare, în baza cărui contract, pe ce perioadă a fost încheiat acest contract și în ce condiții (dacă se plătește chirie Primăriei Arad, CTP Arad, sau altor companii ale Municipiului Arad, dacă se plătește redevență etc.).

    Primăria Arad ne-a informat că „Din totalul de 127 de stații de tramvai de pe raza Municipiului Arad, un număr de 79 sunt prevăzute cu adăposturi pentru călători. Dintre aceste 51 sunt proprietatea Municipiului Arad, fiind date în întreținere Companiei de Transport Public Arad, în baza contractului de delegare a serviciului public de transport nr. 704/2.12.2019, încheiat între CTP și ADITP Arad. Celelalte 28 de adăposturi sunt proprietatea SC Euromedia Group SA, acestei societăți revenindu-i și gestionarea acestora”.

    * Cum Primăria Arad susține că nu a comandat și nu a plătit afişele şi bannerele de care vorbeam mai sus, la celelalte întrebări ale noastre am primit fie răspunsul că instituția nu deține aceste informații, fie că nu este cazul.

    panouri publicitare 11

    (Cine plăteşte pentru afişele preelectorale? Candidaţii din afişe susţin că tocmai ei)

    Afişele din staţiile de tramvai, plătite de Călin Bibarţ şi Ilie Cheşa, spun aceștia

    Cine a plătit totuși afișele primarului Călin Bibarț din stațiile de tramvai? Și cine a plătit afișele lui Ilie Cheșa, apărute ulterior lângă afișele edilului de Arad, în aceleași stații?

    În nici un caz partidele celor doi (acum) candidați la fotoliul de primar. Ci, după cum afirmă aceștia, chiar ei, din buzunarul propriu.

    Primarul Călin Bibarț ne-a răspuns, prin intermediul unuia dintre consilierii săi personali, că dânsul a plătit din buzunarul său toate afișele din spațiile de tramvai, afişe cu sigla Primăriei Arad. Aceeași tactică a fost folosită, se pare, și de viceprimarul Ilie Cheșa. Viceprimarul ne-a precizat faptul că afişele au fost comandate de dânsul, nu de partid, PSD urmând să plătească campania electorală, aşa cum prevedea legea electorală.

    Interesant ar fi de menționat aici că afișele au apărut în perioada în care cele două partide și cei doi candidați negociau intens fotoliul de primar al Aradului și niciunul dintre cele două partide nu păreau că ar vrea să-și susțină proprii candidați. Așa că, cel puţin declarativ, cei doi au umblat la buzunarele proprii (sau ale firmelor care îi susțin) pentru a-și face precampania pe persoană fizică.

    Dacă primarul Bibarţ nu a pus defel sigla PNL pe afişe, viceprimarul Cheşa a folosit şi sigla şi culoarea partidului pe unele dintre afişele sale. Ambii au avut motive personale să procedeze așa: Bibarţ pentru că nu decisese din partea cărui partid dorea să candideze, iar Cheşa pentru că spera să fie el candidatul de primar al PSD.

    USR nu și-a încercat norocul în stațiile de tramvai

    Singurele afișe politice care mai apăruseră în oraş la momentul la care am început documentarea erau cele ale USR, dar acestea nu-l înfățișau, așa cum s-ar putea bănui, pe candidatul partidului pentru Primăria Arad, Adrian Wiener, ci pe președintele USR, Cătălin Drulă, de parcă campania care se apropie este cea prezidențială, nu cea locală. Dar nici Adrian Wiener nu pare candidatul pe care tot partidul să-l iubească necondiționat și să-l sprijine în toate demersurile sale şi în încercarea de a câştiga fotoliul de primar, aşa că mash-urile de pe blocuri îşi pot găsi explicaţia aici.

    Afişele cu Cătălin Drulă nu sunt însă găzduite în stațiile de tramvai, ci pe câteva blocuri din oraș și, potrivit celor declarate de staff-ul de campanie a lui Adrian Wiener, sunt plătite de USR, o parte din fondurile filialei locale, o parte din fondurile de la național. De ce nu au ales şi cei de al USR reclamă în refugiile staţiilor de tramvai, aşa cum au ales Călin Bibarţ şi Ilie Cheşa?

    Pentru că, potrivit declaraţiilor acestora, nu credeau că ar fi primit spaţii acolo.

    Pe piaţa locală circulă zvonuri că firma care se ocupă de publicitatea în staţiile de tramvai şi în alte locuri din oraş este o firmă apropiată PSD, dar la Arad este apropiată şi de PNL, partidul care se ocupă de guvernarea locală aici de peste 20 de ani.

    La momentul la care publicăm acest material, candidatul USR pentru fotoliul de primar, Adrian Wiener, se regăseşte ca prezentă electorală pe câteva panouri publicitare din oraş.

    Celălalt partid cu șanse mari să obțină un procent semnificativ din voturile arădenilor, AUR, nu părea atât de grăbit ca celelalte trei formațiuni politice să-și promoveze candidatul la fotoliul de primar. Panourile publicitare care îl înfăţişează pe candidatul de primar al celor de la AUR Arad, Leontin Aslău, au apărut târziu prin cartiere. Dar, și la AUR Arad, cel puţin la un moment dat, pare să se aplice aceeași regulă arădeană pentru alegerile locale: candidații desemnați pentru funcția de primar nu par doriți de propriile partide.

    Lansarea candidatului pentru Primăria Arad a formațiunii AUR a avut nevoie de două încercări pentru o singură reușită. Zvonurile de pe piață vorbeau de faptul că formaţiunea negocia în fapt şi cu actualul primar al Aradului pentru aceeaşi poziţie, dar se pare că aici problemele au fost create nu de negocieri ci mai degrabă de proceduri birocratice greşite.

    panouri publicitare Bibart Podgoria

    (Spaţiile publicitare aflate la dispoziţia celor interesaţi împânzesc Aradul)

    300 de euro pe lună pentru un afiș în staţiile de tramvai?

    Am fost curioși, ca atare, să vedem cât costă să-ți amplasezi un afiș în refugiile stațiilor de tramvai de pe centrul orașului şi dacă, ca privat, ți-ai găsi loc aici, printre politicienii cu funcţii publice din oraş, fiind convinși că, dacă afișele candidaților au fost plătite, așa cum susțin aceștia, din buzunarul propriu, către firma care administrează acele spaţii, dovada plăţilor nu ne va fi pusă la dispoziţie, niciuna dintre părţi nesupunându-se legilor liberului acces la informaţii publice.

    Așa că ne-am îndreptat, ca reprezentanţi ai unui ONG, spre firma care deține în proprietate aceste refugii.

    Euromedia, firma din București care deţine spaţiile de afişaj din refugiile staţiilor de tramvai, are puncte de lucru și adrese de contact în cele mai mare orașe ale țării: la Sibiu, Oradea, Pitești, Timișoara, Craiova, Iași, Cluj, Constanța, Buzău, Brașov, Bacău, Baia Mare.

    La Arad, deşi este prezentă pe piață și administrează spațiile de publicitate din stațiile de tramvai şi nu numai, de cel puţin 10 ani, nu are un punct de lucru. Totuşi, reprezentanții din Timișoara sunt dispuşi să ofere, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul nostru, date despre Arad, asigurându-ne că am nimerit bine la numerele de telefon puse la dispoziţie pe site în dreptul oraşului din vecini.

    De aici am aflat că firma administrează, în fapt, cam toate spațiile publicitare din stațiile de tramvai, aşa că cel puţin în teorie am putea să ne facem reclamă cam peste tot, dar şi că pentru un afiş în staţiile de tramvai costurile sunt undeva la 300 de euro pe lună. Precizăm încă o dată că discuția am purtat-o în calitate de reprezentant al unui ONG care vrea să organizeze un eveniment cultural la Arad în jurul datei de 20 mai, şi nu de ziarist sau reprezentant al vreunui partid politic.

    Despre spațiile rămase libere în luna mai în Arad, despre costul exact al afișajului și ofertele pe care Euromedia ni le putea pune la dispoziție, urma să aflăm însă de la un alt reprezentant al firmei de la București.

    refugii statii de tramvai centru

    (Unul dintre refugiile staţiior de tramvai pe care Euromedia le modernizează în aceste zile)

    Cine e Euromedia Group?

    Euromedia a semnat la finele anului trecut un nou contract de colaborare cu Compania de Transport Public în care aceasta plăteşte o sumă lunară pentru refugiile staţiilor de tramvai, mai exact pentru câştigurile obţinute de societatea din Bucureşti din publicitatea de aici. E vorba, potrivit celor declarate de directorul CTP Arad, Claudiu Godja, de 10% din valoarea încasărilor, dar câştigurile nu sunt mari. Undeva la 1.000 de lei pe lună primeşte CTP de la Euromedia.

    Situaţie explicabilă şi prin faptul că prea multe evenimente şi prea multe firme care să-şi facă reclamă în Arad nu prea mai există, iar, potrivit directorului CTP, în înţelegerea semnată cu societatea s-a stabilit clar că anunţurile de interes public sunt găzduite gratuit de către Euromedia, probabil cele mai multe dintre afişe venind din partea instituţiilor publice sau fiind considerate de interes public.

    CTP şi Euromedia au semnat la finele anului trecut noul contract de colaborare pentru următorii 10 ani, după ce cel de dinainte, semnat și el tot pe 10 ani, expirase. Firma s-a obligat să înlocuiască, în baza contractului semnat, refugiile de pe centrul Aradului cu unele noi, moderne. Din cele 8 refugii din staţiile de tramvai de pe centrul Aradului două au fost înlocuite anul trecut, iar celelalte șase sunt acum în lucru.

    Potrivit directorului CTP, noile refugii vor fi realizate până la finele lunii aprilie. Începutul lunii mai marchează şi debutul oficial al campaniei electorale, fapt care ar putea explica graba cu care acum au loc modernizările din stațiile de tramvai și ar putea susţine speculaţiile celor care arată cu degetul spre relaţia dintre administraţia locală şi firma care stăpâneşte parte importantă din zona de panotaj din oraş.

    În urma noului contract semnat între CTP și Euromedia, firma va înlocui cele 8 refugii din stațiile de tramvai din zona centrală și va moderniza în timp celelalte 21 de refugii (va înlocui sticlele sparte, va reface băncile și va curăța perimetrul), ne-a mai precizat managerul general al CTP.

    panou publicitar imens Podgoria

    (Mastodontul de la Podgoria, panoul LED Display este deţinut tot de firma Euromedia)

    Panoul publicitar care umbrește Podgoria și legile publicității în Arad

    Probabil tot pe la finele lunii aprilie, începutul lunii mai, vor deveni funcționale și panourile LED Display care sunt deținute de aceeași firmă și pe care e posibil să ruleze nu doar informații de interes public, ci și reclame, inclusiv cele asimilate campaniei electorale.

    Unul dintre cele două panouri publicitare LED și-a făcut deja apariția la Podgoria, lângă stația de tramvai din vecinătatea Catedralei Ortodoxe Noi. El măsoară 12 metri și, potrivit oficialilor din primărie, aici vor rula „informații de interes public și spoturi publicitare”.

    Mastodontul de la Podgoria aparţinând firmei Euromedia nu cadrează defel cu arhitectura locului, fapt criticat de foarte mulţi arădeni, şi nu ar fi respectat defel regulamentul de publicitate gândit pentru Arad în 2016, supus transparenţei decizionale, dar care nu a mai ajuns, potrivit Primăriei Arad, la vot. În acest regulament, astfel de panouri nu ar fi avut ce căuta în zona centrală a Aradului, considerată zonă de publicitate restrânsă.

    Într-o declarație oficială dată celor din mass-media locală în aceeași perioadă în care Special Aard era rugată să folosească calea Legii 544/2001 pentru a primi informaţii legate de panouri şi publicitatea din staţiile de tramvai, Primăria afirma că panoul publicitar digital aparţine companiei Euromedia, cel de la Podgoria fiind primul din cele două panouri care se vor amplasa în municipiu.

    Al doilea, mai susţinea Primăria Arad, ar urma să apară în vecinătatea Teatrului Arad, cele două făcând parte din proiectul care presupune şi refacerea staţiilor de tramvai, un proiect „în cadrul colaborării existente între Compania de Transport Public Arad și Euromedia Group”.

    Numai că panourile gigantice de mai sus nu ar avea ce căuta acolo, dacă reguli locale de bun simț ar fi aplicate în Arad. În proiectul de hotărâre cu privire la Regulamentul privind publicitatea, reclama şi afişajul în Municipiul Arad, în zona protejată a oraşului nu ar fi fost posibilă amplasarea unor astfel de mijloace de reclamă.

    Numai că, potrivit celor declarate nouă de către executiv, acest regulament nu e valabil în municipiu, Primăria Arad lucrând la un altul nou. Tot potrivit executivului, până la momentul la care acesta va fi finalizat şi votat, Primăria şi toţi care vor să-şi facă reclamă în Arad se ghidează după Legea 185/2013 republicată, un cadrul general privind reclama şi afişajul de la care ar urma să se contureze, pe datele din teritoriu, legile locale.

    zona centrala

    (Imagine din regulamentul din 2016 cu zona centrală în care s-ar fi impus anumite restricţii)

    Ce spune Legea 185/2013?

    În Capitolul III al Legii care reglementează publicitatea la modul general la nivel de ţară (Legea 185/2013), se indică clar, la articolul 8, faptul că:

    „Autorităţile administraţiei publice locale din municipii şi oraşe, precum şi comunele cu monumente înscrise în Lista patrimoniului mondial – UNESCO vor aproba prin hotărâre a consiliului local, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, regulamentul local de publicitate, cuprinzând inclusiv delimitarea în cadrul teritoriului administrat a zonelor de publicitate lărgită şi, respectiv, a zonelor de publicitate restrânsă, în corelare cu documentaţiile de urbanism aprobate”.

    Iar la aliniatul următor se reglementează faptul că „Prin regulamentul local de publicitate se vor stabili, pe zone, atât amplasamentele, cât şi categoriile de mijloace de publicitate admise pe zonele
    respective.” Principii şi norme care se regăseau în regulamentul local din Arad, elaborat în anul 2016, de care aminteam mai sus, cel care nu a mai ajuns la votul aleșilor.

    Legea 185 face excepție de la conturarea regulamentelor locale doar în cazul comunelor, dând aici posibilitatea primăriilor să aleagă între un regulament propriu sau modelarea activităţii de publicitate după normele impuse în cadrul acestor reglementări (Articolul 8, aliniat 3 stipulând faptul că „Autorităţile administraţiei publice locale din comune pot adopta regulamente locale privind amplasarea mijloacelor de publicitate proprii sau pot controla această activitate în baza prevederilor prezentei legi”).

    zona portejata 2

    (O zonă din Arad pe care legea privind publicitatea şi afişajul nu o vrea alterată arhitectural)

    „Să nu altereze caracteristicile arhitecturale”

    La articolul 9 al legii care reglementează publicitatea se stabilește clar, la aliniatul 1, faptul că „Zonele de publicitate restrânsă sunt zone din localitate în care se impun restricţii speciale sau/şi sunt permise numai anumite categorii de mijloace de publicitate” și că (2) Categoriile de mijloace de publicitate permise conform alin. (1) sunt stabilite prin regulamentul local de publicitate, astfel încât prin dimensiuni, formă sau amplasare să nu altereze caracteristicile arhitecturale şi ambientale ale zonei”.

    În absenţa unui regulament local, publicitatea la nivel de Arad se face după ureche şi după cum consideră cei care ne conduc, alterând fără probleme şi fără ruşine caracteristicile arhitecturale şi ambientale ale oraşului.

    Publicitatea, pe masa și la mâna Primăriei Arad

    În vecinătatea teatrului și la Podgoria, au fost înlocuite și primele refugii din stațiile de tramvai, de către cei de la Euromedia, afișele electorale ale primarului Bibarț și ale vicelui Cheșa găsindu-și loc aici.

    Primăria susținea atunci că în stațiile de tramvai modernizate vor fi montate și panouri LED (4x3m) pe care vor rula de asemenea informații de interes public și spoturi publicitare.

    Cele mai multe spații de afișaj, inclusiv cele din stațiile modernizate din cartierele Vlaicu, Aradul Nou, Micălaca aparțin Primăriei Arad, deși sunt administrate de CTP. Compania de transport nu se ocupă însă de reclamă, ci doar de curățenia și întreținerea lor, anunțurile rulate aici aparținând în totalitate, ca decizie, executivului local.

    Urmărește Special Arad și pe Google News, Twitter, LinkedIn și Instagram!

    Distribuie articolul

    Comentarii

    1. Dacă modernizarea / înlocuirea celor 8 refugii revine firmei Euromedia, oare de ce la montarea lor au lucrat sau încă lucrează angajați ai CTP Arad, că aceia sunt plătiți de către CTP nu de firma care ar trebui să facă modernizarea pe banii și cu muncitorii ei.

      Oare asta de ce nu este întrebat mărețul manager general Godja? De ce își pune angajații să lucreze în interesul unei firme private, în timpul în care ei ar trebui să lucreze pentru CTP Arad.

      +20 voturi
      +1
      -1
    2. Un afiș e 300€/lună? și Bibart e prezent în cel puțin 10 stații înseamnă că plătește 3 mii de €? Chesa la fel…?
      Dacă CTP încasează chirie 1 mie de lei pe lună de la Euromedia e mai puțin decât încasează pt un afiș dintr-o stație și CTP are zeci de stații în municipiu și județ.
      Bun să spunem că au mai investit 100 de mii de euro în cele 8 stații împărțit pe 10 ani iese o sumă de 10 mii de euro pe an sub 1 mie de euro pe lună pt publicitate nelimitată în zeci de locații centrale inclusiv în interiorul tramvaielor.
      Asta e managementul de stat.
      În București STB încasează bani separat pt reclama:
      https://defapt.ro/patronul-nuba-stapanul-statiilor-stb-firea/
      Primăria Capitalei a transmis, la solicitarea DeFapt.ro, că suprața de expunere a unei reclame comerciale este de 1,2 m x 1,7m, iar prețurile variază de la 280 de euro până la 182 euro lunar, în funcție de pachetul achiziționat.
      De exemplu, pentru o reclamă la o companie de pariuri sportive, afișată pe două geamuri în perioada 5 iunie – 31 octombrie 2023, compania Euromedia Group a plătit 2.406 euro către STB.
      Tot pentru o reclamă la aceleași pariuri, afișată pe șase geamuri în perioada 28 august – 31 octombrie 2023, s-a plătit suma de 3.155 euro.

      +15 voturi
      +1
      -1
    3. Primarul ales cu 14000 de voturi se lauda cu ce au inițiat și făcut alții înaintea lui dar care sau finalizat în mandatul lui.Ar trebui sa facă un bilanț al realizărilor lui fata de promisiunile din campania electorala de acun 4 ani.

      +10 voturi
      +1
      -1
    4. Ii multumim d-lui primar ca si-a facut serviciul pentru care e platit (si nu putin). Realizarile primariei (afisele care poarta sigla primariei pe ele) inseamna ca doar si-a facut serviciul si nimic in plus. Daca ne uitam la calitatea si respectarea termenelor acelor lucrai (ca de pret nu are rost sa vorbim) nu prea si-a facut treaba la servici dl. primar. Asa ca multumim Bibi pentru ce ai facut, dar rezultatele nu sunt ceea ce ar trebui.

      +6 voturi
      +1
      -1

    Scrie un comentariu

    7 + 6 =

    Redacția Special Arad își rezervă dreptul de a selecta și a modera comentariile în funcție de relevanța lor față de subiect. Comentariile care nu fac referire la subiectul prezentat nu vor fi aprobate. De asemenea, răspunderea juridică aparține autorului comentariului.